Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sprężanie silnika
Autor Wiadomość
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 24-11-2010, 23:05   Sprężanie silnika

Dzisiaj dokonałem właśnie pomiaru ciśnienia sprężania na poszczególnych cylindrach w mojej Pumie. Wyniki pomiarów
"Gar" nr 1 ciśnienie 15 psi
"Gar" nr 2 ciśnienie 14,85 psi
"Gar" nr 3 ciśnienie 15,1 psi
"Gar" nr 4 ciśnienie 15 psi

Czyli można przyznać że niby wszystko ok. (Wyniki w granicach błędu) . Jednak więc dlaczego ubywa mi oleju, pod silnikiem zawsze mam sucho. Dodam że używam oleju mobil 10w40. Pomiarów dokonałem kilka razy i zawsze wychodziło to samo. Może ktoś już też takich pomiarów robił i jak mu wyszło? Z początku myślałem że to uszczelka pod głowic
ą już przepuszcza a teraz widzę że z nią na pewno wszystko ok.
Nigdzie nie znalazłem ile powinno być psi dla zdrowego silnika w pumie.
Proszę o wasze porady i opinie co do tych pomiarów
_________________

 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25-11-2010, 08:33   

A moze uszczelniacze przepuszczaja na zimnym silniku. Napisz ile ubywa oleju na 1000km
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
garret
[Usunięty]

Wysłany: 25-11-2010, 18:12   

minimalne dopuszczalne cisnienie to 12.4 bar. wyglada na to ze u ciebie jest ok. domyslam sie ze masz problem ze znikajacym olejem. jezeli tak to zaobserwuj czy auto kopci, czy jezeli kopci to na zimnym/cieplym silniku, w jakim zakresie obrotow? dobra kompresja nie zawsze oznacza ze nie wezmie oleju przez pierscienie. czesto zapiekaja sie pierscienie olejowe (zbierajace) i wlasnie w takim przypadku bedzie ok.
 
 
jesusek 

Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 48
Skąd: warszawa
Wysłany: 25-11-2010, 18:43   

mogą szwankować juz powoli pierscienie olejowe, dzieki temu jest zdrowe cisnienie sprężania bo olej dodatkowo dziala na pierscienie uszczelniające, ale za to jest minimalnie większe zużycie oleju.


ps. Olej zawsze ubywa w silniku. Jesli go w ogóle nie ubywa znaczy że coś się do niego dostaje , np paliwo .
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 25-11-2010, 19:26   

a więc tak puma nie kopci na ciepłym silniku, na zimnym to para szczególnie teraz jak jest zimniej to tak biało. A olej ubywa jakieś 200ml na około 2500km. Dodam że nie żyłuje pumy. A może faktycznie jest to problem oleju i warto zmienić markę ale pozostać przy tych samych parametrach.
Natomiast jak to jest z tymi zapieczonymi pierścieniami bo czytałem że mozna to załatwić jakoś dolewając nafty do cylindra i zostawiając to na kilka godzin, Czy raczej remont silnika mi sie szykuje ( Co z kosztami? )?

[ Dodano: 25-11-2010, 19:34 ]
albo znalazłem coś takiego


Cytat:
Post Re: objawy zapieczonych pierścieni
Przed podjęciem naprawy mechanicznej przy zapieczonych pierścieniach spróbuj wypłukać układ olejowy profesjonalnym preparatem.
W tym miejscu jest szczegółowo opisany przykład katastrofalnego zapieczenia pierścieni i przeprowadzonego czyszczenia preparatem ProTec Engine FLush.

http://www.motochemica.pl/wyniki-testow ... olejowego/

Gdybyś Scorpionn trafił odpowiednio, mechanik po pomiarze kompresji najpierw zaproponowałby płukanie oleju - po takiej operacji byłoby jasne, czy to tylko zapieczenie, czy szlag trafił pierścionki. W znakomitej większości przypadków samo płukanie wystarczy. Dodatkowym bonusem byłoby ogólne oczyszczenie układu smarowania, miski olejowej i smoka.

Pozdrawiam!
Grzesiek

_________________

 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 25-11-2010, 21:48   

To nie ubywa Ci oleju. Silniki tego typu maja takie tendencje do pici aoleju. Ale miesci sie to w granichac tolerancji. Jak by znikalo Ci 1l/1000km to by byl juz problem. W oplach np. producent podaje ze silnik moze lyknac 0,7l na 1000km i to normalne.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Dietih 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 365
Skąd: Lublin
Wysłany: 26-11-2010, 15:42   

Mr.Maya napisał/a:
W oplach np. producent podaje ze silnik moze lyknac 0,7l na 1000km i to normalne.

w BMW chyba do 0,8 L a alfa to nawet 1L,

Mr.Maya, nie chcę tego przesądzać kategorycznie czy to właściwe czy nie, ale bierz pod uwagę, że producenci ustalają tak wysokie "normy" zużycia oleju po to, by ograniczać liczbę ewentualnych napraw gwarancyjnych i reklamacji - ot taka asekuracja z ich strony.

PS. wyobraź sobie, że przychodzisz z reklamacją do dealera - np. roczny samochód z przebiegiem np. 20 tkm wciągnął Ci od wymiany do wymiany 2 L oleju , mówisz , że Ci się to nie podoba bo masz przecież nowy samochód, reklamujesz i domagasz się naprawy- a dealer wtedy wyciąga z szuflady "zalecenia" producenta zawierające taką "normę" zużycia oleju, i mówi - no sory, tak powinno być. :565:

inna sprawa, że jeśli pójdziesz do sądu, to każdy biegły z zakresu mechaniki samochodowej wytrze sobie usta takimi "normami" producentów.

pozdro
_________________
Puma - była od IX 2004 do IX 2012
była Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
 
TomSon 
Rider of the storm


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 130
Skąd: Cieszanów
Wysłany: 22-04-2012, 19:02   

garret napisał/a:
minimalne dopuszczalne cisnienie to 12.4 bar.

Czy to prawda? Ja mam na wszystkich garach po 12,1 czy to znaczy że muszę szukać nowego silnika?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo