Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wariator czy zamiana.
Autor Wiadomość
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 17-10-2011, 21:22   Wariator czy zamiana.

Witam!
Po wymianie rozrządu okazało się że uszkodzony jest wariator zmiennych faz rozrządu.
Cena w ASO to 1672 zł, a nie mogę znaleźć go poza serwisem. Może lepiej było by się pokusić o używany , ale takiego też nie znalazłem.
Prosiłbym was o pomoc w poszukiwaniach tego ustrojstwa. Jeżeli jednak nic się nie znajdzie to może zrobić by SWAP silnika, na równie mocny lub mocniejszy aby nie stracić na dynamice?
Czekam na wasze propozycje. Z góry dzięki.
 
 
 
Franek
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2011, 21:48   

mic1221, ja jeszcze na Twoim miejscu upewnił bym się u innego mechanika czy masz dobrze rozrząd założony. A nie koniecznie wariator uszkodzony.
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-10-2011, 07:42   

Jeżeli przed wymianą rozrządu z silnikiem było wszystko w porządku a po wymianie od razu okazuje się że wariator jest uszkodzony to ja bym bardziej podejrzewał że mechanik coś kombinuje albo źle rozrządu ustawił i próbuje zrzucić winę na innych. sprawdź to
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 18-10-2011, 14:44   

Przed wymianą też były takie objawy.
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2011, 06:20   

Generalnie za 1600 zł możesz kupić używany silnik ale nigdy nie wiadomo ile ma tak na prawdę przejechane i kiedy w nim walnie VCT. Po za tym dochodzą za pewne nie małe koszty wymiany całego silnika. Jeżeli twój silnik trzyma kompresję, nie bierze oleju i nie pije innych płynów a mechanik jest pewny że to usterka właśnie tego elementu to jego wymiana będzie najsensowniejsza. Nowa część to nowa część. Dużo kilometrów będzie musiało upłynąć żeby znowu się zepsuła.
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 19-10-2011, 14:18   

Wczoraj znalazłem ogłoszenie w na jakimś portalu , gdzie koleś oferował regeneracje owego koła. zadzwoniłem i powiedział że wykona to za 110 zł. Chyba zaryzykuje i wyśle. A czy po wymianie / regeneracji tego koła będzie duża różnica w mocy?
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-10-2011, 17:23   

mic1221, IMO uszkodzony sam wariator to bardzo mało prawdopodobne. Bardziej obstawiam elektrozawór, który potrafi się zepsuć.
Zanim zaczniesz naprawiać, sprawdź diagnozę u innego mechanika.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-10-2011, 20:38   

Nie chciałbym się ciągle powtarzać. I udawać że jestem fachowcem od wszystkiego. Mogę tylko podzielić się moimi doświadczeniami. Ja już regenerowałem u gościa w aleksandrowie. Po naprawie nie było żadnych różnic. Błąd nadal wyskakiwał. Po ponownym zdjęciu wariatora i go rozkręceniu okazało się że mało że tak na prawdę nic z nim nie zrobił to w dodatku budowa wariatora jest bardzo mocna i raczej się nie powinien psuć. Dopiero po wymianie elektrozaworu błąd zniknął. Oczywiście nie chcę nic negować bo fachowcem nie jestem ale ja z problemem się uporałem. Decyzja należy do ciebie
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 19-10-2011, 21:48   

A jaka orientacyjnie byłaby cena tego zaworu? Mechanik twierdzi że na wariatorze jest duży luz więc chyba to on jest uszkodzony. Rozrząd próbował korygować kilka razy ale nie dawało t efektów, więc to nie wina złego ustawienia. Nie znam się na tym więc zwracam się z pytaniami do was, to nie denerwujcie się na mnie jak coś , bo po prostu chce się czegoś nauczyć ;)
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-10-2011, 06:39   

Nikt się na ciebie nie denerwuje. Ja rozrząd osobiście ustawiałem co najmniej kilka razy i mam takie dziwne wrażenie że gość nie do końca wie co robi i co mówi. Niestety trudno stwierdzić na odległość. Pamiętaj, że obrót wewnętrznej części wariatora względem zewnętrznej, o 20% jest normalnym zjawiskiem.
Elektrozawór zmiennej fazy to koszt ok 1100 zł.
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 20-10-2011, 16:00   

A czy objawy zepsucia tego zaworu są takie same jak wariatora?
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-10-2011, 18:23   

Jak mechanik mówi "chyba jest uszkodzony", to... zmień mechanika...

Mechanicy nie znający się na Pumach najczęściej obwiniają (w zależności od objawów) uszczelkę pod głowicą lub wariator, bo... się na tym nie znają...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 26-12-2011, 13:36   

Przepraszam że po tak długim czasie się odzywam, ale jakoś nie miałem czasu.

Wariator po regeneracji z zamontowaniu przyniósł poprawę osiągów , jednak silnik nadal pracował nie równo. Podłączyłem samochód do komputera i wykazało "wypadanie zapłonów na 4 cylindrze" wiec postanowiłem wymienić świece ( nie wymieniane od nowości ) na NGK. Po wymianie silnik zaczął wreszcie pracować równo, jednak po 2 dniach ponownie nierówna praca powróciła.

Czy przyczyna może być cewka zapłonowa, lub przewody?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo