Przesunięty przez: Gaydek 25-04-2016, 22:12 |
tuning prawda czy mit |
Autor |
Wiadomość |
ivek
puma 1.7 125 km
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki
|
Wysłany: 04-08-2009, 00:19 tuning prawda czy mit
|
|
|
Cytat: | Mili tunerzy trochę teorii
Auto z wtryskiem działa tak:komputer poprzez sensory mierzy ilość faktycznie dostarczonego TLENU do komory spalania i czasem długości wtrysku reguluje prawidłową mieszankę 14,7 kg powietrza na 1 kg benzyny.
Teraz od czego zależy ilość TLENU w powietrzu:
1.Temperatura 100stopni Celsiusza powietrze waży
0,6 kg/m3 20stopni Celsiusza powietrze waży
1,2 kg/m3
czyli chłodne powietrze na Zaworze SSącym da 2 razy
większy moment obrotowy.
Dotknij swój kolektor ssący, jak się oparzysz to się przekonasz dlaczego twoje auto nie ma momentu obrotowego przy obrotach 1500-2500 ,powyżej 2500 prędkość powietrza jest na tyle duża że nie zdąży się tak dogrzać od bardzo ddddługiego dolotu.
Praktyczne porady:
Uszczelka termoizolacyja pomiędzy głowicą a kolektorem dolotu.
Izolacja termiczna całego dolotu.
Oczywiście zasysanie zimnego powietrza.
W starszych autach z jedną sondą Lambda odetnij /śrubka w wężyk gumowy/ doprowadzenie gorących spalin do dolotu tzw. EGR
SKUTEK takich zmian to 5 bieg włączasz przy 50 na h.
Przyspieszenie wzrasta o 25% i o tyle spada zużycie paliwa.
Zapytasz zapewne jeśli to takie proste to dlaczego???????????
Jeśli miałbyś kopalnie ropy i był właścicielem fabryki samochodów to ile twoje auta by paliły?
Mam jeszcze więcej zrealizowanych pomysłow żeby lepiej jechało a mniej paliło.
jwisnia3@wp.pl |
poszukałem coś takiego w wujku googlu czy to prawda czy to mit chodzi mi głownie o tą sondę lambda |
_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
|
|
|
|
|
Speedy
czarna strzala->
Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 906 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 04-08-2009, 08:26
|
|
|
OK..jeśli chodzi o to zimne powietrze to koleś ma rację..no prawie nie licząc tego 2 razy większego momentu:) Ale faktycznie zimne powietrze o wiele lepiej wpływa na spalanie mieszanki ale to chyba każdy z nas wie...
Faktycznie zaślepienie EGR daje poprawę ale....bez przesady...zresztą jakoś mało rozumiem z tego końcowego fragmentu;/
Poza tym..co ma do tego 5 bieg..?? Sorki.. tzn "włączanie" 5 biegu ? Dobrze ze R (od rakiety) nie włącza
Jeśli koleś ma takie mega pomysły to niech fabrykę samochodów otworzy. Wtedy wszystkie marki nie będą miały tego odwiecznego problemu |
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!! |
|
|
|
|
sebo49 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-08-2011, 12:53
|
|
|
Pewne rzeczy są prawdziwe, ale sporo przesadzone Niestety chyba wyobraźnia poszła zbyt daleko |
|
|
|
|
wytryh
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Dopiewo
|
Wysłany: 04-09-2011, 10:57
|
|
|
zaślepienie zaworu egr czyli recyrkulacji spalin jest też po to aby żeby zmniejszyć toksyczność spalin. |
|
|
|
|
mlody3eci
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009 Posty: 200 Skąd: Praszka
|
Wysłany: 05-09-2011, 09:35
|
|
|
o ile dobrze wiem to zaślepienie powoduje odwrotny efekt- przy otwartym EGR do komory spalania dostaje się część spalin w celu ponownego "dopalenia"
dwukrotny wzrost momentu obrotowego mnie powalił |
|
|
|
|
wytryh
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 15 Skąd: Dopiewo
|
Wysłany: 09-10-2011, 16:14
|
|
|
tak, masz rację, czeski błąd, pozdro |
|
|
|
|
Autofocus [Usunięty]
|
Wysłany: 13-12-2011, 15:14
|
|
|
Jeżeli chodzi ogólnie o tuning,to moim zdaniem fajnie się to prezentuje jeżeli zrobiony jest z głową. Wtedy wizualnie bardzo dobrze się prezentuje. Plus do tego oczywiście odpowiednie felgi. |
|
|
|
|
pietras-007
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
kolargol
Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 521 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-01-2012, 14:12
|
|
|
bzdura i tyle |
_________________ |
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2012, 14:53
|
|
|
jakos mi sie wierzyc nie chce , ze za taka kase .
chociaz duzo to nie jest, mozesz zaryzykowac ,kupic i spr auto na hamowni i ci sie wyjasni czy byla to sciema czy nie.
dla porownania podam ci tylko ze taki box do np. mojego procka kosztuje od ok900 do 1700 |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 08-01-2012, 17:03
|
|
|
to podpinasz pod przepustnicę to tam jest tylko potencjometr w tym czymś. Po przez zmianę rezystancji zmieniasz sygnał wychodzący z przepływomierza do komputera i komputer to uznaje jako błąd i koryguje tą dawkę powietrza której i tak faktycznie nie masz. Tandeta jakich mało |
_________________
|
|
|
|
|
mic1221
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011 Posty: 18 Skąd: Białowieżyn
|
Wysłany: 10-01-2012, 20:02
|
|
|
A zakładając stożkowy filtr powietrza wraz z tym "czipem" odczujemy różnice? |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2012, 20:45
|
|
|
rafalski69 napisał/a: | to podpinasz pod przepustnicę to tam jest tylko potencjometr w tym czymś. Po przez zmianę rezystancji zmieniasz sygnał wychodzący z przepływomierza do komputera i komputer to uznaje jako błąd i koryguje tą dawkę powietrza której i tak faktycznie nie masz. Tandeta jakich mało |
rafalski69 - podpinasz chyba pod przeplywomierz, a komputer jak już to koryguje dawkę paliwa
cyt "W naszym urządzeniu jest zaawansowany technologicznie układ." tu się faktycznie zgodzę - tandeta jakich mało |
|
|
|
|
poldek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2012, 20:50
|
|
|
mic1221 napisał/a: | A zakładając stożkowy filtr powietrza wraz z tym "czipem" odczujemy różnice? |
Nie odczujesz. |
|
|
|
|
Autofocus [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2012, 15:07
|
|
|
Dokładnie jak powyżej: zakłądając tożkowy filtr powietrza nie odczujesz różnicy,to bajer dla mniej zorientowanych,na forum takie coś łatwo nie przejdzie |
|
|
|
|
|