Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-04-2016, 22:12
tuning prawda czy mit
Autor Wiadomość
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 04-08-2009, 00:19   tuning prawda czy mit

Cytat:
Mili tunerzy trochę teorii
Auto z wtryskiem działa tak:komputer poprzez sensory mierzy ilość faktycznie dostarczonego TLENU do komory spalania i czasem długości wtrysku reguluje prawidłową mieszankę 14,7 kg powietrza na 1 kg benzyny.
Teraz od czego zależy ilość TLENU w powietrzu:
1.Temperatura 100stopni Celsiusza powietrze waży
0,6 kg/m3 20stopni Celsiusza powietrze waży
1,2 kg/m3
czyli chłodne powietrze na Zaworze SSącym da 2 razy
większy moment obrotowy.
Dotknij swój kolektor ssący, jak się oparzysz to się przekonasz dlaczego twoje auto nie ma momentu obrotowego przy obrotach 1500-2500 ,powyżej 2500 prędkość powietrza jest na tyle duża że nie zdąży się tak dogrzać od bardzo ddddługiego dolotu.
Praktyczne porady:
Uszczelka termoizolacyja pomiędzy głowicą a kolektorem dolotu.
Izolacja termiczna całego dolotu.
Oczywiście zasysanie zimnego powietrza.
W starszych autach z jedną sondą Lambda odetnij /śrubka w wężyk gumowy/ doprowadzenie gorących spalin do dolotu tzw. EGR
SKUTEK takich zmian to 5 bieg włączasz przy 50 na h.
Przyspieszenie wzrasta o 25% i o tyle spada zużycie paliwa.
Zapytasz zapewne jeśli to takie proste to dlaczego???????????
Jeśli miałbyś kopalnie ropy i był właścicielem fabryki samochodów to ile twoje auta by paliły?
Mam jeszcze więcej zrealizowanych pomysłow żeby lepiej jechało a mniej paliło.
jwisnia3@wp.pl


poszukałem coś takiego w wujku googlu czy to prawda czy to mit chodzi mi głownie o tą sondę lambda
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 04-08-2009, 08:26   

OK..jeśli chodzi o to zimne powietrze to koleś ma rację..no prawie nie licząc tego 2 razy większego momentu:) Ale faktycznie zimne powietrze o wiele lepiej wpływa na spalanie mieszanki ale to chyba każdy z nas wie...
Faktycznie zaślepienie EGR daje poprawę ale....bez przesady...zresztą jakoś mało rozumiem z tego końcowego fragmentu;/

Poza tym..co ma do tego 5 bieg..?? Sorki.. tzn "włączanie" 5 biegu ? :mrgreen: Dobrze ze R (od rakiety) nie włącza :mrgreen:
Jeśli koleś ma takie mega pomysły to niech fabrykę samochodów otworzy. Wtedy wszystkie marki nie będą miały tego odwiecznego problemu :razz:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
sebo49
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2011, 12:53   

Pewne rzeczy są prawdziwe, ale sporo przesadzone :) Niestety chyba wyobraźnia poszła zbyt daleko :mrgreen: :mrgreen:
 
 
wytryh 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: Dopiewo
Wysłany: 04-09-2011, 10:57   

zaślepienie zaworu egr czyli recyrkulacji spalin jest też po to aby żeby zmniejszyć toksyczność spalin.
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 05-09-2011, 09:35   

o ile dobrze wiem to zaślepienie powoduje odwrotny efekt- przy otwartym EGR do komory spalania dostaje się część spalin w celu ponownego "dopalenia"

dwukrotny wzrost momentu obrotowego mnie powalił
 
 
 
wytryh 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 15
Skąd: Dopiewo
Wysłany: 09-10-2011, 16:14   

tak, masz rację, czeski błąd, pozdro
 
 
Autofocus
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2011, 15:14   

Jeżeli chodzi ogólnie o tuning,to moim zdaniem fajnie się to prezentuje jeżeli zrobiony jest z głową. Wtedy wizualnie bardzo dobrze się prezentuje. Plus do tego oczywiście odpowiednie felgi.
 
 
pietras-007 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 29 Lip 2011
Posty: 52
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-01-2012, 14:10   

a Co sądzicie o czymś takim
http://allegro.pl/chip-tu...2029490198.html
o ile jest możliwe założenie tego do pumy
 
 
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 08-01-2012, 14:12   

bzdura i tyle :572:
_________________
 
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2012, 14:53   

jakos mi sie wierzyc nie chce , ze za taka kase .
chociaz duzo to nie jest, mozesz zaryzykowac ,kupic i spr auto na hamowni i ci sie wyjasni czy byla to sciema czy nie.
dla porownania podam ci tylko ze taki box do np. mojego procka kosztuje od ok900 do 1700
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-01-2012, 17:03   

to podpinasz pod przepustnicę to tam jest tylko potencjometr w tym czymś. Po przez zmianę rezystancji zmieniasz sygnał wychodzący z przepływomierza do komputera i komputer to uznaje jako błąd i koryguje tą dawkę powietrza której i tak faktycznie nie masz. Tandeta jakich mało :roll:
_________________

 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 10-01-2012, 20:02   

A zakładając stożkowy filtr powietrza wraz z tym "czipem" odczujemy różnice?
 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2012, 20:45   

rafalski69 napisał/a:
to podpinasz pod przepustnicę to tam jest tylko potencjometr w tym czymś. Po przez zmianę rezystancji zmieniasz sygnał wychodzący z przepływomierza do komputera i komputer to uznaje jako błąd i koryguje tą dawkę powietrza której i tak faktycznie nie masz. Tandeta jakich mało :roll:


rafalski69 - podpinasz chyba pod przeplywomierz, a komputer jak już to koryguje dawkę paliwa



cyt "W naszym urządzeniu jest zaawansowany technologicznie układ." tu się faktycznie zgodzę - tandeta jakich mało
 
 
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2012, 20:50   

mic1221 napisał/a:
A zakładając stożkowy filtr powietrza wraz z tym "czipem" odczujemy różnice?

Nie odczujesz.
 
 
Autofocus
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2012, 15:07   

Dokładnie jak powyżej: zakłądając tożkowy filtr powietrza nie odczujesz różnicy,to bajer dla mniej zorientowanych,na forum takie coś łatwo nie przejdzie :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo