Olej - wyparował !! |
Autor |
Wiadomość |
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 23-03-2012, 17:10 Olej - wyparował !!
|
|
|
Witam!
Moją pumę posiadam od 2 lat ... nigdy nie miałem problemów z olejem ... w ciągu tych 24 miesięcy tylko 2 razy musiałem go dolewać.
Kontrolując dzisiaj jego poziom stwierdziłem brak 2,5 l
Dodam, że w ciągu ostatnich 14 dni auto było "intensywnie" użytkowane - prawie 1600 km.
Co może być przyczyną tak ogromnego braku oleju
Ostatnia dolewka była w styczniu ... ok. 500 ml ... i od tej pory chyba zaczął tak wcinać.
Samochód stoi w garażu, w którym nie ma plamki oleju
Proszę o pomoc |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2012, 17:14
|
|
|
a nie zauważyłeś kopcenia? |
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 23-03-2012, 17:50
|
|
|
właśnie nie !! ;o |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24-03-2012, 08:08
|
|
|
intensywnie to jak ? bo jak z predkosciami autostradowymi to teoretycznie jest realne ze tyle wyparowalo i nawet bys tego nie zauwazyl |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 24-03-2012, 17:24
|
|
|
tak, 80% trasy to autostrada ... prędkość ok. 120 km/h
Ale zaznaczam, że przy normalnym użytkowaniu (miesięcznie ok. 1400 km) - ok. 60% tras to także autostrady - i olej nie ubywał ;o |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-03-2012, 08:19
|
|
|
Barman91, branie oleju powinno zaczac sie przy wiekszych predkosciach niz 120, raczej jakbyc lecial 160 i wiecej to rozumiem. 120,to niestety chyba cos z silnikiem skoro nigdzie nei wycieka. Dam ju na postoju porzadnie w palnik na rozgrzanym silniku i popatrz co leci z tlumika, najlepiej tak dodawaj i odejmuj gazu utrzymujac bardzo wysokie obroty. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 25-03-2012, 18:16
|
|
|
WieSiu, zrobiłem jak napisałeś ... przy obrotach ok. 3-4 tyś pojawia sie gęsty dym ... wcześniej go nie zauważyłem,
Być może dlatego, że auto jest w gazie ??
Podejżewasz co może być przyczyną ?? |
|
|
|
|
poldek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2012, 18:19
|
|
|
Obstawiam na uszczelkę pod głowicą |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2012, 21:16
|
|
|
mogą być też : uszczelniacze zaworów lub pierścienie |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-03-2012, 22:08
|
|
|
Barman91 napisał/a: | przy obrotach ok. 3-4 tyś pojawia sie gęsty dym |
rozumiem ze fioletowy ?
deejay napisał/a: | mogą być też : uszczelniacze zaworów lub pierścienie |
tu odpowiedz jesli fioletowy. Dodam,ze uszczelniacze najczesciej daja efekt dymka przy odpalaniu auta po dluzszym postoju,a przy wyzszych obrotach to pierscienie.
Mam Escorta 2.0 co sobie dymi jak go cisne,a tak to dymka na postoju na jałowych obrotach nic nie puszcza. Obstawiam u siebie i u Ciebie pierscienie niestety Ale u Ciebie to jeszcze spalanie oleju do zaakceptowania. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
Barman91
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 65 Skąd: Wodzisław Śląski
|
Wysłany: 26-03-2012, 16:43
|
|
|
WieSiu napisał/a: | rozumiem ze fioletowy ? |
dokładnie ... od razu po odpaleniu samochodu (jeszcze nie przełączył sie na LPG) ... po dodaniu gazu ... fioletowy dym. |
|
|
|
|
ukochany17
Obecnie e46M:)
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 435 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 07-04-2012, 23:18
|
|
|
Jeśli uszczelka pod głowicą to i w płynie chłodzącym powinna się pokazywać tłusta maść. lub olej może mieć naloty płynu (jasne) przerobiłem już to ;/ |
_________________ Na zawsze razem....
|
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-04-2012, 10:40
|
|
|
Barman91, jak od razu po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe moga byc do zmiany. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|