Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Boogie
15-04-2008, 18:23
Brak klaksonu
Autor Wiadomość
merten
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 18:15   Brak klaksonu

Mój kotek ma feler, mianowicie nie ma klaksonu. Mąż co prawda mógłby rozebrać kierownicę i sprawdzić co się dzieje, ale oboje się boimy że wystrzeli nam poduszka. Jeśli zdejmie się nakładkę z kierownicy z zatrzasków żeby dostać się do kabelków poducha strzeli czy nie?
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-04-2008, 18:21   

Proponuję najpierw zajrzeć do samego klaksonu a nie do przycisku na kierownicy ;) A w ogóle to raczej dział elektryka a nie koła i zawieszenie :lol:
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
merten
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 18:32   

Dla mnie kierownica to układ kierowniczy :) Sam klakson jest chyba raczej w kierownicy, mam wielkie oczy gdzie w takim razie jest klakson :grin: Zupełnie się na tym nie znam a szanowny małżonek elektronik chce grzebać w kablach :wink:
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-04-2008, 18:50   

Przeczytajcie ten wątek, jest napisane gdzie szukać klaksonu :)

http://klubpumy.pl/viewto...ghlight=klakson
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 15-04-2008, 19:58   

miałem ten sam problem i wystarczy poruszyc przewody które ida do samego klaksonu i juz działa jezeli sa nadal pytania to pytac
_________________

 
 
 
merten
[Usunięty]

Wysłany: 15-04-2008, 20:19   

Już wiem gdzie szukać i nie jest w układzie kierowniczym Yuuupi :lol:

dzięki rafalski, będziemy sprawdzać
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 15-04-2008, 20:28   

no tam u mnie bynajmniej wystarczyła poruszyc przewodami i powinno działac

pozdrawiam :mrgreen: merten
_________________

 
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 16-04-2008, 10:54   

merten napisał/a:
Mąż co prawda mógłby rozebrać kierownicę i sprawdzić co się dzieje, ale oboje się boimy że wystrzeli nam poduszka. Jeśli zdejmie się nakładkę z kierownicy z zatrzasków żeby dostać się do kabelków poducha strzeli czy nie?
jak sie odepnie aku to nie ma takiej możliwości. Wizualnie kiera jest tak jak u mnie w essie czyli nie jest na samych zatrzaskach tylko jest przykręcona od tyłu na 2 śruby.
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
merten
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2008, 17:05   

Witam ponownie. Klakson został sprawdzony i awaria znaleziona, problem jest ciut większy niż się na początku wydawało. Uszkodzony jest głośnik i wystaje jeden przewód. W związku z tym mam pytania:
1. Czy minus od klaksonu jest masą samochodu?
2. Czy ktoś posiada schemat elektryczny klaksonu?
3. Ktoś ma na sprzedaż klakson albo gdzie go kupić?
Pozdrawiam
 
 
morgan 
Pioneer Car System


Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 651
Skąd: Czy to ważne :-)
Wysłany: 03-05-2008, 18:20   

Taki klakson to obojętnie od czego założysz.Ja mam od Malucha założony.Nie pamiętam ale chyba musiałem dać dodatkowy przewód od masy bo ten fordoski łapie mase z tej śróbki przykręcanej.Ten przewód to plus.Za klakson od Malucha dałem ok 15 zł foroski kosztuje pewnie ponad 50 zł.Wrazie czego gdybyś kupił taki na dwie końcowki.To pod jedną plus a pod drugą minus i po sprawie. :mrgreen:
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-05-2008, 19:30   

Ja miałem klakson od Skody ;) Minus w razie czego doprowadzisz sobie od tej śrubki jakimś kawałkiem kabelka, gdybyś dostał z wyjściem na +/-
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
merten
[Usunięty]

Wysłany: 03-05-2008, 19:52   

Dziękuję :) kupię sobie trabkę od motorowerku i założę, będzie cudownie niezwykle. :mrgreen:
Minusa już nie szukam
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 29-06-2012, 07:16   

Czy oby na pewno do klaksonu w pumie ma dochodzić tylko plus?
Wyjąłem klakson. Szedł do niego tylko jeden kabelek (pomarańczowy). Po wypięciu kabelka jest taki "ząbek" do jego podłączania . Obok klaksonu jest drugi "ząbek" jakby urwany.

Przyłóżyłem klakson "na sucho" do aku. Plus gdzie był "ząbek", masę do tego ułamanego "ząbka". Działa.
Przykładałem kabelek z żaróweczką do tego kabelka co szedł do klaksonu. Jeden koniec do plusa drugi do kabelka. Naciskamy klakson. Nic.
Wariant drugi. Jeden koniec kabelka do kabelka od klaksonu, drugi do masy. Nic.
Czy mój kabelek idący do klaksonu jest uszkodzony - martwy - czy źle zdiagnozowałem?

Czy ten pomarańczowy idzie z włącznika w kierownicy i powinien dawać plus?
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
crxdor 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 15 Paź 2009
Posty: 190
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-06-2012, 06:37   

trojan6, albo uszkodzony przewód albo włącznik klaksonu w kierownicy
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 02-07-2012, 22:34   

Zabrałem się dzisiaj do rozebrania zegarów w poszukiwaniu braku klaksonu. To co zobaczyłem nie było zbyt ciekawe, ale nie o klakson tutaj chodzi (inny post).

Podłączyłem minus z jednej strony kabelka a z drugiej strony do tych kabelków idących krzyżowo w poszukiwaniu światła;p. Powinna się zaświecić żarówka, bo one dają plus? Zgadza się? Skąd te przewody są zasilane? Wydaje mi się że idą w środku drążka kierowniczego...? Da się do nich jakoś podpiąć?
Od przekaźników do klaksonu idzie pomarańczowy kabelkek. Z jakiego przekaźnika on wychodzi?

Wiem, że za dużó pytań. Oto podgląd sytuacji.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo