Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
06-11-2007, 19:59
Ksenonowe światła w Pumie
Autor Wiadomość
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 18-02-2006, 20:50   

kurzki zgadzam sie z toba trzeba sztukowac kabel ale zamiast koszulek termokurczliwych mozna uzyc tasmy izolacyjnej :D :D:D:D
Jesli chodzi o nagrzewanie sie kabli to tutaj nie grozi bo zazwyczja jest tak ze czym cieńszy kabel tym mniejsze sie jego nagrzewanie wiec tutaj kabel moze byc o takiej samej srednicy co orginalny albo ciut grubszy.
Co do lutowania malo kto lutuje tylko wszyscy skrecaja dobrze dwa kable ze soba i izoluja !!
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-02-2006, 23:27   

tu sie mylisz chapter
im cienszy kabel tym bardziej sie bedzie nagrzewal , bo mniejsza jest jego przepustowosc
im wieksze zapotrzebowanie ma elemet na pobor pradu tym grubszy musi byc przekroj kabla
rurka ma ta przewage nad tasma , ze sie nigdy nie odkleji i nie bedzie odlazila z czasem
co do skrecania kabli to ewentualnie tak mozna zrobic z przewodami sygnalowymi , nie wskazane jest skrecanie przewodow , ktore sa przewodami zasilajacymi
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2006, 00:22   

chapter322 napisał/a:
Pass sprawdzales czy mozna od przetwornic wyjac(odkrecic) ten kabel ??? patrz zdjecie ponizej.


Wydaje mi się, że nie... jest chyba tak zaizolowany, żeby go nie ruszać.

chapter322 napisał/a:
Pamietaj o wymianie bezpiecznika swiatel mijania z 10A na 15A nie wiem po co ale tak trzeba


Już wymieniłem i pisałem o tym wcześniej.

chapter322 napisał/a:
hmm pass widze ze nie jestes kumaty w tych sprawach wiec samemu nie radze tego robic.


Też mi się tak wydaje :wink:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 19-02-2006, 11:56   

Pass jesli od przetwornicy nie mozna odkrecic tego kabla to w dekielku od lampy trzeba zrobic gigantyczna dziure aby przeprowadzic ten kabel :shock: . Wkoncu ten czerwony zaczep od palnika nie jest taki maly !!

P.S. Kurzki chodziło mi o to ze czym cieńszy kabel tym mniejszy płynie przez niego prąd (mniejsza moc), czym grubszy tym większy prąd. A kabel mozna użyc taki ktory przewodzi prąd min 12 V bo taki plynie jak sie nie myle w samochodzie
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2006, 12:09   

chapter322 napisał/a:
Pass jesli od przetwornicy nie mozna odkrecic tego kabla to w dekielku od lampy trzeba zrobic gigantyczna dziure aby przeprowadzic ten kabel.
W koncu ten czerwony zaczep od palnika nie jest taki maly !!


Tak mi się wydaje, że jeśli chcesz schować zapłonnik (to czerwone) w lampie to trzeba zrobić sporą dziurę i zasłonić ją później tym plastikiem, który jest na kablu (między przetwornicą a zapłonnikiem).
Można ewentualnie (zamiast robić dziurę) wyciąć od dołu zaślepki wcięcie aby przeprowadzić kabel i później to wcięcie zakleić i uszczelnić silikonem. Wtedy można usunąć plastik z kabla.

chapter322 napisał/a:
kabel mozna użyc taki ktory przewodzi prąd min 12 V bo taki plynie jak sie nie myle w samochodzie


12V jest też napisane na przetwornicy...
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-02-2006, 12:30   

przypominam ze srednicy kabla nie dobieramy wedlug napiecia pobieranego przez element , tylko przez prad jaki pobiera oraz moc jaka wydziela
co z tego ze wzmachol jest na 12v jak pobiera taki prad , ze ja bede zakladal kabel o srednicy 35 kwadrat aby go zasilic - taka aby byl stalu doplyw pradu , nie bylo zadnych zanikow , oraz zeby kabel sie nie grzal
rozumiecie mnie teraz ? :-)
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 19-02-2006, 12:37   

Passenger napisał/a:
Można ewentualnie (zamiast robić dziurę) wyciąć od dołu zaślepki wcięcie aby przeprowadzić kabel i później to wcięcie zakleić i uszczelnić silikonem. Wtedy można usunąć plastik z kabla.


Pass nie kumam tego conapisale, jakims łatwiejszym jezykiem prosze :) W takim razie gdzie zaplonnikumiescic???
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 19-02-2006, 12:58   

Pass a ty bedziesz chowal zaplonnik w lampie czy tylko sam palnik a koncowke palnika zostawisz na zewnatrz lampy?????.
Ja wolalbym schowac zaplonnik ale nie chce robic tak duzej dziury.


Kurzki przy dosztukowaniu kable o dlugosci pół metra zaniku pradu nie bedzie widac co innego na 10 metrach :)
Wedlug ciebie jaki ty bys zastosowal kabel do przedłuzenia seryjnego????
Ja biore obojetnie jaki tylko zeby srednica mniej wiecej sie zgadzala.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Kurzki 

Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 632
Skąd: Poznań
Wysłany: 19-02-2006, 13:30   

chodzi o to , ze robisz wciecie w plastiku a nie otwor
wtedy nie przekladas kabla przez otwor , tylko nachodzi na wycieta krawedz plastiku
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2006, 13:40   

Kurzki napisał/a:
chodzi o to , ze robisz wciecie w plastiku a nie otwor
wtedy nie przekladas kabla przez otwor , tylko nachodzi na wycieta krawedz plastiku


Dokładnie tak.
Nie robisz dziury przez którą przekładasz cały zapłonnik, tylko robisz wcięcie od brzegu plastiku i wsuwasz tam kabel... Bardziej obrazowo się nie da... :roll:

chapter322 napisał/a:
Pass a ty bedziesz chowal zaplonnik w lampie czy tylko sam palnik a koncowke palnika zostawisz na zewnatrz lampy?????.


Wolałbym schować... ale jak się nie da to trudno... w lampie musi być trochę miejsca, żeby poziomowanie świateł chodziło, więc nie ma co na siłę wpychać tam zapłonnika. Osobiście uważam, że da się go tam schować.
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 19-02-2006, 14:46   

Juz kumam :D
Ja bede chowal zaplonnik w lampie, wkoncu jest tam sporo miejsca.
Jutro montaz
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Ania 
mój śliczny kotek


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 23 Wrz 2005
Posty: 105
Skąd: Zabrze / Tarnów
Wysłany: 19-02-2006, 19:16   

Ojej, ta instrukcja montażu to czarna magia :?
Ale zdecydowałam, że na wiosne szarpne sie na takie xenonki, bo super wyglądają i przede wszystkim znacznie lepiej oświetlają droge, bo te światła to mnie już czasem doprowadzają do szału :evil:
Tylko kto mi je zamontuje, ja sie chyba za to nie wezme :wink: :mrgreen:
Nie, ale teraz powaznie, jak myslicie ile za robocizne trzeba liczyć? tak mniej więcej :wink:
_________________
Drapiezna i słodka - jak Biały Tygrys i Czarna Kotka
 
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 19-02-2006, 19:30   

Aniu jesli kupisz zestaw xenonow bez przerabiania ten za 790zl lub za 1000zl to elektronik, elektryk lub mechanik podlaczy ci to za 50zl gora 80zl a jesli kupisz zestaw xenonow za 530zl to tam trzeba w lampie przerabiac uchwyty i koszty wzrosna ale max za taki montaz to 150zl. To juz sa ceny wysokie. Jak chcesz to ja podłącze ci za darmo tylko jest jeden problem mieszkam w Sieradzu pod łodzia :)
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Ania 
mój śliczny kotek


Rok prod. Pumy: 1999
Dołączyła: 23 Wrz 2005
Posty: 105
Skąd: Zabrze / Tarnów
Wysłany: 19-02-2006, 21:19   

Dzieki, chapter 322, w sumie aż tak daleko to do Ciebie nie jest, zobacze jak juz będę mieć xenonki 8) nie wiem jeszcze dokładnie, kiedy je kupie :wink:
Możesz mi jeszcze powiedzieć, jaka jest różnica między tymi za 790 i 1000???
Bo tych tańszych nie chce, ale pewnie te za 1000 są najlepsze :wink: patrząc na cenę? :twisted:
_________________
Drapiezna i słodka - jak Biały Tygrys i Czarna Kotka
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 19-02-2006, 21:30   

Ania napisał/a:
Możesz mi jeszcze powiedzieć, jaka jest różnica między tymi za 790 i 1000???


Sprzedający mówił, że te za 1000 pln to jedyne na allegro przetwornice hermetyczne. Dlatego cena jest wyższa.

A propos ceny montażu przez fachowca to wypowiem się wkrótce. Właśnie się umawiam na coś takiego 8)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo