Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 19:13
Obroty silnika
Autor Wiadomość
Prokotom
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2008, 11:14   

Tylko pamietaj zeby silnik byl zimny, albo conajmniej porzadnie ostudzony. Nie polecam wymiany chwile po "zatrzymaniu". Juz raz tak sprobowalem i bylo troche nie fajnie :twisted:
 
 
amadeusz 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 19-09-2008, 11:19   

No raczej .... ale można na ciepłym ale nie rozgrzanym to też zrobić .... ale najpierw odkręcić ostrożnie zakrętkę zbiornika wyrównawczego plus należy mieć około 1 litra wody destylowanej aby dolać ubytki.... ale wymiana pomogła po sprawdzeniu najpierw potencjometru na konsoli od regulacji... trochę zabawy ale i tak jest fajnie....
 
 
 
Benon 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 06 Lis 2007
Posty: 249
Skąd: Wiry/Poznań
Wysłany: 19-09-2008, 13:56   

Zawór nagrzewnicy wymieniałem jakieś 3 miechy temu, właśnie taki z allegro, drugi raz tego szitu nie kupię, ale zostaje jeszcze zwalony potencjometr albo scalak.
_________________

 
 
 
amadeusz 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 39
Skąd: Bydgoszcz
  Wysłany: 19-09-2008, 14:40   

Właśnie na allegro można kupić Chiński lub włoski i trzeba sie dowiedzieć. Włoski to taki sam jaki jest z Forda tylko bez napisu ale to ta sama fabryka.... Ale stawiam na potencjometr ...
 
 
 
Prokotom
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2008, 08:06   

Czy możliwe jest aby efekt tzw "wiszących obrotów", który już nie raz pojawiał się na forum może być powodowany przez świece?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-10-2008, 11:26   

Sądzę, że raczej nie. Raczej - bo w samochodach różne cuda się potrafią zdarzać.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
D Z I Q S
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 00:58   

uuuf. Muszę się z Wami podzielić bo mnie się wkońcu udało odnaleźć przyczynę wysokich obrotó tj 1,5- 2 tyś (falujące na biegu jałowym) zawsze!
Pryczyną było: pęknięte wężyki szt 3 bo tyle ich było schodzące się w jeden trójnik plestikowy , po lewej stronie zaworu wolnych obrotów( silniczka krokowego), na te samej wysokości i położeniu!!
Musiałem nawet odkręzić "silniczek krokowy"żeby było wygodniej założyć 2 z 3 gumowych wężyków! Pęknięte były wszystkie (mają one od 7 cm do 20 cm najdłuższy) na zgięciach i zasysały lewe powierze!! po ich wczorajszej wymianie ustompiło wszystko:
wkońcu moc powróciła
-płynne obroty 1 tyś na luzie
- dużo bardziej cichy i stabilniejszy silnik

Aaaa, materiał jakiego użyłem do zmiany wężyków to : wąż znaleziony od odmy , fi idealnie pasuje..

ps. sory za błędy ale musiałem się dziś upić ze szczęścia :razz:

Zdjęcie005.jpg
Plik ściągnięto 217 raz(y) 44,34 KB

Ostatnio zmieniony przez D Z I Q S 10-11-2008, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2008, 13:45   

D Z I Q S, jak możesz zamieść zdjęcie - może się przydać tym, co będą chcieli tak zrobić.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
D Z I Q S
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2008, 16:28   

jak w załączonym zdjęciu : kółeczkiem oznaczyłem miejsca gdzie wężyki wchodzą w silnik. troche zabawy i nietrzeba nic rrozkręcać żeby je zdjąć , wystarczy pociągnąć i same schodzą! Szcególnie narażone na pęknięcia są orginalnę krzywizny wężykóworginalnych -ja miałe w każdym po centymetrowym pęknięciu, zakładając zwykły węzyk tj. prosty w niczym nie przeszkadza...

mam nadzieje ze komuś pomogę...
 
 
Prokotom
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2008, 13:07   

I wreszcie nadzszedl dzien w ktorym moje problem z wiszącymi obrotami sie skonczyly, bynajmniej mam taka nadzieje. Wymienilem dzisiaj czujnik polozenia przepustnicy, "zresetowalem" kompa i.... i nareszcie dziala i mam nadzieje ze tak juz zostanie. Prawie zapomnialem jak to jest normalnie uzywac sprzegla i teraz jak zmieniam biegi to troche szarpie :P , ale spoko zaraz sobie przypomne jak to bylo hehe.

Dziękuję wszystkim, którzy mi pomogali z tym problemem. Opoi za.... no duzo by tego wymieniac ;) ale wielkie dzieki.
Bartkowi za zwrocenie uwagi na przepustnice i owy czujnik, bedzie piwko :twisted:
I wszystkim których pominałem.
 
 
paw_chb
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2008, 20:20   

ile dałes za ten czujnik?? :)
 
 
Prokotom
[Usunięty]

Wysłany: 24-12-2008, 10:52   

170 PLN w InterCars
 
 
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 10-03-2010, 01:14   

A czy to normalne zachowanie że gdy dojerzdrzam do skrzyżowania i wcisnę sprzęgło obroty spadają na chwilkę do 500 po czym wracają do ok 900. Dieję się tak tylko na zimnym silniku
 
 
Cichociemna
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2010, 21:45   

Podpinam się pod temat i tutaj moje pytanie - często gdy wrzucam na luz i jeszcze jadę kawałek ( wiem, nie powinno się jeździć na luzie, staram się oduczyć, ale czasem się zapominam :sad: ) to wtedy obroty skaczą mi do góry, do 2-3 tys, jakbym wcisnęła gaz. I maleją za chwilę; gdy wcisnę sprzęgło drugi raz też maleją. Najczęściej jest to luz "po" trójce ( chociaż nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie ) Może ktoś ma pomysł, z czego to się bierze..?
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 20-03-2010, 23:09   

Ja ostatnio też się męczyłem z podobnym problemem. Na początku czyszczenie przepływomierza, potem bocznikowy, a okazało się ze pękła obejma dolotu koło przepustnicy :mrgreen: Jeśli masz troche zdolności manualnych i wolne popołudnie to spokojnie da się tą usterke usunąć samemu :mrgreen: Przyczyną może też być padnięty czujnik położenia przepustnicy, bo też lubią się psuć.
Pozdrawiam!
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo