Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 00:58
Amortyzatory i sprężyny
Autor Wiadomość
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 12-03-2012, 16:14   

Z teflonu? Nie słyszałem o takich.. Ja mam z poliuretanu (firma Powerflex). Polecam, tyle że będzie sztywniej niż w serii...
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 12-03-2012, 16:19   

BandiT ja mam takie założone, poczytaj kilka postów wyżej :razz:
_________________

 
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 12-03-2012, 18:49   

byłem ostatnio na stacji diagnostycznej, ponieważ coś mam kierownice lekko krzywo w lewą stronę przy jeździe na wprost, myślałem ze coś w zawieszeniu, mimo, że nie ściąga w żadną ze stron przy przyspieszaniu oraz hamowaniu, opon też nie zdarło.

Diagnosta sprawdził auto, w zawieszeniu wszystko super git, ale badanie amortyzatorów wykazało na prawym amortyzatorze 49% a na lewym ponad 80%. Było wtedy bardzo zimno i diagnosta powiedział ze mogl przymarznac prawy amorek, i jest do wymiany. Pod koniec września oba amortyzatory miały ponad 80% sprawności.

Czy przez uszkodzony/słaby amortyzator mogła się kierownica lekko skrzywić?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2012, 01:24   

Bardziej prawdopodobne jest, że w coś przywaliłeś (dół, krawężnik itp), ucierpiał amortyzator i przekręciła się kierownica. Sprawdzałeś geometrię? Jeśli nie, to sprawdź, raczej nie będzie prawidłowa.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Damianos 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-03-2012, 20:07   

dzięki za odpowiedz :grin:

wydaje mi się, że diagnosta też sprawdzał geometrię. Nic też nie mówił, żeby sprawdzić, a powinien chyba na to wpaść. Postawił na amorek, że to przez niego.

No nic, pojadę jeszcze raz. I tak pewnie musze wymienić te amortyzatory z przodu, to i zbieżność trzeba będzie ustawiać też.

Opoya, jakie polecisz amory ? :mrgreen: :wink:
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2012, 02:02   

Zależy od zasobności portfela i chęci (lub nie) utwardzenia Pumy.
Ja mam amortyzatory gazowe dwukomorowe o skróconym skoku, przy oryginalnych sprężynach. Polecam tego typu rozwiązanie, to moim zdaniem dobry kompromis pomiędzy utwardzaniem zawieszenia a serią.

Przypomnę tylko, że amortyzatory wymienia się parami. :P
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-07-2013, 10:07   

Witam, co powiecie na zestaw

http://allegro.pl/amortyz...3330672342.html
http://allegro.pl/sprezyn...3371861020.html

Chciałbym w miarę budżetowe zawieszenie :)
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 08-07-2013, 10:19   

Pamiętam, że ktoś w klubie chwalił sobie te amorki.
A co do sprężyn, myślę, że lepsze (i tańsze) będą te:
http://www.rallyshop.pl/i...ford-puma-coupe
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 10-07-2013, 08:43   

ZTCW sprężyny Sparco są cholernie twarde.
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 23-07-2013, 22:40   

valdermus, Na supersportach jadę już 4 rok i jest wszystko ok.
_________________

 
 
 
zasada99 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 121
Skąd: Rypin
Wysłany: 25-07-2013, 20:00   

Witam,
Biore sie w swojej pumce za wymiane zawieszenia chcialbym dopytac sie Was o to jakiej firmy polecacie sprezyny oraz amorki na przod w rozsadnej cenie?

Amorki gazowe, olejowe?
Musze wymienic, bo pekla mi sprezyna z przodu :P

Sorry za brak polskich znakow, pisze z tableta. :)

[ Dodano: 29-07-2013, 23:18 ]
Sprezyny zakupione. ;) Padlo na Kayabe.

Teraz chcialbym zeby polecic mi amortyzatory.
Gazowe czy olejowe?
_________________
Jeżdżę z głową.
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 19-04-2014, 20:44   

Jakie zawieszenie gwintowane byście polecili i dlaczego?
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 19-04-2014, 21:50   

AP lub KW. Różnica (poza ceną) prawdopodobnie żadna.



Na innych nie jeździłem, ale imo każde markowe będzie OK.
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 20-04-2014, 01:52   

Chciałem tylko na wstępie dodać, że nie miałem nigdy gwintu i nawet nie prowadziłem auta z gwintem ale sugeruje się tylko opiniami znajomych i zaczerpniętymi w sieci. Propozycja Gaydka jest jak najbardziej ok, szczególnie AP na którym jeździ połowa Pumek w UK :) Tańszego markowego gwintu chyba nie dostaniesz, a te TA technix to strach zakładać, widziałem takie amorki w Corsie kolegi i jakościowo można je porównać do chińskich skuterów. Nie wytrzymały roku więc IMO, lepiej dołożyć 500 zł więcej i kupić pożądne AP ;)
 
 
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 20-04-2014, 03:11   

TA Technix ma moj bdb znajomy w e36 coupe juz od roku (moze od półtora) i sobie chwali, podobnie kilku znajomych z klubu bmw, ale ja osobiscie tez wolalbym dolozyc i kupic AP.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo