Przesunięty przez: Gaydek 27-12-2006, 00:58 |
Amortyzatory i sprężyny |
Autor |
Wiadomość |
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
Wysłany: 12-03-2012, 16:14
|
|
|
Z teflonu? Nie słyszałem o takich.. Ja mam z poliuretanu (firma Powerflex). Polecam, tyle że będzie sztywniej niż w serii... |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 12-03-2012, 16:19
|
|
|
BandiT ja mam takie założone, poczytaj kilka postów wyżej |
_________________
|
|
|
|
|
Damianos
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 12-03-2012, 18:49
|
|
|
byłem ostatnio na stacji diagnostycznej, ponieważ coś mam kierownice lekko krzywo w lewą stronę przy jeździe na wprost, myślałem ze coś w zawieszeniu, mimo, że nie ściąga w żadną ze stron przy przyspieszaniu oraz hamowaniu, opon też nie zdarło.
Diagnosta sprawdził auto, w zawieszeniu wszystko super git, ale badanie amortyzatorów wykazało na prawym amortyzatorze 49% a na lewym ponad 80%. Było wtedy bardzo zimno i diagnosta powiedział ze mogl przymarznac prawy amorek, i jest do wymiany. Pod koniec września oba amortyzatory miały ponad 80% sprawności.
Czy przez uszkodzony/słaby amortyzator mogła się kierownica lekko skrzywić? |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-03-2012, 01:24
|
|
|
Bardziej prawdopodobne jest, że w coś przywaliłeś (dół, krawężnik itp), ucierpiał amortyzator i przekręciła się kierownica. Sprawdzałeś geometrię? Jeśli nie, to sprawdź, raczej nie będzie prawidłowa. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
Damianos
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-03-2012, 20:07
|
|
|
dzięki za odpowiedz
wydaje mi się, że diagnosta też sprawdzał geometrię. Nic też nie mówił, żeby sprawdzić, a powinien chyba na to wpaść. Postawił na amorek, że to przez niego.
No nic, pojadę jeszcze raz. I tak pewnie musze wymienić te amortyzatory z przodu, to i zbieżność trzeba będzie ustawiać też.
Opoya, jakie polecisz amory ? |
|
|
|
|
Opoya
Szarak ST225
Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-03-2012, 02:02
|
|
|
Zależy od zasobności portfela i chęci (lub nie) utwardzenia Pumy.
Ja mam amortyzatory gazowe dwukomorowe o skróconym skoku, przy oryginalnych sprężynach. Polecam tego typu rozwiązanie, to moim zdaniem dobry kompromis pomiędzy utwardzaniem zawieszenia a serią.
Przypomnę tylko, że amortyzatory wymienia się parami. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
|
valdermus
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 114 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
Tast
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1029 Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
|
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 10-07-2013, 08:43
|
|
|
ZTCW sprężyny Sparco są cholernie twarde. |
|
|
|
|
rafalski69
1.4 i 1.7
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
|
Wysłany: 23-07-2013, 22:40
|
|
|
valdermus, Na supersportach jadę już 4 rok i jest wszystko ok. |
_________________
|
|
|
|
|
zasada99
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 121 Skąd: Rypin
|
Wysłany: 25-07-2013, 20:00
|
|
|
Witam,
Biore sie w swojej pumce za wymiane zawieszenia chcialbym dopytac sie Was o to jakiej firmy polecacie sprezyny oraz amorki na przod w rozsadnej cenie?
Amorki gazowe, olejowe?
Musze wymienic, bo pekla mi sprezyna z przodu
Sorry za brak polskich znakow, pisze z tableta.
[ Dodano: 29-07-2013, 23:18 ]
Sprezyny zakupione. Padlo na Kayabe.
Teraz chcialbym zeby polecic mi amortyzatory.
Gazowe czy olejowe? |
_________________ Jeżdżę z głową. |
|
|
|
|
kozii [Usunięty]
|
Wysłany: 19-04-2014, 20:44
|
|
|
Jakie zawieszenie gwintowane byście polecili i dlaczego? |
|
|
|
|
Gaydek
admin
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 6402 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: 19-04-2014, 21:50
|
|
|
AP lub KW. Różnica (poza ceną) prawdopodobnie żadna.
Na innych nie jeździłem, ale imo każde markowe będzie OK. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 20-04-2014, 01:52
|
|
|
Chciałem tylko na wstępie dodać, że nie miałem nigdy gwintu i nawet nie prowadziłem auta z gwintem ale sugeruje się tylko opiniami znajomych i zaczerpniętymi w sieci. Propozycja Gaydka jest jak najbardziej ok, szczególnie AP na którym jeździ połowa Pumek w UK Tańszego markowego gwintu chyba nie dostaniesz, a te TA technix to strach zakładać, widziałem takie amorki w Corsie kolegi i jakościowo można je porównać do chińskich skuterów. Nie wytrzymały roku więc IMO, lepiej dołożyć 500 zł więcej i kupić pożądne AP |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 20-04-2014, 03:11
|
|
|
TA Technix ma moj bdb znajomy w e36 coupe juz od roku (moze od półtora) i sobie chwali, podobnie kilku znajomych z klubu bmw, ale ja osobiscie tez wolalbym dolozyc i kupic AP. |
|
|
|
|
|