Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wiatrak chlodnicy
Autor Wiadomość
outhot 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 20-05-2009, 23:00   wiatrak chlodnicy

mam ciekawe pytanie, zauwazylem ze w wiekszoci samochodow po wylaczeniu silnika gdy jest nagrzany, wiatrak chlodnicy przez pewien czas jeszcze pracuje, u mnie niestety takie zjawisko sie nie pojawia, czy to normalne?czytalem na kilku forach ze odpowiedzailny za to jest tzw "after-run thermo switch", ale czy pumex go posiada?wersja silnika 1.4/fajnie jakby ktos sprawdzil czy ma tak u siebie:)
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2009, 08:39   

outhot, sa juz na forum tematy zwiazane z wiatrakiem chlodnicy. Wiatrak wlaczy sie jesli silnik byl bardzo nagrzany. Ale wiatrak wlacza sie przeciez i podczas jazdy. W pumie sa 2 biegi ( chyba dobrze sie precyzuje) 1 jest ciuchutki niemalze nieslyszalny i objawia sie niewielkim obciazeniem silnika,ale to widac po nieduzych wahaniach obrotowh potem gdy silnik ma zbyt duza temperature wlacza sie 2 bieg a wtedy to nie dosc,ze obroty ida w gore to go slychac,auto robi sie tak jakby ciezsze,mulowate. Po zgaszeniu bardzo rozgrzanego silnika slychac jego prace
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2009, 11:42   

Po wylaczeniu silnika wiatrak nie dzila tak jest orginalnie w kazdej pumie. Opcja szukaj zaczela warczec i bic???
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2009, 11:55   

Mr.Maya napisał/a:
Po wylaczeniu silnika wiatrak nie dzila tak jest orginalnie w kazdej pumie
zdarzylo mi sie kilka razy,ze wiatrak chodzil po zgaszeniu silnika, oczywiscie dzialo sie to wtedy gdy na zapalonym silniku tez pracowal
Mr.Maya napisał/a:
Opcja szukaj zaczela warczec i bic???
kolega jest stosukowo nowy i pewnie nie korzystal jeszcze z tej opcji
 
 
outhot 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 21-05-2009, 15:59   

koledz kochani szukalem, zawsze szukam, potem pytam, nie odbierzcie mnie zle ale nie zrozumieliscie pytania najprawdopodobniej, chodzilo mi o prace wiatraka po WYLACZENIU SILNIKA/NP PO ZAPARKOWANIU, ZAMYKACIE AUTKO A WIATRAK CHLODNICY DALEJ DZIALA....A NIE PO WYLACZENIU BIEGU... a tematu o tym kontekscie nie znalazlem, wiez zapytalem grzecznie// jesli ktos znalazl temat, ktory odpowiada na moje pytanie to prosze o linka bo ja znalezc go nie potrafilem... :roll:

a tak pozatym opcja szukaj na forach jest troszeczke kulawa, nie zawsze znajduje temat o jaki nam chodzi:)
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21-05-2009, 22:04   

Nie ma prawa dzialac wiatrak jesli wylaczymy silnik i zamkniemy atito czyli odejdziemy od niego. mowie o sprawnym kuladzie Tomcio juz to rozpracowywal i tak tez jest na schematach. A mam auto z 2000 roku i tak mam ze wiatrak dziala wylacze silnik i juz nie dziala. Kluczyki wyciagniete ze stacyjni czyli nie ze jest kluczyk przekreony do jakies pozycji.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-05-2009, 22:13   

Zgadza się. W chwili kiedy gasimy silnik następuje automatyczne wyłączenie wiatraka. Tak jest w Pumie i miałem w Focusie i Escorcie. W przypadku kiedy wiatraczek nadal pracuje oznacza to jakąś usterkę.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Shakira
[Usunięty]

Wysłany: 22-05-2009, 08:35   

outhot, moj drogi na forum nie piszemy duzymi literami,nawet wtedy kiedy chcemy cos podkreslic :wink: ponadto nie rozumiesz naszych odpowiedzi. Wiatrak u mnie chodzil po zgaszeniu silnika, po zaparkowaniu, po zamknieciu auta,itd. Nadal pracowal, bo podczas jazdy tez chodzil ze wzgledu na wyzsza temperature silnika (mialam z tym problem) a kiedy naprawilam usterke podwyzszonej temperatury kwestia pracy wiatraka po zgaszeniu silnika nie pojawiala sie tak czesto. Po jakims czasie wiatrak poszedl do naprawy,ale po "zabawach" puma nawet po naprawie wentylatora potrafil nadal pracowac po zgaszeniu auta.
To w takim razie jesli koledzy twierdza,ze taki objaw to usterka to moje auto bylo jedyne w swoim rodzaju :lol:
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2009, 09:02   

Shakira, Moze ktos kombinowal zeby ie przegrzac silnika bo innego nie ma wytlumaczenia niz ingerencja kogos w uklad
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
outhot 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 22-05-2009, 09:09   

wg mnie autko shakiry dziala prawidlowo, a nasze sa walniete, w wiekszosci innych aut, po mocnym rozgrzaniu sinika wiatrak chlodnicy pracuje jeszcze troche po wylaczeniu stacyjki..nie wiem czemu nam nie dziala...popytam mechanikow czy to normalne, bo wg mnie cos jest nie tak
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 22-05-2009, 09:24   

Tak jak mowilem opcja szukaj nie gryzie i nie bije. A po drugie mi nie musicie wierzyc ale schematy nie klamia ktore zalaczyl Tomcio.

tomcio napisał/a:
Prosze bardzo - oto schemat blokowy instalacji chłodzenia silnika... Jak jeszcze wyszperam jeszcze gdzie jest podłączony ten bezpiecznik nr. 36 to wrzuce dalszy schemacik

[url=http://img255.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

[ Dodano: 25-07-2007, 19:21 ]
A tutaj wyraźnie widać że ten wentylator jest połączony z układem klimatyzacji

[url=http://img267.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

[ Dodano: 25-07-2007, 19:50 ]
Tak wiec bezpiecznik:
F36 jest podłączony bezpośrednio do akumulatora,
F28 jest podłączony do przekaźnika załaczającego zasilanie

A cewka tego przekaźnika jest podłączona do F18 a ten z kolei... patrzcie poniżej :razz:

[url=http://img339.images....th.jpg]Obrazek[/URL]

I morał jest taki że wentylator pracuje tylko kiedy jest stacyjka w pozycji 2 i 3
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
ar2r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 175
Skąd: Brzeg
Wysłany: 22-05-2009, 09:33   

outhot,rację mają Mr.Mayai Słoodzik.Z Twoim też jest ok.Mam Focusa i jest dokładnie tak samo.Słoodzikzresztą o tym wspominał :wink: .Jeśli masz czas i ochotę to podjedź do Brzegu(ja niestety nie mam jak wyrwać się do Opola)to wszystko zobaczysz.
 
 
outhot 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 37
Skąd: Opole
Wysłany: 22-05-2009, 11:22   

ok ar2r, sie umowimy, mam tam rodzinke i czasami wpadam to podskocze, masz tutaj moj gg 975280 napisz do mnie:)dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem i za porady
 
 
markko 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 1063
Skąd: Warszawa / Piaseczno
Wysłany: 22-05-2009, 12:02   

ok to teraz trochę teorii. Wiatrak się włącza żeby zabrać z chłodnicy część wydalanego gorącego powietrza i troszeczkę ostudzić sam silnik powietrzem które daje. Jak działa silnik to pracuje też pompa wody, która pompuje płyn chłodniczy w układ. Więc jak zgasimy motor pompa nie pracuje i płyn stoi w miejscu, więc nie widzę sensu żeby wiatrak chodził po wyłączeniu silnika, jest tak w fiatach np. ale Ford ma podłączone zasilanie pod przekaźnik, oczywiście można podłączyć pod aku tylko tak jak napisałem wcześniej mija się to z celem bo silnik:
- i tak już nie pracuje czyli juz bardziej się nie zagrzeje
- pompa wody nie chodzi więc w silnik i tak nie wchodzi chłodniejszy płyn
_________________
Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-05-2009, 19:20   

I jak najbardziej się zgadzam z Markiem :grin: Bez sensu, żeby wiatrak nadal chodził skoro silnik już nie pracuje. Sytuacja z nadal śmigającym wiatrakiem po wyłączeniu silnika występuje także w Peugeocie :grin:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo