Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Nierówna praca silnika
Autor Wiadomość
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
  Wysłany: 22-08-2012, 20:29   Nierówna praca silnika

Witam wszystkich po mojej długiej nieobecności!
Od razu przejdę do rzeczy.
Silnik w mojej Pumie chodzi nierówno i falują obroty w każdym ich zakresie, oraz słychać strzały z tłumika ukazane na poniższym filmie:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DurTUEhUESA&feature=plcp[/youtube]

Rozrząd był robiony, łącznie z kołem zmiennych faz rozrządu, filtr paliwa i oleju wymienione , zarówno jak sam olej. Cewka, przewody i świece również są nowe.
Ciśnienie na wszystkich 4 cylindrach waha się od 8.5 do 9 bar, czyli o wiele za mało.
Ciśnienie paliwa to 2.1 bar, również zbyt niskie.
Czy te 2 ciśnienia są ze sobą jakoś powiązane i mogą mieć związek z tymi denerwującymi objawami, których próbuję się pozbyć od roku. Jeżeli nie to co może być tego przyczyną?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 22-08-2012, 21:15   

Napisz jaki olej masz zalany, jakie świece. Kto ci mierzył ciśnienie i jak był wykonany pomiar, w jakich warunkach. Jakie odgłosy od strony silnika (np zawory "klepią" ) Czy jesteś pewien że rozrząd masz dobrze ustawiony. Od kiedy takie coś się zaczęło dziać. A tak poza tym to szkoda że zaglądasz na forum jak się coś z pumą dzieje, bo tu przecież tyle się dzieje :roll:
_________________

 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-08-2012, 23:54   

mic1221, jakie występują kody błędów? Bo przy takim zachowaniu się silnika raczej nie bardzo wierzę, że nie ma żadnych.
Jeśli masz taką możliwość spróbuj wymienić na chwilę zawór wolnych obrotów z innej Pumy (lub z innego Forda, pewnie nie ze wszystkich, ale z większości pasuje), zresetować komputer i zobaczyć czy jest różnica.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 23-08-2012, 10:48   

Olej to Castrol Edge 5W-30, świece MOtorcraft. Ciśnienie w silniku mierzył mechanik w temp. ok 15C , a paliwa mierzyłem osobiście w temp 25C. Oba były mierzone za pomocą zwykłego zegara. Rozrząd jest na 100% dobry, gdyż kilku mechaników to sprawdzało. Dzieje się to od prawie roku.
Kody błędów to P0304 oraz P1383.
Po odłączeniu zaworu wolnych obotów samochód chodzi jeszcze gorzej więc raczej jest sprawny.
A oto film ukazujący pracę samego silnika:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wJaJfkZTu70&feature=youtu.be[/youtube]
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-08-2012, 13:27   

P0304: http://www.obd-codes.com/p0304

P1383: Napisałeś, że rozrząd był robiony razem z wariatorem. Błąd 1383 to właśnie błąd mówiący o usterce zmiennej fazy a więc albo naprawa się nie udała albo uszkodzony jest elektrozawór a nie wariator.
Pozdro

PS: Silnik chodzi jak dobry ursus hehe. Generalnie ja bym się mocniej zastanowił nad stanem samej głowicy (zawory gniazda itd) Po za tym silnik gra trochę jak by zawory waliły o tłoki. Ciekawa sprawa.
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 23-08-2012, 14:23   

A ile mógłby kosztować elektrozawor i czy byłaby możliwość wsadzenia go od innego auta w ciagu kilkunastu minut abym mógł go sprawdzic na szrocie?
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-08-2012, 14:55   

W tym problem że nie ma takiej możliwości. Żeby wymienić elektrozawór zmiennej fazy trzeba wyjąć wałek ssący. A powiedz mi skąd miałeś wariator?
Nowy elektrozawór jest dostępny tylko w ASO za cenę ok 1100 zł.
 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 23-08-2012, 14:59   

Oddalem go do regeneracji, bo wcześniej miałem problemy z przyspieszeniem, gdyż miał straszne dziury. Czy ta wtyczka przy wlewie oleju to właśnie ten zawor, bo po odłączeniu jej nie było zmian w zachowaniu silnika czyli nadal chodził nierówno.
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-08-2012, 15:24   

Tak to jest to. U mnie jak był problem ze zmienną fazą to też nie było mocy. Zamiast mocy przy przyśpieszaniu było buczenie ale generalnie, zwłaszcza na wolnych obrotach silnik chodził równo i cicho. Moim zdaniem u ciebie zmienna faza to tylko jeden z problemów i pewnie nie największy.
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-08-2012, 16:16   

Mam to samo zdanie co wojteks - sądzę, że elektrozawór to może być jeden z problemów.
Niestety obstawiam, że to rozrząd jest źle ustawiony (bez względu na to co mówią mechanicy, szczególnie ci, którzy coś robili przy tej Pumie). A reszta to już tego wynik.
Na Twoim miejscu pojechałabym do ASO Forda podpiąć auto pod fabryczny komputer. Niestety trochę to kosztuje, ale IMO dużo mniej niż wymiana połowy silnika i do tego bez pewności, że będzie dobrze. Oczywiście nie musisz nic później w ASO robić, tylko zdiagnozować problem.

wojteks napisał/a:
silnik gra trochę jak by zawory waliły o tłoki
Fakt.
mic1221, czy ktoś coś robił z głowicą? Jeśli była zdejmowana i planowana, to prawdopodobnie czeka Cię wymiana głowicy (taki urok Pumy 1.7, że głowicy się nie planuje).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 23-08-2012, 17:49   

Wiecie że mnie też na myśl przeszło że to sprawa zaworów czy też samego wałka ( wytarty czy przepalony ) i on już ma takie luzu i zle dyktuje co mają robić zawory. Zgadzam się z wami klubowicze pozostaje diagnostyka w ASO
_________________

 
 
 
mic1221 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 18
Skąd: Białowieżyn
Wysłany: 30-08-2012, 19:18   

Przepraszam za długą nieobecność, ale popsuł mi się komputer. Zdecyduje się chyba na pozostawienie stanu rzeczy w takim jakim jest. Naprawa była by zbyt kosztowna jak dla mnie, więc pozostawie go w spokoju. Dziękuję za odpowiedzi i na koniec jeszcze jedno pytanie: Czy te uszkodzenia mogą mieć duży wpływ na moc Pumy?
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 14-03-2013, 17:48   

Podepnę się pod temat ;)

Mam wrażenie, że samochód stracił na mocy, porządnie zbiera się dopiero zbliżając się do 3tyś obrotów, dodatkowo zaczął strasznie dużo palić, ok. 60% więcej "na oko".. Obawiam się, że mam nierówne/za małe ciśnienie na cylindrach, dlatego prosiłbym o jako taką ocenę pracy silnika, wrzucam filmik:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xrkcVaOjJ-A&feature=youtu.be[/youtube]
 
 
Pietia 
Umća Pumcia :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 548
Skąd: Siewierz
Wysłany: 14-03-2013, 18:38   

Sonda Lambda ? Przepływomierz ? sprawdzałeś ? Jedź podepnij pod komputer zapłacisz 50 zł ale będziesz wszystko wiedział :)
_________________
Nie moc silnika a technika zrobi z ciebie zawodnika :)
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 14-03-2013, 19:19   

Nie sprawdzałem, kurde będę musiał w końcu znaleźć kogoś, kto mi podłączy złącze diagnostyczne(moje było wyrwane), a z tym problem w mojej okolicy, jest jeden elektromechanik, a do tego taki "magik", że trochę strach do niego dać auto - stwierdził, że zanim zacznie podłączać złącze, to musi "przejść' po całej instalacji w samochodzie, sprawdzić, czy wszystko jest seryjne itp..

[ Dodano: 14-03-2013, 19:21 ]
A przepływomierz ostatnio czyściłem, chociaż nie było potrzeby, był w środku jak dopiero co kupiony. Lambda ma wpływ na moc silnika? Szczerze to wolałbym wymienić sondę i nawet tą przepływkę i bocznikowy, niż mieć nierówne ciśnienie na cylindrach ;/!!
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo