Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
27-12-2006, 15:20
Moc silnika a chiptuning, bluefin itp.
Autor Wiadomość
Bacha 
& Łasia


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 01 Mar 2005
Posty: 587
Skąd: Nisko
Wysłany: 16-06-2005, 23:59   Moc silnika a chiptuning, bluefin itp.

Witam chcialem poruszyc zagadnienie chiptuningu...
Ludzie robia rozne rzeczy by miec chocby te 2 konie wiecej, jeden zalozy sobie filtr sportowy drugi wmontuje silnik wiekszy...A co z chiptuningiem, z tego co czytalem wiele to daje, bo nawet mozna uzyskac 15% przyrost mocy w silniku benzynowym. Bardziej elastyczny silnik i lepsze osiagi na poszczegolnych biegach... lecz dla mnie to tylko teoria, bo jak pisalem wczesniej tylko o tym czytalem :568: ...
Moze jest ktos, kto mial ztym do czynienia :?: ...łasia.
_________________
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=444
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Pum/39500
pytasz jaki mam silnik wystarczający by złoić Ci dup* :-P ...
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-12-2006, 15:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
foo 
W pyteczke


Dołączył: 14 Wrz 2004
Posty: 764
Skąd: Manila
Wysłany: 17-06-2005, 09:06   

realny sens to ma raczej tylko w TDI (kto przerabia Pumkę na TDI? any chętni? :D )
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 17-06-2005, 09:54   

O chiptuningu już co nieco rozmawialiśmy. Generalnie chipy mają sens jeżeli dokonasz również innych zmian w samochodzie. Poczytaj to co klubowicze już na ten temat napisali.
 
 
ksolk 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 15 Wrz 2004
Posty: 357
Skąd: Olkusz
Wysłany: 17-06-2005, 12:04   

Moim zdanie nie ma to najmniejszego sensu a to dlatego że:
1.Godula robi coś takiego za 1200zł lub niecałe 2000zł. indywidual
2.Nie ma po co tego ładować do takich silników jak puma gdyż to nie TDI i nie jest benzyna na turbo.
3.Za wysokie koszta,za mały zysk,żadnej gwarancji czy po chiptuningu będzie choć 2PS więcej.
_________________
Aktualnie: Audi TT Roadster Quattro 225KM
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 17-06-2005, 13:34   

Jeśli chodzi o chiptuning w benzyniakach to jest sens w przypadku innych zmienionych części (np. wydech, dolot, wałki). Wtedy można założyć chip individual (dopasowany do danego egzemplarza auta) - ale tak jak napisał Ksolk to droga zabawa...
W przypadku gdy masz już jakieś mody w silniku warto zainwestować w SMT6 - to taki "chip", który daje się strojić także po kolejnych modach. Cena około 900 pln za SMT6 + około 500 pln za strojenie.
Zwykły chip jest raz na zawsze i jak zmienisz wydech i dolot to już będzie nieaktualny... :roll:
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
aston
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2005, 19:38   

Ford Puma Coupe 1.7
original modifiziert
Hubraum 1679 cm³ 1679 cm³
Leistung 92 kW/ 125 PS
bei 6000 U/min. 103 kW/ 140 PS
bei 6000 U/min.
Drehmoment 157 Nm
bei 4500 U/min. 171 Nm
bei 4500 U/min.
HĂśchstgeschwindigkeit 203 km/h 210 km/h
KraftĂźbertragung 5-Gang-Getriebe,
Frontantrieb 5-Gang-Getriebe,
Frontantrieb
Beschleunigung (0-100) 9.2 sek. 8.8 sek.

trochę sie przenisło źle ale idzie sie odczytac, cena 500€ za 0,3 sekundy do setki i 7km/h to jest moim zdnaiem za dużo
 
 
tOmO 
tomo


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 139
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 21-07-2005, 22:54   

Sorry, ale ja się doczytałem 15 PS i 14 Nm .
7km/h więcej ma tu bardzo niewielkie znaczenie.

W Pumie 15PS więcej tylko przy zmianie elektroniki to już na prawdę dobry wynik, ale wydaje mi się, że chyba naciągnięty???

W Pumie z chip tuningu daje się wycisnąć 5-10 PS - chyba, że masz zmieniony osprzęt silnika i chcesz to wszystko zestroić.

tOmO
 
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 21-07-2005, 23:20   

Można wiedzieć skąd masz te dane?
Zgadzam się w pełnej rozciągłości z wypowiedzią Tomo... W Pumie warto robić elekronikę po dłubaniu innych rzeczy w celu dostrojenia i wyciągnięciu dodatkowych Nm i KM...
Poza tym chip za 500 euro to zboczenie... Znacznie lepszym wyjściem jest Piggy-back SMT6 - działa jak chip, ale w przeciwieństwie do chipa daje się programować po każdym kolejnym "dłubnięciu" silnika. Chip jest niestety zestrojony raz na zawsze. Koszt SMT6 to 900 pln + strojenie jakieś 600 pln...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
aston
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2005, 19:50   

Passenger napisał/a:
Można wiedzieć skąd masz te dane?
Zgadzam się w pełnej rozciągłości z wypowiedzią Tomo... W Pumie warto robić elekronikę po dłubaniu innych rzeczy w celu dostrojenia i wyciągnięciu dodatkowych Nm i KM...
Poza tym chip za 500 euro to zboczenie... Znacznie lepszym wyjściem jest Piggy-back SMT6 - działa jak chip, ale w przeciwieństwie do chipa daje się programować po każdym kolejnym "dłubnięciu" silnika. Chip jest niestety zestrojony raz na zawsze. Koszt SMT6 to 900 pln + strojenie jakieś 600 pln...


dawno mnie nie było tutaj, a mam te dane ze strony fimry zajmujęcej się chip tuniengiem:
http://www.b-s.motor-chiptuning.de/
dokąłdny adres do Pumy 1,7:
http://www.blackpriest.de...&fahrzeugID=748
do Pumy 1,6:
http://www.blackpriest.de...&fahrzeugID=747
 
 
chapter322 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 18 Wrz 2004
Posty: 264
Skąd: Sieradz
Wysłany: 31-10-2005, 13:36   

Witam
Jesli ktos bylby zainteresowany chipem do pumy to polecam przeczytanie tego :
Mam znajomego elektronika ktory robi chipy (modyfikuje orginalny program) i daje nowa kosc do montazu. Przeważnie robi to w seicento sporting i powiem wam ze jestem pod wrazeniem poniewaz mialem możliwość przejechania sie takim autkiem mo modyfikacji(czuć rożnice). Na hamowni wyszlo o 6 KM wiecej niz seria w sc sporting . Znajomy mowi ze przyrost mocy tych chipow to od 5 do 8 KM . Jesli jest stozek i wydech jest szanasa na zdobycie 8 moze 9 KM. Cena tego nie jest wygórowana 650zl gdzie takie chipy chodzą po 800 - 900zl. Aby mógł on zrobić taki chip należy: zczytać zawartości pamięci z komputera(najlepiej jest rozkręcić lub zanieść cały sterownik do serwisu RTV tam
zczytają zawartość pamięci (koszt ok 10-15zł) oraz wysłać ją na
maila) wtedy on zmodyfikuje pamięć i odsyła kość pocztą. Ja na to sie skusze ale dopiero jak uzbieram kase. Widzialem jego efekt i jestm pod wrażeniem. Jesli ktos jest zainteresowany to piszcie na priv lub emaila.
_________________
Trakcja jest jak dziwka z syfilisem - bez dobrej gumy nie podchodź.
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31-10-2005, 15:24   

Hmm wiem, że Dawid za swojego chipa do CC Sporting, którym jeżdzi na RallyCrossie płacił 2,5tys. razem z hamownią, więc raczej sądzę, że jakaś różnica jest między chipem za niecały tysiąc, a chipem powyżej 2 - pytanie tylko jaka? Bo wiem, że taki porządny chip daje duży przyrost mocy - takie CC ze startu na krótkiej prostej spokojnie wzięłoby pumę 1,7.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 31-10-2005, 15:39   

Ale przecież to CC nie jeździ tak szybko tylko dzięki elektronice. Ono jest ostro dłubnięte a poza tym to jest tak ustawione, że maksymalnie pojedzie np. 130 km/h a w zamian za to ma lepsze przyspieszenie (dzięki zestopniowaniu szkrzyni biegów).

Chip sam w sobie niewiele da... poprawi trochę przebieg momentu obrotowego. Ważne aby strojenie auta (chip a NAJLEPIEJ SMT6) towarzyszyło innym modyfikacjom (wydech, kolektor, wałki, dolot, etc.).
 
 
Passenger 

Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1476
Skąd: PL
Wysłany: 31-10-2005, 18:32   

Wszystko zostalo powiedziane... dodam tylko po raz kolejny, że chip to wydatek, który daje możliwość tylko jednorazowego wystrojenia auta... Piggy Back'a (np. SMT6) można stroić po każdej kolejnej przeróbce i w czasie rzeczywistym na rolkach hamowni ;) Chip strojony wysylkowo to strata kasy...
_________________
Spec.: http://www.camaro5.com/fo...o=view&id=15247
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 31-10-2005, 22:31   

Ja z wieloma osobami gadalem o chip-tuningu i mowia ze..to grzebanie reka w gownie w takim samochodzie..tzn z takim silnikiem...mocy za wiele nie da.. jedynie obnizy lekko moment ale tez nieznacznie.. Chipowac mozna ladnie turbinki i wtedy to jest dopiero zabawa... :lol:
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Danae 


Dołączyła: 10 Wrz 2004
Posty: 513
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-11-2005, 17:18   

Gaydek napisał/a:
Ale przecież to CC nie jeździ tak szybko tylko dzięki elektronice. Ono jest ostro dłubnięte a poza tym to jest tak ustawione, że maksymalnie pojedzie np. 130 km/h a w zamian za to ma lepsze przyspieszenie (dzięki zestopniowaniu szkrzyni biegów).

Gaydek ja nie powiedziałam, że nie jest, tylko że jest różnica między chipem za 600 a za 2500, bo uważam dokładnie tak jak Pass, że takie coś robione wysyłkowo (grzebanie w aucie wysyłkowo...) i bez innych zmian jest bez sensu. Napisałam też że na krótkiej prostej takie CC jest szybsze, bo więcej jak 110, 120 nie pojedzie.
_________________
https://rod-nekla.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo