Przesunięty przez: Gaydek 15-05-2015, 15:03 |
Nierówna praca silnika wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Yochimu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2015, 09:53 Nierówna praca silnika wzrost obrotów po wciśnięciu sprzęgła
|
|
|
Od około miesiąca jestem posiadaczką Forda Pumy 1,7 KAT z 2002 roku. Niestety po nieudanych próbach tuningu poprzedniego właściciela... Silnik pracuje na wolnych obrotach w okolicach 1k i faluje do ok 1200. Podczas jazdy, na przykład przy zatrzymywaniu się, po wciśnięciu sprzęgła obroty strasznie skaczą do góry do około 2,5-3 tys. Wyświetla mi się też check silnika - po podłączeniu do komputera okazało się, ze jest to błąd sondy lambda (podgrzewanie sondy). Sonda niestety jest przedłużana, bo Puma posiada nieoryginalny wydech. Wymienianie były: silnik krokowy (bocznikowy, zawór niskich obrotów), czujnik prędkości pojazdu i przepływomierz. Nie mam pojęcia co dalej... Posiadam oryginalną sondę lambda oraz przepustnicę do ewentualnej wymiany. Jeśli chodzi o przepustnicę to czekam na uszczelkę a sondę nie za bardzo wiem jak przedłużyć, ponieważ wiem, że nie powinno się lutować przewodów sondy lambda. Będę wdzięczna za podpowiedzi od bardziej ogarniętych facetów z tego forum, którzy pomogą zrozpaczonej kobiecie ;P |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 14-05-2015, 10:08
|
|
|
Przedłużyć możesz wiązkę auta a nie sondy, wtedy nie będzie problemu z lutowaniem. A sama grzałka nie ma nic do pracy silnika, jeśli jest uszkodzona to co najwyżej silnik później zaczyna korzystać z sygnałów sondy, czekać musi aż sonda mocno się rozgrzeje dzięki spalinom. |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 14-05-2015, 10:08
|
|
|
Yochimu napisał/a: | 2002 roku | 2001 jeżeli VSS i przepływka wymieniona to zostaje mi jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Co do sondy to przedłuża się na skrętkę:) tylko tak Puma poliftowa czyli z silnikiem MHB posiada 2 sondy. Druga za katem. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Yochimu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2015, 10:39
|
|
|
Dzięki. W karcie pojazdu i dowodzie jest 2002 Wszyscy się dziwią... |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 14-05-2015, 10:42
|
|
|
Data pierwszej rejestracji. Ford oficjalnie zakończył produkcje w 2001 |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 15-05-2015, 15:01, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Yochimu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2015, 14:35
|
|
|
A myślicie, że wystarczy wymiana samego czujnika położenia przepustnicy czy lepiej wymienić całą przepustnicę? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 14-05-2015, 17:54
|
|
|
Jedź do kogoś co naprawdę potrafi odczytać błędy i sprawdzić działanie poszczególnych elementów bo powymieniasz worek części i auto będzie nadal niesprawne Tutaj można nawet poradzić sobie samemu z urządzeniem o nazwie ELM 327 i oprogramowaniem Forscan.
Reset kompa był robiony po wymianie tych wszystkich części? |
|
|
|
|
Yochimu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-05-2015, 19:47
|
|
|
Diagnoza komputera robiona byla na warsztacie - wyświetlało tylko ten jeden błąd sondy lambda. Tester nie miał opcji sprawdzenia położenia przepustnicy dla Fordów. Reset kompa był robiony po wymianach. |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 14-05-2015, 20:08
|
|
|
Bo taki uniwersalny czytnik do OBD nie odczyta wszystkiego z Pumy, spotkałem się już z tym u znajomego gdzie jego urządzenie warsztatowe pokazywało, że błędów nie ma, a Forscan miał na to inne zdanie Po za tym w tym programie jest możliwość sprawdzania poszczególnych odczytów z różnych czujników, m.in. właśnie z czujnika położenia przepustnicy czy sondy lambda. Na dodatek można przeprowadzić test jednostki napędowej, układu ABS i sterownika silnika co znacznie ułatwia wychwycenie usterki. |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 14-05-2015, 21:23
|
|
|
Yochimu posłuchaj rad Dukes 'a, tzn. ELM 327 i oprogramowaniem Forscan (koszt~40zł i masz to na zawsze u siebie, a nie w "warsztacie"). Również uważam, ze wymiana na ślepo co popadnie jest bezsensowne. Jestem jednak za regularnym przeglądem i czyszczeniem układu dolotowego od filtra powietrza do przepustnicy. Wszystko tu na forum znajdziesz!
A z takich zupełnie luźnych rad to sprawdź, układ odpowietrzania skrzyni korbowej (trzy gumowe wężyki i zawór zwrotny ) Tylko sprawdź, przeczyść a nie kupuj od razu nowego bo drogie
Czy jest różnica w "falowaniu" obrotów jak masz wciśnięte i nie sprzęgło? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 14-05-2015, 21:55
|
|
|
Przypomniała mi się podobna historia z forum, zrób jak możesz zdjęcie przepustnicy od strony tych wężyków gumowych i wrzuć je tutaj |
|
|
|
|
Yochimu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 15-05-2015, 21:35
|
|
|
Na wciśniętym sprzęgle obroty nie falują tylko bardzo rosną. Po zatrzymaniu i puszczeniu sprzęgła obroty po chwili maleją do około 1000 i falują do około 1200. Przy jeździe przy zmianie biegu (zwłaszcza niskiego) też minimalnie rosną obroty.
Dukes zdjęcie wrzucę jutro i sprawdzę odpowietrzenie skrzyni korbowej |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 15-05-2015, 21:47
|
|
|
Sprawdź jeszcze czy nie wypadł Ci czujnik pedału sprzęgła, wystarczy nachylić się w miejscu na nogi kierowcy i zobaczyć czy nad pedałem sprzęgła nic tam nie "dynda" swobodnie |
|
|
|
|
leman
12 lat myję i reperuję
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 16-05-2015, 06:06
|
|
|
Konkretnie chodzi o to;
Co do sprzęgła, spróbuj "na postoju" się nim pobawić tzn czy jednoznacznie odcina napęd, jak "wysoko zabiera", i jakie falowanie, wszystko to raz z wciśniętym hamulcem, raz nie,..
Niektóre diagnozy bez pacjenta, jego morfologi i dodatkowych badań są .... trudne |
|
|
|
|
Yochimu
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 29 Kwi 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2015, 20:35
|
|
|
Czujnik pedału sprzęgła jest okej... Brak zmian przy wciskaniu sprzęgła jeśli chodzi o falujące obroty. Na postoju skoki skoki do 2-3 tys. się nie pojawiają.
Wyczyściłam dzisiaj benzyną ekstrakcyjną w sprayu zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej - zero zmiany. Uważam, że podciśnienia są ok. Dodaję zdjęcie przepustnicy:
Jeden z przewodów podciśnienia jest zaślepiony, jeśli dobrze pamiętam to dolny. Po zdjęciu zaślepki obroty rosną jeszcze wyżej (na wolnych). |
|
|
|
|
|