koła - dziwny dzwiek |
Autor |
Wiadomość |
Franek [Usunięty]
|
Wysłany: 05-01-2009, 15:52
|
|
|
Potwierdzam. Mam tak jak u Słoodzika |
Ostatnio zmieniony przez Franek 05-01-2009, 15:59, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Noalan
Big Forehead
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Sie 2008 Posty: 158 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-02-2009, 15:10
|
|
|
Czyli wszyscy Ci, którym się nie świeci kontrolka TCS, gdy układ działa mają coś nie tak?
Maiłem wymieniany czujnik i przy hamowaniu, owszem czuję chrobotanie itd, ale przy ruszaniu nic kompletnie się nie dzieje, co mogłoby wskazywać na pracę TCS. Kontrolki palą się tylko przy zapłonie. |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2009, 16:23
|
|
|
W instrukcji obsługi Pumy jest napisane, że włączenie systemu TCS widoczne jest na desce rozdzielczej poprzez mruganie jego kontrolki, czyli pomarańczowego kółka.
Tak więc kontrolka od TCS powinna jak najbardziej się zapalić.
Co do ABSu kontrolka zapala się w momencie zapłonu i nie powinna się zapalać w czasie jazdy. |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
Ostatnio zmieniony przez Słoodzik 23-02-2009, 23:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
nomka
&płomyczek
Dołączyła: 24 Mar 2007 Posty: 2751 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2009, 23:18
|
|
|
Słoodziku, nic tam nie ma o mruganiu...
Jest napisane "Lampka kontrolna układu BTCS na tablicy rozdzielczej sygnalizuje działanie układu" co wynika z "Jeśli lampki kontrolne BTCS i ABS świecą się przez krótki czas po włączeniu zapłonu, oznacza to, że układ jest sprawny"
U mnie nie mruga, tylko zapala się po włączeniu zapłonu (i gaśnie). A TCS mi działa na pewno bo go słychać i czuję
Nie twierdzę, że nie powinno, bo w ekstremalnych sytuacja może i mruga (Franek może się pochwalić swoimi górskimi doświadczeniami...), ale jeśli nie mruga to nie oznacza, że układ nie działa (nie jest sprawny). |
_________________ Chrysler Crossfire 3.2 V6 |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-02-2009, 23:38
|
|
|
No i zgadza się Ale "Lampka kontrolna układu BTCS na tablicy rozdzielczej sygnalizuje działanie układu" nie tylko podczas odpalania auta, ale również w czasie jazdy i tak jest właśnie u mnie i u Franka również. W momecie zapłonu następuje jego sprawdzenie. Kiedy system załączy się w czasie jazdy kontrolka właśnie mruga. I o to mi właśnie chodziło |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
markko
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Ford Racing Blue
Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno
|
Wysłany: 24-02-2009, 11:56
|
|
|
ani u mnie ani u Pusi nie pojawiła się ani razu ta kontrolka podczas działania układu a śniegu teraz dużo więc można było potestować. także moim zdaniem nie włącza się kontrolka. W fordach wyposażonych w układ ESP pali się kontrolka układu ESP podczas jego ingerencji. |
_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8
1997 Black Panther Recaro w skórze
Ford Puma Futura 1.7
2000 Black Panther Recaro w skórze |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 02:42
|
|
|
Markko zachęcam do lektury odnośnie kontrolki BTCS
http://img95.imageshack.u...1ugi0014gn3.jpg |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 27-02-2009, 11:23
|
|
|
A wiec rozstrzygam wasz spór. Przeanalizowałem Ford TIS, i wynika że:
1. Obydwie kontrolki ABS i TCS są razem połączone we wszystkich modelach pumy
2. Obydwie lampki mają zgasnąć po przetestowaniu układu i nie zapalać sie podczas jazdy (o ile cały system pracuje poprawnie)
3. Świecenie tych lampek trwa od 20 - 45 sekund zależnie od rodzaju modułu ABS/TCS zastosowanego w waszej pumie.
4. Testowanie ABS jest robione zaraz po przekręceniu kluczyka, a TCS po przekroczeniu prędkości 20 - 30km/h zależnie od rodzaju modułu (pomiar prędkości wykonywany jest za pomocą czujnika na skrzyni i czujników na kołach oraz porównywany)
5. Działanie układów nie jest sygnalizowane za pomocą tych kontrolek - jedynie awaria.
To wszystko co udało mi sie na ten temat wyciągnąć... |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:07
|
|
|
Nadal będę się upierał przy swoim. Nie wiem czemu tylko w instrukcji jest napisane inczej |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 27-02-2009, 19:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:11
|
|
|
Nie upieraj sie, tak jest skonstruowany TCS. Jedynie w modelach po 2000 roku cześć modułów miała możliwość ograniczania mocy silnika przez sterowanie mieszanką paliwa za pomocą zaworu bocznikowego.
Kontrolka mrugając w czasie jazdy (sama od TCSu) oznacza ze masz jakieś zwarcie na tablicy rozdzielczej licznika. Jeśli migają naraz ABS/TCS to masz awarie systemu. |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
Ostatnio zmieniony przez tomcio 27-02-2009, 13:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:13
|
|
|
Ok, więc powiedz mi w takim razie co jest przyczyną, że podczas działania BTCS zapala się u mnie kontrolka na desce? I czemu taka informacja widoczna jest również w instrukcji obsługi? |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:14
|
|
|
Sądze że albo ktoś grzebał w Twojej instalacji albo masz jakieś zwarcie. Zapalanie samej lampki TCSu z punktu widzenia elektronicznego jest niemożliwe. Zaraz wrzuce schemat dla udowodnienia, tylko powiedz który masz licznik (elektroniczny/mechaniczny)
[ Dodano: 27-02-2009, 13:16 ]
A sory, masz '98 |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:16
|
|
|
Ale napisane jest tak w instrukcji, że działanie systemu sygnalizowane jest palącą się kontrolką na desce rozdzielczej |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
tomcio
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007 Posty: 1365 Skąd: RLE
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:19
|
|
|
Błąd podczas tłumaczenia, bład podczas pisania, albo inne czynniki ludzkie. Pamietaj ze ten moduł ABS/TCS jest wykorzystywany też w innych autach - różni sie tylko wsadem uC
[ Dodano: 27-02-2009, 13:25 ]
Oto schemat:
W czerwonej ramce zaznaczyłem kontrolki ABS/TCS - jak wyraźnie widać są one ze sobą elektrycznie połączone. |
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma |
|
|
|
|
Słoodzik
zakręcony,po całości
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-02-2009, 13:25
|
|
|
Możliwe, błędu nie wykluczam. Z czystej ciekawości podjadę do ASO z prośbą o wyjaśnienia. Może coś powiedzą na ten temat. Ale naprawdę jest to dziwne, że u mnie takie coś się zapala i u Franka również. No co za los |
_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ |
|
|
|
|
|