Zegarek/termometr |
Autor |
Wiadomość |
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 24-02-2012, 15:33
|
|
|
W miejscu tej diody chyba jest przycisk albo mi się tylko wydaje... ;p |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2012, 16:05
|
|
|
tak, przycisk ma diodę immo, kostka ma dwa dodatkowe piny.
Podpasuj wtyczkę z kompa z dwoma pinami - Tastowi się udało |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 24-02-2012, 17:28
|
|
|
Kable są wypuszczone z komputera? Jak w ojca MINI montowałem obrotomierz to miał już wypuszczoną kostkę wystarczyło podpiąć. Okazało się również że czujnik temperatury jest zamontowany seryjnie. Tutaj trzeba dokupić czujnik i doprowadzić kable do komputera tak? |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2012, 11:56
|
|
|
z jakiego komputera?? kupujesz zegarek z termometrem (najlepiej z oryginalna wtyczką, bo inaczej musisz dopasować jakąś małą dwupinową pod dodatkowe 2 przewody od czujnika), 4 metry kabla i czujnik temperatury (najlepiej oryginał, ale uniwersalny też pasuje w przygotowane miejsce bez żadnej rzeźby). W samochodzie jest przygotowane miejsce na czujnik w belce za zderzakiem, nie ma przygotowanej wiązki ani wtyczek.
Ps. Dwa posty wyżej "wtyczka z kompa" to dla jasności wtyczka jaką można spotkać w połączeniach z płytą główną komputera stacjonarnego |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 26-02-2012, 13:56
|
|
|
deejay napisał/a: | W samochodzie jest przygotowane miejsce na czujnik w belce za zderzakiem | A można się dowiedzieć jeszcze dokładniej gdzie? Udało mi się wykukać zegarek z termometrem na Allegro ale bez wtyczki. Będę musiał dokupić czujnik i podpasować wtyczkę od kompa. Ale na razie czekam za przesyłką z zegarkiem aż dojdzie. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
TomSon
Rider of the storm
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączył: 17 Wrz 2011 Posty: 130 Skąd: Cieszanów
|
Wysłany: 26-02-2012, 16:40
|
|
|
Ja narazie licytuję na ebay'u znalazłem za 1,04 funta;p |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2012, 17:00
|
|
|
sharky, odkręcasz tablice z przodu, potem demontujesz kratkę ze zderzaka (jest na zatrzaski) i patrzysz po skosie do góry, jest belka która ma wycięcie na czujnik, dolna krawędź tej belki jest na wysokości górnej krawędzi wycięcia na kratkę, raczej znajdziesz.
Kabelek - przelotka - pod bezpiecznikami - koło dzwonu - za filtrem powietrza, w dół za lampą i po belce do celu |
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2012, 22:27
|
|
|
to ja mam plan.
ja rozpalam grilla i chlodze browarek , a ty mi montujesz |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 28-02-2012, 22:44
|
|
|
no no zestawik już na Ciebie czeka w domu |
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 29-02-2012, 14:27
|
|
|
to jeszcze lepiej
u nas kolo domu jest "jeziorko" a co za tym idzie dobra miejscowka na picie piwa |
|
|
|
|
sharky
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 30-03-2012, 15:58
|
|
|
W końcu zamontowałem u siebie zegarek z termometrem. Tak jak pisał lewadzki, towar jest bardzo deficytowy. Polowałem na niego bardzo długo aż w końcu udało się i wykukałem go na Allegro za 45 zł z wysyłką. Czujnik temperatury, który zamontowałem jest oryginalny fordowski (akurat miałem go od znajomego także nie musiałem kupować na Allegro). Co do montażu czujnika obyło się bez demontowania tablicy rejestracyjnej oraz kratki w zderzaku. Wystarczyło położyć się pod autem i dostęp do miejsca montażu czujnika był odpowiedni, dodatkowo auto stało na podwyższeniu. Przewód do czujnika puszczony tam gdzie przewód zasilający do wzmacniacza czyli przez gumę, przez którą idzie fabryczna wiązka przewodów (w podszybiu za skrzynką z bezpiecznikami tymi pod maską). Dalej przewód pochowany w fabryczne, plastikowe osłonki, w których idą oryginalnie rożne przewody. Dodatkowo przewód do czujnika puszczony belką także schowany jest w plastikowej osłonce/rurce takiej samej jak fabryczne (tą jednak musiałem już dołożyć ponieważ nie idzie tam akurat żadna fabryczna osłonka z przewodami). Efekt jest taki, że przewód nigdzie nie wystaje goły i wszystko wygląda jak od nowości. Aby podłączyć czujnik do termometru wykorzystałem wtyczkę od starego wentylatora komputerowego. Reszta przewodów podłączona jest fabryczną wtyczką z tym że rozebraną z plastikowej osłonki ponieważ wtyczki od zwykłego zegarka i zegarka z termometrem różnią się. Poniżej wstawiłem kilka zdjęć:
|
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
|
deejay [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2012, 16:11
|
|
|
elegancko. witaj w klubie |
|
|
|
|
domimaster
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 359 Skąd: ZPY/ZS
|
|
|
|
|
|