Wymiana licznika analogowego na elektroniczny |
Autor |
Wiadomość |
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-12-2012, 10:49
|
|
|
maniek86krk , a po co zmieniasz czujnik predkosci pojazdu ? przeciez puma jak ma linke tez ma taki czujnik tylko ze z wyjsciem na linke,ale zasada jego dzialania jest dokladnie taka sama. Ale za taka kase to na szczescie warto bylo (tez kiedys za tyle kupilem) |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 19-12-2012, 11:55
|
|
|
WieSiu, kazda puma ktora posiada linke ma taki czujnik ? Myslalem ze po wykreceniu ze skrzyni linki trzeba w jej miejsce wkrecic ten czujnik |
|
|
|
|
WieSiu
Dołączył: 18 Mar 2009 Posty: 654 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-12-2012, 11:59
|
|
|
z tego co wiem,to kazda puma ma czujnik predkosci,bo komputer silnika dobrze jest jak wie jaka jest predkosc. I jest on tak samo wkrecony na skrzynie, tylko ze jak pisalem ma jeszcze dodatkowo u gory wyprowadzenie na linke. Wszytkie fordy przednionapedowe od 1990 roku co byly na wtrysku maja czujnik predkosci i linke w ten sposob montowana |
_________________ Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
|
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 20-12-2012, 18:27
|
|
|
Rozkladanie zegarow tak z nudow
Na plytce bylo miejsce na kontrolke silnika ale z jakis powodow nie bylo wlutowanej diody w wolnej chwili wlutowalem sprawdzilem i dziala Szczerze powiedziawszy to najbardziej w nowych zegarach zalezalo mi na tej kontrolce
Podpiete na krotko pod aku zeby sprawdzic czy dziala check. Kable beda polutowane te na fotce to tak byle jak spiete w domu zeby sprawdzic jak dziala
[ Dodano: 20-12-2012, 19:01 ]
Patent na kostki wystarczy wlozyc plytki w fabryczne kostki dzieki temu nie trzeba ciac fabrycznej instalacji
[ Dodano: 21-12-2012, 14:08 ]
Elektryka ogarnieta ponizej schemat podlaczenia:
1 - ZASILANIE BEZPIECZNIK F2 10A
2 - ZASILANIE - PIN 1 =BIALA= FIOLETOWY LUB BEZPIECZNIK F13 15A
3 - PUSTY
4 - PUSTY
5 - PUSTY
6 - PUSTY
7 - KIERUNKOWSKAZ LEWY - PIN 1 =NIEBIESKA= NIEBIESKO-CZARNY
8 - ZASILANIE - PIN 12 =BIALA= POMARANCZOWO-NIEBIESKU LUB POD BEZPIECZNIK F6 10A
9 - DIAGNOSTYKA I ZMIANA WARTOSCI LICZNIKA W TYM PRZEBIEGU - PIN 7 ZLACZE DIAGNOSTYCZNE - SZARO-FIOLETOWY
10 - LADOWANIE - PIN 7 =NIEBIESKA= CZARNO-ZIELONY
11 - CISNIENIE OLEJU - PIN 10 =NIEBIESKA= CZARNO-ZIELONY
12 - RECZNY - PIN 8 =BIALA= CZARNO-NIEBIESKI
13 - ABS - PIN 9 =BIALA= CZARNO-CZERWONY
14 - KONTROLKA SILNIKA - KOMPUTER KOSTKA (C1159 PIN 52) LUB KOSTKA (C159 PIN 2) - CZARNO - NIEBIESKI => BYLY DWA RODZAJE KOSTEK PODPIETYCH POD KOMPUTER JEDNA MIALA WIECEJ PINOW A DRUGA MNIEJ DLATEGO PODAJE ROZPISKE I JEDNEJ I DRUGIEJ KOSTKI
15 - BTCS - PIN 4 =NIEBIESKA= CZARNO-CZERWONY
16 - PODUSZKA - PIN 6 =NIEBIESKA= CZARNO-ZIELONY
17 - MASA
18 - VSS - KOMPUTER KOSTKA (C1159 PIN 3) LUB KOSTKA (C159 PIN 58)
19 - KOMPUTER - (C1159 PIN 31) LUB (C159 PIN 75)
20 - KOSTKA C41 - PIN 1 LUB KOSTKA =NIEBIESKA= PIN 8 -BIALO-CZARNY
21 - OBROTOMIERZ - PIN 8 =NIEBIESKA= BIALO-CZARNY LUB (C1159 PIN 4) - (C159 PIN 48)
22 - ZASILANIE - BEZPIECZNIK F19 10A
23 - MASA - CZARNY
24 - POZIOM PALIWA - PIN 6 =BIALA= BIALO-CZERWONY
25 - TEMPERATURA SILNIKA - PIN 7 =BIALA=
26 - SPRYSKIWACZE - PIN 3 =BIALA= CZARNO-CZERWONY
27 - MASA
28 - REZERWA - PIN 2 =BIALA=
29 - KIERUNKOWSKAZ PRAWY - PIN 2 =NIEBIESKA= NIEBIESKO-ZOLTY
30 - DLUGIE - PIN 11 =BIALA= FIOLETOWO-BIALY
31 - KONTROLKA OTWARTYCH DRZWI - PIN 3 =NIEBIESKA= CZARNO-NIEBIESKI
32 - PUSTY
Zastanawia mnie podlaczenie ABS I BTCS mianowicie patrzac na opis bialej kostki pin nr 9 wchodza do niego 2 kable jeden to ABS a drugi BTCS wiec po co w niebieskiej kostce taki sam pin ktory odpowiada wg schematu tylko za BTCS ? Chodzi o pin 4 na pierwszej stronie sa zdjecia obu kostek mozna porownac
Mam nadzieje ze komus w przyszlosci przyda sie ten schemat. W TISie puma w przedziale 1997 - 08.1999 ma takie samo ulozenie i oznaczenie kabli wiec spokojnie schemat podejdzie do wszystkich pum przed liftem. Niestety godziny pracy oraz fakt ze robi sie dosc szybko ciemno uniemozliwiaja mi w tygodniu podlaczenie zegarow w samochodzie znajde czas dopiero po swiatach badz na poczatku przyszlego roku Spodziewalem sie ze bedzie to trudniejsze zadanie ale po przestudiowaniu shcematow okazalo sie proste. Po podlaczeniu w aucie zobacze czy wszystko gra i napisze. Odnosnie kosztow to nie zgodze sie z opinia ze jest to czasochlonna i droga modyfikacja poniewaz zegary to koszt ok 100 zl z kostka do tego pompa paliwa to koszt 130 zl nowa badz 50-60 zl uzywka oczywiscie zmiana pompy nie jest konieczna jedyny minus to wskaznik paliwa ktory bedzie pokazywal odwrotne wartosci ale dzialac bedzie. Tak jak wczesniej wspomnialem po swietach badz nowym roku nastapi ostateczny montaz mam nadzieje ze wszystko zagra za pierwszym razem Czy jest sens wymieniac zegary.... to juz kazdy sam musi sobie odpowiedziec na to pytanie wg mnie pumy z zegarami po lifcie wyglada nowoczesniej. Mam nadzieje ze moj manual sie komus przydal badz przyda tak na marginesie fajnie byloby gdyby na forum powstal dzial z manualami ulatwilo by to innym prace przy aucie
[ Dodano: 21-12-2012, 14:30 ]
* Do kosztow trzeba doliczyc koretke licznika zeby wpisac nasz przebieg w krakowie koszt waha sie w granichac 40zl-100zl zalezy od warsztatu ale gorna granica to 100zl oraz mozna doliczyc koszt 2 miedzianych plytek plus pare kabelkow. Mozna uciac stare kostki i zlutowac kabelki z nowa kostka lub co wg mnie rozsadniejsze zdjac kawalek izolacji z kazdego kabla i dolutowac do nich nowa kostke
[ Dodano: 23-12-2012, 20:14 ]
Podlaczylem dzis na szybko licznik zeby sprawdzic czy dziala wszystkie kontrolki sie zaswiecily wiec wychodzi na to ze wszystko dziala. W momencie ostatecznego montazu ktory nastapi mam nadzieje jeszcze przed koncem roku podepne kazdy kabelek osobno i bede sprawdzal czy odpowiada jego funkcji. Schemat ktory jest wyzej jest na 99,9% poprawny po zamontowaniu i przejechaniu sie oraz przeprogramowaniu przebiegu napisze na forum czy wszystko jest ok |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 23-12-2012, 20:26
|
|
|
maniek, chyba będziesz kolejnym, który przetrze ścieżkę pumoulepszacza
maniek86krk napisał/a: | fajnie byloby gdyby na forum powstal dzial z manualami ulatwilo by to innym prace przy aucie |
1+ |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 25-12-2012, 23:09
|
|
|
Przecieranie szlakow zawsze jest trudniejsze bo moga wystapic jakies niespodzianki ale ktos musi to zrobic zeby nastepni mieli latwiej
W czwartek ostateczny montaz ze sprawdzeniem wszystkiego. Po ogarnieciu licznika zabiore sie za wymiane przelacznika zespolonego na taki ktory ma szescio stopniowa regulacje wycieraczek Wracajac do tematu licznika to w bialej kostce zostaja dwa wolne kable PIN 5 i PIN 10 na schemacie widac ze sa to masy od swiatel drogowych oraz wskaznika temperatury:
na schemacie od elektronicznego licznkia (08.1998...)
widac ze kontrolki zaznaczone na czerwono w tym temperatura oraz swiatla drogowe (na innym schemacie) sa podlaczone pod jedna mase wiec chyba te dwa piny z bialej kostki pozostana nieuzywane. Zastanawia mnie kontrolka silnika ktora pojawia sie dopiero od roku 2000 i wzmianka jest tylko o silniku 1.6 1.4 oraz 1.7 nie ma choc PIN w komputerze pod ta kontrolke jest i dochodzi do niego kabel |
|
|
|
|
Mietek21
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Lis 2012 Posty: 30 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 26-12-2012, 23:07
|
|
|
Co do kontrolki check engine, u mnie fabrycznie w 1.4 nie była wlutowana. Tak samo jak BTCS. |
|
|
|
|
maniek86krk
Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 182 Skąd: kraków
|
Wysłany: 27-12-2012, 16:53
|
|
|
Panie i Panowie dwa filmy ktore mowia same za siebie
http://www.youtube.com/watch?v=xvc6-NRWU3s
http://www.youtube.com/watch?v=dcW7-skuidg
Prawie wszystko dziala aaaaaaaaaale nie dostalem sie do komputera dlubalem dwie godziny zeby zdjac ochronna blache okazalo sie ze ktos zanitowal jeden otwor na dole :/:/ chyba ze jakos inaczej demontuje sie komputer?? Opis ktory zamiescilem zgadza sie w 100% wszystkie kontrolki dzialaja poprawnie sprawdzalem kazdy kabelek z osobna zeby miec pewnosc pozostalo mi jedynie podpiecie sie 3 kablami do komputera
[ Dodano: 29-12-2012, 11:42 ]
Udalo mi sie dzis dobrac do komputera i podpiac predkosciomierz wszystko dziala tak jak trzeba. Okazalo sie ze w mojej pumie kostka do komputera ma 104 piny a na schemacie pokazane jest 60 pinow (rocznik 98) ale to nie problem bo na schemacie jest pokazane podpiecie pod kostke 60pinowa i 104pin. Jedyna roznica jaka byla to cisnienie oleju ktore na schemacie mialo byc podpiete pod pin NR 10 (kostka niebieska) u mnie PIN nr 10 byl pusty nastomiast cisnienie oleju bylo na pinie nr 9. Do jednego z pinow w niebieskiej kostce wchodza dwa kable mozliwe ze sa one liczone podwojnie dlatego kobalek od cisnienia byl o jeden pin wczesniej. Pisze tego posta z koma wiec moze nie miec ladu ani skladu |
|
|
|
|
lostlast
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 21 Sty 2012 Posty: 24 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 27-03-2013, 23:18
|
|
|
ja tak kiedyś zrobiłem w escort ale miałem problem z papa paliwowa pokazywała na odwrót
zapytanie uiebie jest wszystko ok czy sa jakieś problemy
http://lostkuki.wrzuta.pl...Lf0RAL/01082009
http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=7218
tu jest mój opis
masz morze gg zeby się tak kontaktować
Podłączenie zegarów elektronicznych zamiast starych analogów
C3006 – wtyczka biała od starych zegarów
C3007 – wtyczka niebieska od starych zegarów
C44, 32-pinowa wtyczka od nowych zegarów
Opis dotyczy nowej wtyczki
C44 pin 1 - zasilanie z przed stacyjki stały plus (np. pin 1 z 7-pinowej wtyczki od radia)
C44 pin 2 - C3006 (biała) pin 12 (zasilanie)
C44 pin 3 - pusty
C44 pin 4 - pusty
C44 pin 5 - pusty
C44 pin 6 - pusty
C44 pin 7 - C3007 (niebieska) pin 1 (kontrolka kierunku lewa)
C44 pin 8 - zasilanie po stacyjce (np. pin 4 z 7-pinowej wtyczki od radia) a jak niemasz to pod czarny od stacyjni przy bezpiecznikach
C44 pin 9 - pusty
C44 pin 10 - C3007 (niebieska) pin 7 (kontrolka ładowania)
C44 pin 11 - C3007 (niebieska) pin 10 (kontrolka oleju)
C44 pin 12 - C3006 (biała) pin 8 (kontrolka ręcznego)
C44 pin 13 - C3006 (biała) pin 9 (kontrolka ABS)
C44 pin 14 - pusty
C44 pin 15 - C3007 (niebieska) pin 4 (kontrolka BTCS, – jeśli ktoś posiada ten układ, jeśli nie to pusty)
C44 pin 16 - C3007 (niebieska) pin 6 (kontrolka poduszek)
C44 pin 17 - C3007 (niebieska) pin 9 (masa)
C44 pin 18 - do czujnika VSS
C44 pin 19 - pusty
C44 pin 20 - pusty
C44 pin 21 - C3007 (niebieska) pin 8 (obrotomierz)
C44 pin 22 - zasilanie (np. pin 3 z 7-pinowej wtyczki od radia)
C44 pin 23 - masa (gdzieś do nadwozia)
C44 pin 24 - C3006 (biała) pin 6 (czujnik poziomu paliwa)
C44 pin 25 - C3006 (biała) pin 7 (czujnik temp. Silnika)
C44 pin 26 - C3006 (biała) pin 3 (kontrolka płynu spryskiwacza), jeśli brak kabla na tym pinie podłączamy, jako masa (gdzieś do nadwozia)
C44 pin 27 - masa (gdzieś do nadwozia)
C44 pin 28 - masa (gdzieś do nadwozia)
C44 pin 29 - C3007 (niebieska) pin 2 (kontrolka kierunku prawa)
C44 pin 30 - C3006 (biała) pin 11 (kontrolka świateł długich)
C44 pin 31 - C3007 (niebieska) pin 3 (kontrolka otwartych drzwi), jeśli brak kabla na tym pinie, zostawiamy niepodłączone
C44 pin 32 - pusty |
_________________
|
|
|
|
|
franekqwerty
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 20-05-2014, 23:07
|
|
|
Mam taki problem, świeci mi się kontrolka ABS i ASR i już od miesiąca męczę się z mechanikiem bo nie wiadomo dlaczego świecą, czy to komputer, centralka, czujniki (i które?), pierścienie???. Zapewne na diagnozę będzie trzeba poczekać a jak najszybciej muszę zrobić przegląd techniczny bo skończył się 1,5 tygodnia temu. Kolega doradził mi aby wykręcić żarówkę ABS i ASR z deski rozdzielczej, zrobić przegląd, wkręcić żarówkę z powrotem po przeglądzie a świecącymi kontrolkami zająć się później, bez pośpiechu.
Mam pytanie: czy da się wykręcić żarówkę z kontrolek ABS i ASR w liczniku w Pumie rocznik 1999? (licznik kilometrów jest elektroniczny centralnie na samym dole, nie analogowy pod napisem 220km/h) czy nie ma takiej możliwości?
Jeśli jest możliwość to jak zdjąć szybkę licznika? Odkręciłem obudowę licznika/wentylacji/zegara (3 śruby), licznik (4 śruby), przy kierownicy - zdjęty plastik wokół włącznika świateł awaryjnych (2 śruby) ale nie potrafię wyjąć licznika bo na przeszkodzie stoi kierownica. Kierownicy nie potrafię opuścić - czy Pumy nie mają możliwości podstawowej regulacji kierownicy w pionie? Szybki z licznika też nie potrafię zdjąć bez uszkodzenia szybki bo zatrzaski nie działają a jak użyję śrubokręta to zatrzask pęka (tzn. ułamał się wystający kawałek szybki z boku która jest nałożona na plastikową obudowę). Palcami nie potrafię w ogóle zdjąć szybki z obudowy, nie wiem przyklejona jest czy co? Przełącznika zespolonego także nie wiem jak zdjąć, choć uważam że nawet nie trzeba bo problemem jest wystający przycisk świateł awaryjnych i kierownica. Macie jakiś pomysł? |
|
|
|
|
Dukes
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 21-05-2014, 06:51
|
|
|
Z tego co pamiętam, elektroniczne zegary mają diody led zamiast żarówek i są one wlutowane w obwód drukowany więc raczej nie masz w ogóle po co tego rozbierać. |
|
|
|
|
trojan6
Alfa Romeo GT 1.8TS
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
|
Wysłany: 21-05-2014, 09:22
|
|
|
Może zdejmij koła z przodu i zobacz czy nie masz przetartych kabli od czujników ABS... |
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2014, 16:00
|
|
|
franekqwerty napisał/a: | świeci mi się kontrolka ABS i ASR |
A sprawdzałęś czy działa w ogóle ABS? Skoro świecą się kontrolki to przy gwałtownym hamowaniu powinny zablokować się koła. Do tego jak mi w poprzedniej Pumie świeciły sie te kontrolki to w ASO Forda komp pokazał który czujnik jest uszkodzony. |
|
|
|
|
franekqwerty
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 61 Skąd: tu i tam
|
Wysłany: 21-05-2014, 16:27
|
|
|
ABS działa i nie działa - na zmianę. Jak świecą się lampki (ASR również) to ABS nie działa, a jak nie świecą się lampki to ABS działa i jest jak gdyby nadgorliwy tzn. włącza się nawet przy niewielkich nierównościach jezdni. U jednego mechanika podłączenie do komputera nic nie dało - żadnych komunikatów z ABS/ASR, u drugiego mechanika podobno były jakieś stare błędy z ABSu które usunięto, ale po godzinie jazdy i po ponownym uruchomieniu silnika problem wrócił. |
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 21-05-2014, 18:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Hadzi [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2014, 18:52
|
|
|
A poziom płynu hamulcowego sprawdziłeś? A moze styki sa zasyfione? Dziwne zachowanie... Hmm... Moze jakis przekaznik? Albo jakiś sterownii, jakaś centralka sterujaca, lub pompa ABSu siada? |
|
|
|
|
|