Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o ocenę oferty sprzedaży Pumy
Autor Wiadomość
Hadzi
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2012, 18:55   

deymos napisał/a:
Miałem niecałe 7000, kupiłem inną pumę, za mniejszą kwotę, mam nadzieję że będzie dobrze służyć:)

Niech Ci służy jak najlepiej! Gratulacje!
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2012, 21:41   

deejay, to dzialaj tam dzialaj hehe ;-)
 
 
jaqb57 

Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 2
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 18-09-2012, 00:06   

Witam,

chciałbym poprosić doświadczonych klubowiczów o pomoc w ocenie dwóch ogłoszeń. Właśnie robię prawo jazdy i przy okazji już rozglądam się za autem- oczywiście Pumą :) Do wydania na auto mam maks. 5500-6000 zł, bo coś muszę jeszcze zostawić na ubezpieczenie i ewentualną wymianę niektórych elementów. Na Allegro/OtoMoto znalazłem dwie oferty:

1) http://otomoto.pl/ford-puma-C25636703.html
2) http://allegro.pl/ford-puma-1-4-i2640670655.html

Mam do Was następujące pytania:

1) Co sądzicie o przebiegu Pumy z pierwszego ogłoszenia- 110 tyś./15 lat. Średnio ok. 7300 na rok. Czy przebieg może być prawdziwy? Widzę, że właściciel podał VIN, więc może da się sprawdzić/ potwierdzić przebieg?

2) Również odnośnie tego pierwszego ogłoszenia: silnik. Czytałem w tygodniku ,,Motor", że 1.7 jest najlepszym wyborem do Pumy, ale jego jedyny minus to wariator faz rozrządu. Jego cena to ok. 1200 zł plus wymiana, to powinno być ok. 2000 zł? ,,Motor" pisze też, że rozrząd powinno się wymieniać maks. co 120 tys. kilometrów. Czy Waszym zdaniem w tym konkretnym ogłoszeniu może mnie to czekać? Jeśli tak, to przy wymianie wariatora i rozrządu pewnie musiałbym włożyć w niego drugie tyle, co zapłaciłem.

Z drugiej strony, podobno, jeśli kupować Pumę, to tylko z tym silnikiem, bo pod względem dynamiki i komfortu jest najlepszy.

3) Drugie ogłoszenie wydaje się chyba lepsze. Silnik 1.4 jest co prawda wyraźnie słabszy, ale koszty utrzymania i jego napraw powinny być mniejsze. Niestety nie ma podanego przebiegu i zdjęć wnętrza. Myślicie, że warto się nim zainteresować?

4) II- Na przednim błotniku, przy szczelinie pomiędzy nim a karoserią są jakieś jasne kropki. Ale to chyba OK?

5) Wyczytaliście może coś więcej z ogłoszeń, ,,między wierszami"?

6) Interesuje mnie Wasz werdykt: gdybyście mieli kupować dla siebie, to który byście wybrali- ten z OtoMoto za 4,5 tys., czy z Allegro za 5,5 tys.?

Pozdrawiam,
Jakub :)
_________________
jaqb57
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 18-09-2012, 06:54   

1) IMO przebieg pumy z 97r. 110 tys bardzo mało prawdopodobny , raczej 210 tys. (licznik jest do 99 tys zatem ta pierwsza cyfra niewiadomo jaka jest :/

2) Rozrząd w każdej prędzej czy później trzeba wymienić i IMO lepiej predzej, bo nie wiadomo, czy i kiedy ktoś tego dokonał. Części do 1,4 są minimum o połowę tańsze (cena rozrządu do 1.7 nieco ponad 300zł wymiana ok drugie tyle). Nie wiem jak jest z wariatorem, ale jego chyba dopóki działa to nie trzeba wymieniać ? Może ktoś inny się co do tego wypowie :wink:

3) Trzeba obejrzeć na lifie. Jak wyżej 1,4 dużo tańsza w utrzymaniu.

4) Słabo widać, ale wlaściciel chyba wkrętami/nitami przymocował zderzak :?:

5) 1.7:
- nieoryginalne dywaniki gumowe z przodu;
- nieoryginalne radio;
- rudej na tylnych nadkolach nie widać, ale słabe foty
- oryginalne felgi;
- podgrzewane fotele jeśli ma to fajnie, przydatne, ale trzeba by poszukac czy to bylo fabrycznie montowane.

1.4:
- brak przebiegu;
- te boskie nity mocujące zderzak;
- brak zdjęć środka;
- słabe felgi;
- rudej też nie widać;

6) 1.7 IMO za niska cena, żeby była dobrym egzemplarzem. Ktoś kto się bawi w sprowadzanie raczej wie za ile można sprzedać pumkę w dobrym stanie, ale zawsze trzeba obejrzeć na lifie. Obie boskie nie są. Jak masz nie za dużo $$ to może zacznij od jakiejś 1,4 albo może by sie znalazła 1,6 w dobrym stanie, żeby ewentualnie nie brnąć w drogie części do 1,7.
No i obejrzyj te , masz je na miejscu chyba i szukaj dalej.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 18-09-2012, 09:17   

Auto pierwsze

:arrow: podgrzewane fotele dla rocznika 1.7 nie są możliwe jako fabryczne. Z kawałka fotografii wygląda mi to na fabryczne fotele bez podgrzewania
:arrow: rozrząd do 1.7 z wymiana to około 500PLN z robocizną - http://ewcar.pl/pl,produc...ft,1203767.html
:arrow: możliwe, że auto ma autoalarm i pilot z kluczykiem - pipek na przednim pasie
:arrow: możliwa cena
:arrow: przebieg to raczej 210tys, ale ciężko ocenić przy takich fotach

Auto drugie
:arrow: Silnik 1.4 :(
:arrow: Nity na zderzaku, choć zrobione całkiem całkiem
:arrow: Mniej pospolity kolor niż srebrny
:arrow: Ładniejsze felgi

Ogólnie wybrałbym auto nr. 1

Przy kupnie Pumy dziś ja bym patrzył na:

1) Nadkola tył
2) Klima, czy sprawna
3) Poduszki powietrzne, czy nie odstają zaślepki, czy świecą się kontrolki prawidłowo
4) Szyby, czy nie ma pęknięć itp
4) Reflektory przednie, czy nie są mocno zmatowiałe
5) W jakim stanie są świece - może to głupie, ale ja bym na to patrzył
6) Jak auto pracuje po 5 min na jałowym, jak pracuje jadąc na 3ce bez użycia pedałów
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
ced105
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2012, 09:45   

a gdzie są te klubowe Pumki na sprzedaż? Nie znalazlem ogloszenia!
Jestem powaznie zainteresowany!!!
 
 
lewadzki
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2012, 18:23   

ja bym swoja bialutka sprzedal, ale chyba zostawie do zlotu za rok :twisted:
zreszta pewnie shaki teraz by nie chciala sprzedac :???:
 
 
Sylvan 

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20-09-2012, 21:44   

A co myslicie o tej pumce?
http://otomoto.pl/ford-puma-C25903397.html
facet jutro ją sprzedaje ale no jestem w stanie czekać o świcie z kasa pod jego domem bo auto wyglada idealnie..
od razu mówie że no jako student potrzebuje zagazowane auto..
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 20-09-2012, 21:51   

Jaki przebieg :shock: :mrgreen:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 20-09-2012, 22:14   

no co do przebiegu to też wątpięw jego autentyczność:P Za duży...

To choć potarguj się z nim i kup tą Pumę za 5500PLN

A i jedź do jakiegoś gazownika niech obczai auto żebyś się nie wkopał...
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Sylvan 

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 22-09-2012, 00:34   

Niestety nie zdążyłem... Przebieg był coś troszkę ponad 150000. Także poszukiwania nadal trwają, mam nadzieje że przed zimą zacznie się garażowa wyprzedaż hah
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 22-09-2012, 07:31   

Nie no w coś ponad 150 tys. też nie wierzę. Zagazowana z tego rocznika, IMO 2 z przodu. BTW kierownica na fotach wygląda na dość zmęczoną.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Sylvan 

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 22-09-2012, 22:47   

Czemu nie? tzn no Pumy nie są raczej autami ktorymi sie robi setki tysięcy, wiem że są wyjątki itd ale z reguł małę autka mają do maks 200000 z tych lat. Gaz napewno nie był założony od nowości.

A tak zapytam - często widze na zdjęciach że reflektory są zabrudzone od wewnątrz, da się to wyczyścic?
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 24-09-2012, 07:58   

Cytat:
A tak zapytam - często widze na zdjęciach że reflektory są zabrudzone od wewnątrz, da się to wyczyścic?


Reflektor może być zabrudzony od zewnątrz, bo może być nie szczelny, ktoś coś z nim złego kombinował, być może jest pęknięty.

Oczywiście wszystko da się wyczyścić. Zależy tylko od rodzaju zabrudzenia jak mocno inwazyjny sposób wybrać. Np. kurz, muchy itp. to wystarczy, że przednią część reflektora wykąpiesz w letniej wodzie i wysuszysz. Smar i inne straszne zanieczyszczenia - musisz go rozkleić, wyczyścić solidnie i skleić.

PS. Ja nie wiem skąd smar mógłby wziąć się w reflektorze, ale to tylko przykład strasznego zanieczyszczenia.


Zmatowiałe reflektory - kontakt z firmą od polerowania lamp, koszt do 200PLN. Polecam polować na Gruppony.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Sylvan 

Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 9
Skąd: Rybnik
Wysłany: 26-09-2012, 23:03   

Dzięki, o to mi właśnie chodziło :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo