Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
23-12-2014, 13:18
wahania obrotów i gaśnięcie silnika
Autor Wiadomość
scythe 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Melina Blue
Dołączyła: 30 Maj 2014
Posty: 11
Skąd: Konin
Wysłany: 09-12-2014, 00:38   wahania obrotów i gaśnięcie silnika

Witam,


Wtedy, kiedy silnik jest zimny obroty same falują (od 700 obrotów nawet do 2000). Jak się trochę silnik rozgrzeje (po przejechaniu ok 7 km) i stoję na światłach na jałowym biegu, nie dodając gazu sam gaśnie (ale nie zawsze).
Jak jest dobrze rozgrzany to nie gaśnie sam, chyba, że go sprowokuję - tak jak na filmie.
problemy zaczęły się kiedy zaczęło być zimno, czyli około października.

wrzucam film:
https://www.youtube.com/watch?v=ndV2Gsxmw5Y

Samochód jest na biegu jałowym. Silnik jest porządnie rozgrzany. Nie wiem czy to słychać, ale w 2 sekundzie dodałam gazu, potem samochód wyrównuje obroty, ale prawie gaśnie. W 8 sekundzie dodałam gazu i zgasł.:<

ktoś mi to racjonalnie wytłumaczy, czemu się tak dzieje? :sad:
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 09-12-2014, 00:54   

Odpowiedź jest prosta i Pumiarzom dobrze znana - "silnik krokowy", czeka Cię jego wymiana :P

A tak na poważnie, zapewne kończy Ci się zawór bocznikowy wolnych obrotów czyli tzw. silnik krokowy. Możesz spróbować go wykręcić i zamoczyć w benzynie na godzinkę i starać się wypłukać z niego zebrane zanieczyszczenie, a następnie osuszyć i założyć ponownie do auta, zrobić reset kompa i kalibrację ;)

Nie zaszkodzi też podłączenie do PC i odczytanie potencjalnych błędów w sterowniku.
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 09-12-2014, 08:02   

Dukes napisał/a:
Odpowiedź jest prosta i Pumiarzom dobrze znana - "silnik krokowy", czeka Cię jego wymiana


Piękny wierszyk....

Też jakiś czas temu wyciągałem silnik krokowy na szczęście bardzo prosta operacja.
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 10-12-2014, 11:46   

Też mam z tym problem, tyle ze do gasniecia silnika dochodzi rzadko. Głównie, jak zapale silnik, rusze, auto przejedzie może metr.i gaśnie jednorazowo. Konsultowałem to z mechanikiem i polecił mi jakiś preparat do czyszczenia "krokowki" . Pomogło, obroty nie wariowały jakieś 2 miesiace, Ale teraz znowu to samo. Czyli lepiej po prostu go wymontować i przeczytacie, niż się bawić z jakimiś srodkami?
 
 
leman 
12 lat myję i reperuję

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 20 Paź 2010
Posty: 434
Skąd: okolice śląska
Wysłany: 10-12-2014, 15:38   

Chm.Oskar napisał/a:
...Konsultowałem to z mechanikiem i polecił mi jakiś preparat do czyszczenia "krokowki" . Pomogło, ....

możesz coś więcej napisać? Np jakaś nazwa? gdzie ów "preparat" aplikowałeś i jak ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo