Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 18:45
Kluczyk
Autor Wiadomość
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2006, 11:39   Kluczyk

Mam pytanie czy ktos moze demontował kluczyk??chodzi mi o wyjecie i przelozenie z kluczyka imobilajzera(zakupilem sterownik do centralnego w pilocie kluczyku i chce przolozyc grot razem z imobilajzerem,moze ktos juz to robił)
 
 
Justy 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 09 Paź 2004
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 06-02-2006, 16:03   

Ja robiłam, w "pierwszym" kluczyku nie działał pilot, od nowego przełożyłam całość, został tylko surowy kluczyk. Kodowanie brzmi dość skomplikowanie, więc wytłumaczę Ci krok po kroku z wątpliwym wdziękiem blondynki:
1. przekręcasz kluczyk od pozycji "O" do "1" 4-5 razy, aż zapali się na stałe dioda od immobilisera
2. wyjmujesz kluczyk i "kierujesz" w stronę portu radiowego, czy jak go zwał, prościej mówiąc lusterka wewnętrznego
3. naciskasz jeden z przycisków na kluczyku, aż mrugnie w nim dioda
4. trzymając cały czas pierwszy przycisk przyciskasz drugi 4-5 razy, aż mrugnie dioda immobilisera
5. puszczasz oba przyciski jednocześnie
6. wkładasz kluczyk do stacyjki i przekręcasz do pozycji "2"
7. gotowe

Powodzenia :D Nie zdradzaj zbyt wielu osobom, bo mój zaprzyjaźniony mechanik - miłośnik fordów generalnie mnie zabije!!!

Edit by Opoya: powyższa metoda to kompilacja dwóch sposobów kodowania pilotów - radiowego i na podczerwień, prawdopodbonie nie zadziała w żadnym przypadku.
_________________
I believe in going wrong way,
I don't care what anyone else belives. Amen!
Ostatnio zmieniony przez Opoya 22-06-2013, 00:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
miro0906
[Usunięty]

Wysłany: 06-02-2006, 17:54   

dzieki za info ale nie o to mi chodzilo,juz sobie poradzilem opowiem po krotce jak-mialem zwykły kluczyk bez przyciskow nie radiowy,zakupilem na alegro sterownik do centralnego z pilotem TUUU teraz musialem wydobyc z mojego kluczyka imobilajzer(kluczyk czerwoną kropką-delikatnie nozem skrobalem w miejscu tej kropki az usunolem troszke masy plastikowej,wkoncu dostalem sie do imo)teraz kolej na zamontowanie owego sterownika,warsztat auto-alarmy koszt 130 zł w tym nowa syremka alarmowa,teraz zabawa w slusarza,w nowym sterowniku jest mozliwosc wymiany samego grota wiec 20 min i z kluczyka zapasowego dorobilem koncowke i tak mam kluczyk z pilotem w jednym.ufffff
 
 
nulek2 
PUMA RULEZ !!!


Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 28 Gru 2005
Posty: 63
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-02-2006, 18:05   

Justy napisał/a:
Kodowanie brzmi dość skomplikowanie, więc wytłumaczę Ci krok po kroku z wątpliwym wdziękiem blondynki


Justy dziękuję, że zamieściłaś tutaj swoją magiczną regułkę na kodowanie kluczyka.
Mój rozkodował się już 3 raz.
Skorzystałem z twojej opcji i udało się :P
Za taką usługę w Euro-Car (salon Forda w Krakowie liczą 100-120 zł).
Pozdrawiam Cię i jeszcze raz dziękuję.
:607:
_________________

 
 
 
Justy 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączyła: 09 Paź 2004
Posty: 58
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-02-2006, 10:37   

Miro, fajnie, że sobie poradziłeś, dzielny Chłopczyk jesteś :D Prawdę mówiąc z kluczykiem w wersji razem z pilotem jest dużo bardziej przefikane, nadal mam niezakodowany ten "surowy" - na razie otwiera drzwi, ale Ślicznotka na nim nie odpali, a łódzki Ford życzy sobie za tę przyjemność 500 zł. Taki jak Twój mając kluczyk-matkę można kodować samemu w ilości do bólu. Miałam taki w Ka.

Nulek, cieszę się, że Ci pomogłam :D Jeśli uda nam się załapać na zlocie, wisisz piwko :564:
Żartuję - miło, że pomogłam. Zawsze wściekam się jak muszę podjechać po coś do serwisu Forda. Wy, faceci, i tak macie więcej szczęścia, przynajmniej nie traktują Was jak głupiej blondynki, która co najwyżej wie, że auto jest srebrne. Nprawdę parę razy podnieśli mi mocno ciśnienie. Jak za pierwszym razem walczyłam z kluczykiem, to chcieli mi wymienić też moduł w aucie i diabli wiedzą co - razem na 1500 zł. A "kodowali" go ... w drzwiach. To tak, żeby udowodnić, że faktycznie nic się nie da zrobić bez podłączenia do komputera. Zaniemówiłam :evil:
_________________
I believe in going wrong way,
I don't care what anyone else belives. Amen!
 
 
 
Pusia 

Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: India Yellow
Dołączyła: 12 Gru 2004
Posty: 4105
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-02-2006, 17:22   

Czy nie bardziej się opłaca kupić nową stacyjkę i zamki zamiast dorabiać w Fordzie kluczyk? (bo mam tylko 1). :|
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 29-12-2007, 13:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-06-2013, 21:15   

czy te kodowanie robi się również dla pilota oddzielnego? czy jest możliwe że pilot się nagle rozkodował?
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 11-06-2013, 22:46   

Pusia napisał/a:
Czy nie bardziej się opłaca kupić nową stacyjkę i zamki zamiast dorabiać w Fordzie kluczyk? (bo mam tylko 1)


Najtańsza opcja to wyjąć immobilizer z kluczyka i przykleić go koło stacyjki (pod plastikiem gdzieś w tunelu kierownicy). Następnie dorobić ze 2 zwykłe klucze za 30zł. Najtańsze wyjście - odpalisz wtedy każdym kluczykiem, ale oczywiście niezbyt sensowne jeżeli chodzi o zabezpieczenia auta przed kradzieżą.

Niestety za dorobienie kluczyka razem z immo w ASO biorą z 500zł a spece 250-300...
Za ta cenę można kupić dobry alarm z odcięciem zapłonu, założyć go, zrobić jak wyżej... i jeszcze na kilka piw starczy :)
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
zac93 

Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Chorzele/Warszawa
Wysłany: 11-06-2013, 22:57   

zygiboos, Odgrzałeś kotleta :P Pusia ma teraz o ile dobrze pamiętam Tiburona a nie Pumę :P
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-06-2013, 23:04   

silverstar, a co znaczy w tym przypadku "oddzielny pilot"? Jeśli jest z dokładanego alarmu, to na pewno inaczej się go koduje. Jak - nie wiadomo, bo każda firma produkująca alarmy ma na to własny patent.
Tak, pilot może się nagle rozkodować - najczęściej w wyniku wyczerpania się baterii.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 12-06-2013, 07:14   

mam zwykły kluczyk, i dodatkowo 3 przyciskowy pilot do otwierania. Alarmu nie mam tylko otwieranie zamykanie drzwi, klapy bagażnika
 
 
rapart 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 29 Sty 2013
Posty: 218
Skąd: Gdynia
Wysłany: 12-06-2013, 08:55   

Stig? Nie masz drugiego pilota do niego?
_________________
jest: Ford Puma 1.7 VCT 97' - 125 KM
jest: Mazda MX-6 2,5 V6 92' - 168 KM
był: Mitsubishi Colt 2.0 DOHC 92' - 150 KM
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 12-06-2013, 12:11   

Jeżeli to jest osobnya centralka na pilota (nie Fordowska), np. Stig, to można łatwo zaprogramować kolejne piloty do niego.

Zazwyczaj na centralce jest dodatkowy przycisk do dodawania pilotów.

Jeżeli to Stig to:
- weź pilota (wymień w nim baterię lub kup nowy kompatybilny z Twoją centralką),
- odszukaj centralkę,
- przytrzymaj na centralce guziczek programowania, aż zaczną się świecić kierunkowskazy światłem ciągłym,
- wciśnij dowolny guziczek na pilocie.

Pilot zaprogramowany.

Jeżeli masz centralkę innej firmy może być lekko inaczej.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-06-2013, 12:20   

silverstar, jeśli pilot jest bez grota (nie jest również kluczykiem), to masz alarm dokładany przez poprzedniego właściciela. A tu nie pomożemy, bo schematy podawane na forum dotyczą fabrycznych pilotów (czyli tych z kluczykiem).
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
KarasTRS 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 31 Mar 2013
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-07-2013, 12:50   

Mam pytanie, może ktoś dorabiał i będzie w stanie doradzić jaki jest szacowany koszt zabawy.

Potrzebuje dorobić zapasowy kluczyk, bo poprzedniemu właścicielowi się złamał, na tyle niefortunnie, że ten z pilotem.

Mam rzecz jasna klucz na wzór, pilota - do dorobienia jest sam kluczyk, potrzebna nowa końcówka pilota, ta trzymająca grot, oraz immo.

Facet powiedział mi, że za 100zł, w około 10-15min jest mi w stanie to dorobić - normalna cena, czy przeginka?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo