Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
09-05-2010, 22:15
szarpanie na ssaniu, przy 4,5tys nie jedzie
Autor Wiadomość
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
  Wysłany: 08-09-2009, 14:49   szarpanie na ssaniu, przy 4,5tys nie jedzie

Witam,
jestem tu nowy, mam problem tego typu:
auto gdy odpale rano na ssaniu szarpie gdy doda sie wiecej gazu, po przejechaniu 1km wszystko wraca do normy, natomiast przy 4,5 tys obr puma przestaje jechac, tak jakby brakowalo jej paliwa. Byłem na kompie, powiedzieli "sterowanie wałka rozrzadu, za pozny zapłon". kazali mi auto zostawic i tweirdzili ze czujnik moze tez byc do wymiany. koszt naprawy wynioslby ok 600-700zł, wydalo mi sie bardzo duzo, sadze ze chcieli mnie naciagnac. Moze znacie jakiegos dobrego mechanika z okolic Czestochowy, ktory moglby spr ustawienie rozrzadu w 1.7.??
p.s. gdy zrobilem reset komputera bylo jeszcze ciekawiej bo przy 2,5 tys obr silnik sie dusił i dopeiro po chwili auto jechalo dalej,teraz jest ten jeden "prog" przy 4,5 tys


Na komputerze gdy bylem 2 raz wykryto:
-uboga mieszanka czy sonda ma cos z tym wspolnego?skoro samochod normalnie chodzi na obrotach?????????????

-sterowanie wałka rozrzadu-> tutaj podobno czujnik, (okaze sie jutro 10 wrzesnia)
Ostatnio zmieniony przez zami3 09-09-2009, 14:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 08-09-2009, 14:57   

zami3 napisał/a:
mogly spr ustawienie rozrzadu


a to można sprawdzic gdzieś. Jak to robią i gdzie takie coś robia?
_________________

Ostatnio zmieniony przez Gaydek 08-09-2009, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ivek 
puma 1.7 125 km


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 372
Skąd: oborniki
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 08-09-2009, 15:10   

zami3 napisał/a:
Cytat:
mogły spr ustawienie rozrządu


wiem że w dużym fiacie istniała taka możliwość ostatnio czytałem w autoclassic ale w pumie to nie wiem na moja jak jest źle rozrząd ustawiony to od razu siadają zawory itd
_________________
Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 08-09-2009, 16:28   

Poczytaj ten http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1801 temat o wariatorze zmiennych faz. Być może przy wymianie rozrządu coś się przestawiło. Wymieniałeś wogóle rozrząd po kupnie pumy? A z tym nie ma żartów, bo przeskoczy za mocno i cały silnik będzie do remontu.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 08-09-2009, 23:31   

I tak przy okazji - zimnego silnika nie katuj
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-09-2009, 07:23   

nie katuje, doskonale o tym wiem, poza tym jak mozna katowac skoro nie jedzie na ssaniu?
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 09-09-2009, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pati 
Ultimate Green


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączyła: 19 Mar 2008
Posty: 1048
Skąd: Pruszków
Wysłany: 09-09-2009, 09:47   

zami3, w mojej pumie kiedyś był podobny błąd położenia walka rozrządu też myślałam że wariator ale najpierw wymieniłam czujnik i wszystko gra .U mnie objaw był podobny nie rozpędzała sie powyżej 4,5tyś obr.,tyle że po wykasowaniu błędu wszystko wracało do normy na jakiś czas a potem znów to samo.Wymień może najpierw czujnik ,nie pamiętam ile kosztował ale nie było to dużo ,wymiana trwała niecałe 10 mim .Ja mam jednak to szczęście że nic za nią nie płaciłam bo mężuś jest mechanikiem :wink: ale te 700 zł to przesada .

ps .postaram sie dowiedzieć ile dokładnie taki czujnik kosztuje .
_________________
Fordmaniaczka ;)
były:Fiesta, Escort,Mondeo,PUMCIA, Explorer, Cougar,Kuga .Jest Mustang
 
 
 
zami3 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 09-09-2009, 11:16   

oby to bylo to, zobaczymy, dzis wstawilem do mechanika i ciekawe co powie. na necie patrzalem i ok 100zł kosztuje, mozliwe ze tylko tyle??poza tym, bylem u 5 mechanikow i kazdy mowi zebym za tydzien przyjechal, bo pumy jeszcze nie robili ;]
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 09-09-2009, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Sestokacjusz
[Usunięty]

Wysłany: 13-07-2010, 13:45   

Odświeżam temat bo nie chce zakładać nowego

Mam podobne objawy jeśli chodzi o obroty około 4,5-5 tys silnik jakby zamroziło obroty są gaz wciśnięty auto nagle traci wole walki nie wyciągnie się choćby nie wiem co zauważyłem ze gdy wciśnie się gaz do końca problem wystepuje w 100% jesli na polgazie na wolniejszym przyspieszeniu jakims sposobem udaje sie osiagnac 6 tysiecy i wyzej dodatkowym objawem jest jakby zmulenie zaraz po ruszeniu i czasem juz na goracym silniku zakręt dwójka puszczam sprzeglo samochod zachowuje jakby go pchalo dwoje staruszków
wymieniłem świece kable,filtry przepływomierz wyczyszczony układ niezapowietrzony sprzęgło sprawne rozrząd wymieniony 15k km wcześniej po wymianie nic się nie działo co eliminuje wadliwe załozenie etc etc uzgodniliśmy z mechanikiem ze zanim zaczniemy rozbierać kolejne fragmenty samochodu (cewka kable wysokiego napięcia sonda lambda i tak dalej) pojedzie sie na komputer mam tam byc pojutrze stad mój post:

-czy jeśli objawy wskazują na ten czujnik polozenia walka wykaże to komputer ?
-gdzieś w którymś temacie wyczytałem ze czujnik ten uszkodzony powoduje brak obrotów na niższych biegach i gaśniecie auta a na wyższych jest ok (trochę dziwne albo wszystkie biegi albo żaden i think) jak to się ma do tego tematu:)?
-gość od kompa twierdzi ze nic nie wykaże sugerował coś o marnowaniu kasy sic! ciśnieniu paliwa mieszanki ale nie wiem jak się do tego ustosunkować ?( ma opinie dobrego fachowca zweryfikowana u kilku niezależnych źródeł )
-jakieś inne pomysły?

jak się naraziłem modkom i administracji za odgrzewanie starego tematu to sry ale kończą mi się z mechanikiem pomysły a we wróżki i jasnowidzów nie wierze:idea:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo