Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-04-2009, 10:27 Za mocno się grzeje...
Mam następujący problem..
Wczoraj po przejechaniu około 30km przy szybszej jeździe, gdy zawitałem do garażu maska Pumy była bardzo gorąca. Otworzyłem ją.
Z okolic zbiorniczka płynu chłodniczego było słychać delikatne pssss.
Nie mam żadnej osłony maski, jest goła blacha.
Od dłuższego czasu zaczęło mi ubywać po trochu płynu z chłodnicy, jednak żadnych wycieków nie zaobserwowałem...
Gdzie szukać przyczyny tego grzania się, zwłaszcza, że w ubiegłym sezonie było podobnie, tylko nie aż tak...
Czy wymiana płynu chłodnicy pomożem, czy głębiej trzeba szukć??
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Sprawdz termostat to pierwsza sprawa, a druga - gdzie zatrzymuje sie wskaźnik temperatury silnika
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Termostat w pumie jest mechaniczny także mechanik powinien dać sobie rade. Ale dziwna sprawa, bo jak siada termostat to wkazówka goni do prawej strony...
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Tego już Ci nie powiem - aż tak sie nie znam, ale ja płyn zmieniałem w moim wynalazku...
_________________ Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu
Pumy już nie ma
Jeśli dawno nie był wymieniany płyn, to IMO warto to zrobić. Może być tak, że temperatura gotowania się płynu jest dużo poniżej zalecanej. Wtedy gdy silnik jest rozgrzany, ale nie przegrzany, a płyn za wcześnie się gotuje mogą być takie właśnie objawy jak owo psss... a wskazówka nadal podaje dobre parametry.
Co do termostatu, to nie zawsze przy jego zepsuciu wskazówka pędzi na czerowne pole. Ja muszę wymienić termostat, bo auto nie dogrzewa się, a wskazówka jest zawsze nieco powyzej minimum.
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
trojan6, macałeś wszystkie węże idacę od chłodnicy-do silnika itp..??
Bo z tego co piszesz to może to być przyczyna uciekania kompresji z silnika do układu chłodzącego....
Dlatego też ubywa Ci płynu a wycieków nie ma...
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi Uwielbiam Cie (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
trojan6, czy są miekkie czy twarde ?? Jak masz twarde węże i Ci ubywa płynu to znaczy że ciśnienie z tłoków wali Ci w układ chłodzący = wydymana uszczelka pod głowicą....
Samemu trudno ocenić ale mechanicy powinni to rozpoznać
_________________ "Tuning to Twój wróg"
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
Ja też nie wymieniałam całości płynu. Po prostu odessałam trochę płynu i dolałam koncentratu przed zimą. Ale pewnie powinno się raz na jakiś czas wymienić całość.
Opoya napisał/a:
Ja muszę wymienić termostat, bo auto nie dogrzewa się, a wskazówka jest zawsze nieco powyzej minimum.
Opoya, mam podobnie. Moja wskazówka zawsze jest na pierwszym "O" czyli ledwo za minimum. I raczej się stamtąd nie rusza (oprócz opadania po wyłączeniu silnika). to mówisz że to kwalifikuje do wymiany termostat? czy może to kwestia czujnika?
a to syczenie to czasami nie od klimatyzacji, jeśli jachałeś z włączoną klimatyzacją to po zgaszeniu silnika w okolicach filtra kabinowego przez jakiś czas będzie słychać syczenie
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 1830 Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-04-2009, 21:00
mam nie sprawną klimatyzację ;/
Podejrzewam że sprawa polega na tym, że ten duży wiatrak, co jest obok chłodnicy sie nie włącza. Chyba ze pracuje bezszelestnie, bo nigdy go nie słyszałem ??
Kiedy on właściwie powinien się włączyć?
_________________ Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 05-04-2009, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 05-04-2009, 22:49
Prosty sposób na sprawdzenie wentylatora na chłodnicy: odpal auto, włącz nawiew i klimatyzację. Wiatrak powinien załączyć się wraz z włączeniem klimy. Niesprawną czyli tylko nienabitą tak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum