Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 16:34
Rozrząd
Autor Wiadomość
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 30-12-2016, 12:32   

Gaydek napisał/a:
Co dziesięć lat lub 150 000 km wymień pasek napędu rozrządu.
:arrow: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3676

Chociaż myślę, że wcześniejsza wymiana samego paska może tylko pomóc, a nie zaszkodzić.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 30-12-2016, 12:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 30-12-2016, 12:34   

Z moich info wynika że 1.4 i 1.6 co 10 lat a 1.7 co 5 lat (jeśli mowa tylko o przedziale czasowym).

Tam Gaydek nie wiadomo do jakiej pumki to pisał, bo użytkownik już usunięty.

FordEtis - Pasek napędu, napinacz i bierne koła pasowe wałka rozrządu Co 120 000 km/5 lat - Wymienić (bez automatycznego napinacza)

Co to jest automatyczny napinacz? Nie wiem dlatego czy chodzi o komplet do wymiany czy co?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 30-12-2016, 12:39   

Ja chyba wymieniłbym tylko pasek i śmigał dalej. Przez ten czas zrobiłaś tylko niecałe 30 tysięcy km więc jeżeli wszystko działa dobrze, nie ma dziwnych odgłosów to wymienić sam pasek, bo może być już spękany.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
Ostatnio zmieniony przez sharky 30-12-2016, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 30-12-2016, 12:40   

Wymiana samego paska jest tak samo trudna jak wymiana kompletu?
Bo nie chciałabym, żeby ktoś mi spiertolił wymianę jak już x razy czytałam na forum.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 30-12-2016, 12:42   

Poczekajmy, niech ktoś jeszcze się wypowie w temacie, bo ja aż takim znawcą nie jestem. :P Chociaż ostatnio u nas na forum jakiś martwy okres jest więc czekanie może zająć trochę czasu. :P
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 30-12-2016, 15:07   

Czy wymiana samego paska jest trudna? Nie, ale upierdliwa :) Roboty przy tym praktycznie tyle samo co zwykle chociaż z drugiej strony da się to zrobić bez ruszania śrub od kół zębatych (o ile oczywiście synchronizacja rozrządu wcześniej się nie rozjechała). Sprawny mechanik zablokuje tylko wałki i wał blokadami, zluzuje napinacz, ściągnie stary i założy nowy pasek, naciągnie i można jechać dalej ;)

Ps. Mój post nr 666 :twisted:
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 30-12-2016, 15:18   

:mrgreen: Dukes

Zatem jaka jest różnica:
1 w skomplikowaniu roboty (czy takie samo ryzyko spiertolenia przy wymienie kompletu, samego paska i paska z kołem pasowym) ?
2 w kosztach wymiany kompletu a samego paska ? i co z tym kołem pasowym?
3 i w końcu czy również wymieniać pompę wody? (wymieniana była 11.2012- pompa wody zamiennik - 75 zł firmy Kraft )

Cóż uczynić :566:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 30-12-2016, 17:38   

Dukes napisał/a:
Ps. Mój post nr 666 :twisted:

Brawo Milordzie :534:

PS. Mój post, do którego odesłał nas sharky napisany był w 2008 roku na podstawie materiałów z ASO. Sam bym się do tego teraz nie stosował. Rozrząd co 10 lat? Ostatnio wymieniałem rozrząd (komplet) w drugiej domowej Pumie i zrobiłem to po 6 latach i 70 tys. km licząc od poprzedniej wymiany (i zarazem pierwszej w historii tego egzemplarza; co ciekawe poprzedni właściciel, Szwajcar, wymienił rozrząd dopiero po 10 latach i 105 tys. km, najwidoczniej zastosował się do zaleceń ASO).


tusia8510 napisał/a:
czy również wymieniać pompę wody? (wymieniana była 11.2012- pompa wody zamiennik - 75 zł firmy Kraft )

Some say... żeby wymieniać. Ja wymieniłem.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 30-12-2016, 22:56   

Gaydek napisał/a:



tusia8510 napisał/a:
czy również wymieniać pompę wody? (wymieniana była 11.2012- pompa wody zamiennik - 75 zł firmy Kraft )

Some say... żeby wymieniać. Ja wymieniłem.


No właśnie za pierwszym razem z nieświadomości owej pompy nie wymieniłam i później był płacz i zgrzytanie zębów jak się zepsuło :D ale nie wiem, czy już na nią też czas.

BTW nie znalazłam tego koła pasowego nowego - jaki to koszt?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 31-12-2016, 01:59   

Koła pasowego się nie wymienia, po prostu koła rozrządu w Pumie jak i w wielu innych Fordach nie są mocowane na klin czy jakiś frez tylko osadzone na stożku. Dokręcone z odpowiednim momentem nie pozwalają kręcić się luźno względem wału/wałków. Procedura serwisowa wygląda tak, że luzujemy wszystkie koła, zakładamy nowy pasek i doprowadzamy do synchronizacji wałków rozrządu i wału, ustawionego tak aby pierwszy tłok był w górnym martwym punkcie suwu sprężania. Jednak jeśli rozrząd był wcześniej prawidłowo ustawiony to moim zdaniem nie ma sensu luzować tych kół, szczególnie, że aby dokręcić koło pasowe na wale ZTCP potrzeba siły ~235 nm, co jest dość karkołomnym zadaniem.
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 31-12-2016, 13:21   

Nie znam się na tym (mam nadzieję, że będzie się znał ktoś kto bd wymianiał :D ) . Chyba, że uda mi się w moich archiwach pumowych znaleźć jaki warsztat wymieniał za pierwszym razem, bo wszystko było ok i tam znów pojadę.

Nie kumam czemu w procedurze serwisowej fordetis napisali właśnie o wymianie tego koła pasowego bez napinacza automatycznego. Bo jeśli dobrze to rozumiem - sam pasek i to koło, ale skoro piszesz Dukes , że to koło pasowe niewymienialne to co sam pasek?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 31-12-2016, 14:41   

Nie zrozumieliśmy się :) Tobie chodziło o napinacz paska rozrządu, w którym występuje rolka :) Napinacz jest zestawie z paskiem i zaleca się jego wymianę ale powiedzmy sobie szczerze, że tak naprawdę jedynym elementem, który mógłby się w nim zużyć to łożysko rolki. Jeśli chcesz przyoszczędzić to możesz pominąć ten element o ile ten zamontowany w Twoim aucie nie wykazuje luzów czy zużycia ;)
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 27-02-2017, 21:05   

Zamierzam wymienić rozrząd. Chciałem oryginał lecz po zamówieniu w abcford, anulowali zamówienie i podnieśli cenę z 328zł do 419 zł https://abcford.pl/pl/p/Rozrzad-kompletny-1203767-FORD/4835:evil: Sprzedawca bardzo profesjonalny :wink: . Ponieważ mechanik umówiony, a w sklepie obok dostępny jest jak tu http://www.iparts.pl/czes...-530052610.html mam pytanie. Czy ktoś zakładał taki zestaw i czy ten napinacz pasuje :roll: ? Nie chcę aby auto stało u mechanika z rozebranym rozrządem i okazało się że trzeba zamawiać.
_________________

 
 
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 27-02-2017, 23:27   

Ja bym się uparł na oryginalny... W zeszłym roku kupiłem komplet za 325 zł, http://archiwum.allegro.p...6309866593.html .
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 28-02-2017, 15:12   

http://ewcar.pl/pl/p/Rozr...-1203767/364541
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo