Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
konserwacja podwozia
Autor Wiadomość
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2012, 20:47   

W mojej poprzedniej pumie robiłem dwa lata temu porządną konserwację i trzyma do dzisiaj bez problemu, a to auto stoi pod chmurą cały czas i na dodatek na trawie. tusia8510, Ten co robił ci konserwację to potraktował cię niefachowo. Dlaczego? -- otóż, po kompletnej konserwacji podwozia po kilku miesiącach ( a najlepiej po zimie ), należy nanieść niewielkie poprawki tam gdzie wyszły plamy ( na środkach dobrych marek do konserwacji zawsze pisze ta klauzura- że, "należy po pewnym czasie dokonać przeglądu przyjęcia się zastosowanych środków". Na pewno zaraz posypią się pytania jak to robiłem/ robię teraz, co stosuje. :razz:
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 06-08-2012, 20:57   

Hehe rafalski69 no nie wstydź się, zapodaj przepis swój i co mogłabym zrobić z tym przypadkiem mym :mrgreen:
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2012, 21:05   

Na pewno tam gdzie wyszła ruda trzeba ją usunąć, czyli wyczyścić szczotką drucianą taką na wiertarkę ( a najlepiej na szlifierkę ) :!: do gołej blachy :!: ( najważniejszy punkt musi być czysto ), tylko te punkty gdzie wyszła. Mam nadzieję że ten co ci to robił to przynajmniej pistoletem położył "baranka"? . Jaki środek u ciebie zastosował na podkład?
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 06-08-2012, 21:11   

rafalski69 nie wiem, dałam 5 stów mam nadzieję, że zrobili jak trzeba, a baranka pistoletem to dali napewno.

A co z odrdzewiaczem dawać stosować czy nie ??
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2012, 21:15   

Ok teraz w końcu pochwalę się co stosuje jako podkład ( Chemsearch Chelade ) .
http://www.chemsearch.com...e=CHELADE%0D%0A
Jest to chemia przemysłowa i nie mam pojęcia czy da się to "po cywilnemu" kupić :570:

I po swoim doświadczeniu widzę że środek niezawodny. Nie pytajcie gdzie kupić bo nie mam pojęcia :oops: Ja sobie to po prostu załatwiłem z fabryki gdzie pracuje
_________________

Ostatnio zmieniony przez rafalski69 06-08-2012, 22:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 06-08-2012, 21:44   

Po wyczyszczeniu z takim podkładem można spróbować ?

http://allegro.pl/r-stop-...2526650692.html

i na to baranek ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2012, 22:21   

tusia8510, Nie stosuj odrdzewiacza- bez sensu są to zazwyczaj środki na bazie smaru/olejów. Jeżeli czyszczenie to tylko mechaniczne. Po czym bardzo dobrze trzeba odtłuścić benzyną ekstrakcyjną.
_________________

Ostatnio zmieniony przez rafalski69 06-08-2012, 22:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 06-08-2012, 22:25   

Kumam, a zatem jaki podkład - z tych dostępnych :razz: - powinnam zapodać ?
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2012, 22:28   

Mało piszą o tym środku co w twoim linku. Słyszałem jeszcze o takim czymś jak Cortanin F. To jest chyba jakiś zamiennik tego co ja stosuje. Nie pamiętam kto ale ktoś go stosował podczas robienia nadkoli. Więc może to będzie lepsze
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 06-08-2012, 22:35   

No właśnie szukajac natknęłam się na ten R-stop i Cortanin F i o obu piszą ok , i jeszcze na tego brunoxa , ale o nim już różnie pisali. Tylko jak patrze na alle , to wystawione są często jako odrdzewiacz/podkład , dlatego nie wiem co jest czym w rezultacie.

BTW na alle jest to jako podkład Cortanin F
http://allegro.pl/cortani...2503008669.html
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 06-08-2012, 22:39   

Wiesz co, podjedz sobie jutro do sklepu motoryzacyjnego z chemią i zapytaj o ten Cortanin F. Ja zawsze wolę poczytać co z tyłu piszą na opakowaniu, Z tego co wiem jest to preparat wiążący rdzę, zabezpieczający przed rdzą jak i dalszym rdzewieniem, no i piszą że trzeba go pokryć warstwą ochronną czyli jest to podkład :wink:

[ Dodano: 06-08-2012, 22:42 ]
P.S o brunox'e opowiadał i pokazywał mi go kolega. Ale nie przekonało mnie to, dlatego że rdze trzeba usunąć i zabezpieczyć a nie tylko ją powstrzymać od dalszej korozji
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 07-08-2012, 14:24   

Zatem byłam dziś w jednym sklepie z lakierami itp. , gościu miał tylko brunoxa jeśli chodzi o podkład. Jak zapytałam czy to ok środek, powiedział: "ludzie kupują, a jak działa wychodzi z czasem.." Środki do konserwacji natomiast miał firmy boll , zarówno w spray'u, na pędzel jak i na pistolet. W moim przypadku pistolet odpada - zostaje albo spray albo pędzel i skłaniam się ku temu drugiemu. Poszukam jeszcze gdzieś może maja jakiś inny podkład, jak nie to alle i chyba wybiore tego Cortanin F .
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 07-08-2012, 17:12   

Boll bardzo dobra firma. Ja zawsze używam tego na pistolet do ochrony karoserii jak i do konserwacji profili zamkniętych. Tusia, pryz poprawkach może być śmiało pędzel
_________________

 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 07-08-2012, 17:17   

Też mi się wydaje, że pędzel spoko. Tym bardziej, że nieco bardziej gęsty będzie ów środek niż ze spray'u i chyba lepsza powierzchnia wyjdzie w rezultacie (do pistoletu nie posiadam sprzętu, zatem wiadomo, nawet nie myśle o tym sposobie).

[ Dodano: 09-08-2012, 16:40 ]



Dziś pojeździłam nieco i w dwóch sklepach powiedziano mi, że podkład reaktywny Novol jest najlepszy http://allegro.pl/podklad...2490696519.html

A cortanin F to jednak bardziej odrdzewiacz niż podkład..

W każdym razie, czy użyć jako konserwacji - boll środek ochrony karoserii , można go malować (może do progów lepszy, bo zawsze można go pomalować w kolorze nadwozia ? )

http://allegro.pl/baranek...2488550841.html

Czy boll środek do konserwacji podwozia:

http://allegro.pl/boll-sr...2536794001.html

U mnie do poprawki są:
1.progi, gdzie ślady rdzy po jakiś otarciach i ciut pod konserwacją (linia niebieska na foto) - [ czy na progi gdzie ślady po otarciach dać podkład i lakier dorobiony :?: ]

2. te balszki pionowe pod spodem między progiem a podwoziem (kolor czerwony na foto), one są pokryte calkowicie konserwacją z tamtego roku.






Zatem, którego środka użyć do konserwy :?:

I czy jak mi się maźnie/psiknie nowy środek konserwujący na już będący gdzieś obok co nałożyli konserwując rok temu to nic nie szkodzi :?:

Muszę zdecydować do jutra - jutro muszę nabyć, bo mam free sobotę i muszę wtedy działać.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 09-08-2012, 23:54   

Tusia, ja bym użył Boll.

PS. Myślałem, że ja tylko tak mam fe Pumę, a tak patrzę że masz identycznie ;(

Liczę na relację (z foto) z zabawy.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo