Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Spadek mocy/zamulanie silnika na 5-tym biegu
Autor Wiadomość
Grisz
[Usunięty]

Wysłany: 02-03-2009, 10:41   Spadek mocy/zamulanie silnika na 5-tym biegu

Witam.

Temat już pojawił się kilka razy na forum, jednak jak do tej pory nikt nie był w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi, więc zamiast wykopywać tematy sprzed roku postanowiłem założyć nowy.

Problem dotyczy spadku mocy (ok ¼). Zazwyczaj ma to miejsce na trasie, po wrzuceniu 5-tego biegu, po czym problem się utrzymuje do momentu wyłączenia silnika i ponownego rozruchu - musi to być przerwa ok. 1 -2 minut. Czuć wyraźnie że auto nie zbiera się tak jak powinno, przy 2,5 tys. przyspieszenie jest ledwie odczuwalne, łapie powyżej 4 tys. obr. jednak też nie tak jak powinno. Oczywiście również da się to zauważyć/odczuć po dźwięku silnika, a w szczególności końcowego wydechu (Ulter), normalnie dźwięk jest bardzo basowy i dynamiczny, charakterystyczny dla pumy od 3,5 tys. (posiadacze tego wydechu na pewno wiedzą o co chodzi), po tym „zmuleniu” jest on lekko basowy, bardziej buczący, strasznie przytłumiony (bardziej jak seryjny). Odnoszę wrażenie że auto pali tylko na 3 gary, zamiast na 4. Wymieniłem świece (NGK Platynowe), kable zapłonowe (BOSCH), została wyczyszczona przepustnica, przepływomierz, wymieniony termostat, wszystkie filtry (paliwa/powietrza/oleju), olej silnikowy również, rozwiązało to jedynie problem z szarpaniem poniżej 2 tys. obr. i zbyt niską temperaturą silnika (termostat). Dodam że jeżeli usterka nie wystąpi dynamika silnika jest idealna (dźwięk, przyspieszenie), wciska w fotel od 2,5 tys., ale wystarczy że wyjadę w trasę i się zaczynają problemy. Czasami jak zgaszę i zapalę jeszcze raz nawet na tym 5-tym biegu dobrze ciągnie, ale po jakimś czasie znowu jest to samo. Na mieście mogłem tego nie zauważyć, ponieważ zazwyczaj jeżdżę na bardzo krótkie odcinki (często gaszę i zapalam silnik). Byłbym bardzo wdzięczny za jakieś porady, wskazówki, gdzie szukać przyczyny… Może komputer świruje?

Pozdrawiam
Grisz

EDIT:
Wczoraj w ramach testu przejechałem odcinek 100KM nie używając 5-tego biegu w ogóle i wszystko było w porządku... Ciekawy przypadek, naprawdę :)

EDIT2:
Czy ktoś miał może styczność z interfejsami diagnostycznymi, które sprzedają na allegro po 140zł (np. ELM 327)? Zastanawiam się czy to jest cokolwiek warte i przede wszystkim czy można się podpiąć do komputera w Pumie z '98 roku - czy jest tam złącze OBD2?. Ponieważ usterka ta występuje nieregularnie, diagnostyka w serwisie może nic nie wykazać, a z włączonym laptopem mogę jeździć cały dzień...
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-03-2009, 18:36   

Na 99,999 % komputer wykaże ci błąd zmiennego wałka rozrządu. Takie zamulanie na 5 biegu w trasie to początki końca wariatora. Mi okresowo pomogło wyczyszczenie filterka znajdującego się przy elektromagnesie sterującym zmienną fazą (trzeba zdjąć pokrywę zaworów). W końcu musiałem wo gule wyjąć ten filterek dzięki czemu ciśnienie oleju jeszcze daje rade poruszać wariator. Ale ostatecznie wydaje mi się że i tak trzeba będzie go wymienić i tu się zaczyna problem bo to jest koszt ok 2000 zeta. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez Opoya 03-03-2009, 20:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Grisz
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2009, 19:08   

Trzy szybkie pytania:

Jakiej firmy (model) kabel najlepiej kupić? Nie chce nic nadzwyczajnego, żeby spełniał podstawowe funkcje i nie było z nim problemów.

Jakiego programu używacie do diagnostyki komputera w Pumie?

Złącze diagnostyczne do komputera jest bezpośrednio przy nim? Czy jest wyprowadzone w jakieś inne miejsce?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2009, 19:58   

Grisz, to wszystko jest na forum!
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-03-2009, 03:10   

Skoro wszyscy używają samodzielnych skanerów, to znaczy, że korzystają z wbudowanych programów. Nie słyszałam, żeby ktoś na forum korzystał z lapa z podłączonym interfejsem. Poza tym program musi być dedykowany do urządzenia i "znać" samochód, a sprzedawca powinen wraz ze sprzętem zapewnić oprogramowanie.

Bawiłam się Sniperem (interfejs podłączany do lapa), ale to zupełnie inna półka, i cenowa i pod względem możliwości i zastosowania (polecam do aut, które mają "grzebane" w silniku).
Podłączałam Bluefina, który wgrywa przeprogamowaną mapę zapłonu i oczywiście też jest skanerem, ale to znów inna półka cenowa i samodzielny sprzęt, no i nie skanowanie jest jego głównym celem.

Kumpel ma interfejs diagnostyczny do lapa i moja Puma była do niego podłączana, ale interfejs o takich możliwościach jak jego, przekracza cenę mojego skanera.

IMO różnica w cenie między tanim intefejsem do lapa a samodzielnym skanerem nie jest na tyle duża, dlatego jednak polecam skaner, choćby taki z którego korzystam sama. Różnica zwróci się po trzech, czterech odczytach... Zachwalam takie rozwiązanie również z innego powodu - nie raz skanowałam auta znajomych, choćby z Klubu Pumy czy Cougara (nic za to nie biorąc). Z lapem nie byłoby tak wygodnie...

PS. napisz co dokładnie chcesz? Tylko odczytywanie i kasowanie kodów? Z zakresu P czy również pozostałe? Czy interesuje Cię coś więcej...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Tibadu
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2009, 11:36   

Mam identyczne objawy o których piszesz. Tylko u mnie wyzwalaczem nie jest jazda na 5 biegu, tylko osiągniecie przez silnik wysokiej temperatury. Przez wysoką temperaturę rozumiem włączenie wiatraka. Jak już włączy mi się wiatrak to już po jeździe. Auto muli strasznie, pomaga jedynie wyłączenie na 1-2 min silnika. Ktoś ma może coś podobnego?

@Opoya, czy tym Twoim magicznym urządzeniem można wyłączyć lampkę od poduszki powietrznej? Niestety jaśki mam wystrzelone i ta lampka na desce delikatnie mówiąc mnie denerwuje
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-03-2009, 14:11   

Tibadu, nie, lampki nie można wyłączyć. W serwisie też tego nie zrobią. Jedyna możliwość to wyjąć żarówkę.
Co do Twojego problemu - ciężko wyrokować, mało danych i dość dziwne. Zapowietrzony układ? Problem z elektryka? Walnięty wiatak (a właściwie jego sterowanie)? Wpadnij na spot warszawski, skaner mam zwykle przy sobie (jeśli przyjeżdżam swoim autem), więc można sprawdzić czy nie ma jakiś błędów.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Grisz
[Usunięty]

Wysłany: 11-03-2009, 14:36   Błąd P1383

Interesuje mnie w sumie tylko zdiagnozowanie tych dziwnych objawów spadku mocy silnika, o ile to w ogóle jest możliwe - zależy od tego co padło, ponieważ nie wszystko jest zaopatrzone w czujniki, ale myślę że warto spróbować.

Pojeździłem tydzień, przyglądając się dokładniej objawom, jednak 5 bieg nie jest tu decydujący, zdarza się to również „na mieście”, ma to miejsce dokładnie w momencie, kiedy jadę dłuższą chwilę, trzymając cały czas takie same obroty, z jednakową prędkością, wciskam gaz i nagle brakuje mocy. Jak kręcę silnik cały czas wysoko, gwałtownie przyspieszam, redukuje biegi, hamuje silnikiem nie zdarza się to nigdy. Gaszę silnik dosłownie na 15s, zapalam, poczekam aż ustabilizują się obroty i auto znowu ma „buta”.

Martwi mnie również prędkość maksymalna, która ledwie dochodzi do 200km/h, przy 180km/h mam już prawie 6 tys. obr. Sprzęgło jest nowe, więc ślizganie się przy dużych prędkościach odpada. Denerwuje mnie to ponieważ wcześniej miałem Escorta z silnikiem 1.8l 115KM i zamykał mi licznik...

[ Dodano: 27-03-2009, 13:11 ]
Witam. Po sprawdzeniu komputera wywaliło błąd o treści: Za duży kąt wyprzedzenia regulowanego wału rozrządu, kod: P1383, opis błędu: Nastawnik wałka rozrządu - nadmierne przestawienie w kierunku - górny, przyczyny: wiązki przewodów, pasek rozrządu, nastawnik wałka rozrządu.

Spotkał się już ktoś z czymś takim?

Przynajmniej wiem z czego wynika nagły spadek mocy auta, komputer przechodzi w tryb serwisowy, dlatego tak zamula, ale nawet gdy jest wszystko ok, to V-max=niecałe 180km/h wg GPS, na liczniku 180, na wyższych biegach obroty są zbyt wysokie, w stosunku do prędkości...

Auto wędruje do serwisu w poniedziałek, chciałbym wiedzieć co mechanik powinien zrobić w tym silniku żeby wszystko było OK. Naprawdę staje się to uciążliwe :/
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 19:27   

Witam mam problem z moja puma moze ktos pomoze.. gdy przekrocze 2,3 tys obrotów i nacisne gaz to sie muli strasznie i słchac tylko bas z rury ... wczesniej szła jak burza.. :(: ( wie ktos oco chodzi ?
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2009, 21:37   

A obroty rosna?
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 09-04-2009, 22:45   

tak rosna
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2009, 23:15   

Takie objawy może dawać zużyte sprzęgło.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-04-2009, 23:17   

Ja też stawiam na sprzęgło.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Katar
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 11:48   

Sprzęgło wymienione .. problem pozostał
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-04-2009, 22:51   

Opisz dokładnie problem. Kiedy to się dzieje, w jakich warunkach nie, czy ma na to wpływ np. bieg, prędkość itp.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo