Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
08-01-2013, 15:39
Instrukcja czyszczenia przepływomierza
Autor Wiadomość
kolargol 


Dołączył: 05 Lip 2009
Posty: 521
Skąd: Radom
Wysłany: 28-05-2011, 12:17   

ja wyciągałem lampę z tego co pamiętam
_________________
 
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 28-05-2011, 14:21   

nie no Panowie! nie trzeba sobie utrudniać. ja odkrecam ten caly alu kawalek do którego jest przykręcony przeplywomierz i kiedy mam go na wierzchu wtedy odkręcam przeplywomierz.To tylko dwa wkręty i opaska!
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 16-06-2011, 23:33   

jamaan dzięki Twej instrukcji doprowadziłem swą pumkę do świetności,śmiga aż miło dzięki :wink:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
hary
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2011, 10:43   

Dzięki świetny materiał tak powininna wyglądać każda porada, wówczs mechanika nie byłaby straszna. Moja Puma odzyskała świeżość i obroty wruciły do normy.
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 28-06-2011, 10:45   

bania dokładnie tak samo postępowałem podczyszczenia przepływomierza,chyba naj łatwiejszy :wink:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
robertpuma1910 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007
Posty: 1088
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 28-06-2011, 17:41   

bania napisał/a:
ja odkrecam ten caly alu kawalek do którego jest przykręcony przeplywomierz i kiedy mam go na wierzchu wtedy odkręcam przeplywomierz

Dusia_Misiek1976 napisał/a:
bania dokładnie tak samo postępowałem podczyszczenia przepływomierza,chyba naj łatwiejszy

A zamontowanie spowrotem tego "alu kawałka" też jest tak proste jak rozmontowanie? :wink:
_________________
Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
 
 
 
Misiek1976 
Czarna Wyścigówka


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 420
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 28-06-2011, 18:11   

robertpuma1910 powiedziałbym,że nawet łatwiejsze z tego względu,że już wiemy jak się zabrać do tego stosując metodę odwrotności wykonywania zadań... :wink:
_________________
Wczoraj minęło,
jutro jeszcze nie nadeszło.
Życie jest dzisiaj.
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 08-01-2013, 12:26   

Witam wszystkich!

Z moją Pumcią dzieją się złe rzeczy. Strasznie straciła na mocy, tj. przyspieszanie, ruszanie itp. Problemu nie ma, gdy obroty są ponad 2,5k, ale to chyba normalne, że przy takich obrotach auto jest żywsze.

Chcę zabrać się za czyszczenie przepływomierza, ale, że z mechaniką do czynienia miałem prawie nic, wolę się upewnić, czy na pewno to może być przyczyną, bo jest spora szansa, że coś popsuje, nawet z taką dobrą instrukcją.

Czy przepływomierz może zasyfić się "nagle", czy raczej jest to proces, który trwa długo? Ponieważ, gdy Pumke kupowałem, tj. w wakacje tego roku, samochód był żywy, rwał się, wszystko było super. Teraz męczy się, muszę dodawać dużo gazu, żeby w ogóle ruszyć z miejsca, a przy zmianie biegów ok. 2k obrotów, wyraźnie słychać i czuć, że silnik się męczy.

PS. A może winowajcą jest silnik krokowy(tak wiem, nazywa się to inaczej.. :P )?

Pozdrawiam


Edit:

Zabrałem się dzisiaj za przepływomierz. Był w idealnym stanie, jak nowy, błyszczący. Tak więc nie wiem, co jest z moją Pumką, że ma taki zanik mocy :( ..
 
 
silverstar 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 116
Skąd: Białystok
Wysłany: 10-01-2013, 08:48   

Zawór bocznikowy (Silnik krokowy) odpowiada za utrzymanie poziomu obrotów na biegu jałowym.

U mnie np po zakupie pumy chodziła super a po miesiącu straciła kopa a potem obroty się przycinały.

Więc zanieczyszczenia możesz mieć szybko np brudny filtr i syfy zasysane są do silnika i brudy mogą osiadać na przepływce.

Problemy ze stratą mocy mogą być jeszcze przez sondę lambda, przepustnicę. Czasami problemy mogą być również przez filtr paliwa i powietrza.

Najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie błędy się pojawiają.
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-01-2013, 11:46   

silverstar napisał/a:
Najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić jakie błędy się pojawiają.
Święte słowa, od tego trzeba zawsze zaczynać, zanim wymienimy pół osprzętu narażając się na koszty, czasem dość duże.

PS. MarcinP, jeśli wiesz, że nazwa "silnik krokowy" jest niepoprawna, to używaj dobrej (trochę wstyd się do tego przyznawać)...
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
MarcinP 
Świeżak, ale ambitny!


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 177
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 10-01-2013, 14:50   

Na obrotach mi nie faluje, chodzi płynnie. Wszystkie filtry wymienione ok 2 miesiące temu, wraz z wymianą oleju. Bardzo chętnie podpiąłbym Pume pod komputer, jednak mam wyrwane/ucięte złącze diagnostyczne i dopóki nie kupie skądś takiego, to nie mam takiej możliwości.

Myślę, że to może też być 'problem' spowodowany tym, że mam większe opony, niż zalecane. Większe koło trudniej ruszyć z miejsca, oraz ciężej rozpędzić, a zaznaczam, że gdy Puma już jedzie, to od 2-2,5k obrotów, problem braku mocy "znika" i Puma rwie jak szalona.

Opoya, ja wiem, że to się tak nie nazywa, ale nie mogę znaleźć jak to się właśnie poprawnie nazywa. Czytałem to kiedyś na forum, zapewne to nawet Ty pisałaś :) No chyba, że chodzi o "zawór bocznikowy", to teraz już będę pamiętał :)

Ok, pójdę za Waszą radą, skombinuje jak najszybciej złącze diagnostyczne i podepnę pod kompa. Wtedy może się okaże co jest przyczyną.
_________________
Moja Pumba <3
http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 
 
German0s 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 229
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 04-03-2013, 19:39   

głupie pytanie, ale instrukcja jest do 1,7...tylko i wyłącznie, czy w 1,4 jest tak samo ? czy ktoś ze Śląska już to czyścił i może pomóc ? :razz: boję się to ruszać samemu, bo zawsze mi coś spadnie albo się urwie :sad: też czuję, że nie ta moc jest co powinna być i wątpię, że ktoś kiedyś czyścił tę przepływkę...dlatego chcę to zrobić i mam nadzieję, że będzie lepiej

BTW. czasem raz na sto jak zapalam to chwilę trza pokręcić zanim załapie, dłużej dużo niż normalnie...nawet na ciepłym, czy to może być też wina przepływomierza ?
_________________
Puma..i'm lovin' IT ! :)
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 04-03-2013, 22:49   

Ja nie jestem ze Śląska, ale mogę coś podpowiedzieć. :P Też mam Pumę 1,4 i z czyszczeniem przepływomierza nie ma żadnych komplikacji i jest tak, jak w 1,7. Ja czyściłem swój przeplywomierz bardzo dawno i korzystałem wtedy z tego poradnika :arrow: http://www.mondeoklubpols...p%C5%82ywomierz "Druciki" czyściłem pałeczkami do uszu i spirytusem.

Z tym odpalaniem też mam podobnie. Zdarza się to bardzo rzadko, z raz na pół roku, ale czasem trzeba dłużej zakręcić. Nie wiem czego to jest wina. Pisałem o tym tutaj :arrow: http://klubpumy.pl/viewto...3u%BFej+kr%EAci
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 05-03-2013, 11:34   

4 śrubki na torxa z dziurką, szpatułka, trochę spirytusu i po sprawie. Nic trudnego.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
German0s 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 08 Cze 2011
Posty: 229
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 05-03-2013, 19:48   

no jak będzie ładna pogoda to spróbuję to zrobić...jest szansa, że można coś tam napsuć ? :roll:
_________________
Puma..i'm lovin' IT ! :)
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 06-03-2013, 12:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo