Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Skrzypienie itp
Autor Wiadomość
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12-08-2010, 14:33   Skrzypienie itp

Witam.

1. Chciałem zapytać czy objawy typu skrzypienie, bądź dźwięk podobny do tego wydawanego przez świerszcza :lol: to objaw problemu z poduchą? Jeśli chodzi o inne określenie to... bardzo podobny dźwięk powstaje podczas pocierania wiązką drutów o metalową powierzchnie (stąd niżej wymieniona wymiana tłumika drgań).

Lokalizacja to bez wątpienia okolice silnik-skrzynia.
Problem pojawia się podczas hamowania silnikiem oraz podczas wrzucenia na luz (choć z początku na luzie był... luz (cisza) ;]). Podczas postoju problem raz występuje, raz nie, czyli nie ma wyraźnej przyczyny. Podsumowując - problemu nigdy nie ma TYLKO podczas przyspieszania. I to sprawia, że mam wątpliwości co do poduch.

2. Zastanawiam się czy to może być coś z pompą wspomagania, ponieważ rolka kręci się dosyć nieprecyzyjnie tj. podczas kręcenia się wykonuje minimalne ruchy na boki.
3. Jeśli to poducha to pytanie - ile jest poduch silnika, a ile skrzyni biegów?
4. Czy poducha = łapa? Może jest tylko częścią łapy?
5. Czy do wymiany poduch silnika trzeba podnosić silnik?
6. Analogicznie do 5 tylko chodzi o skrzynię.
7. Ile Was kosztowała naprawa poszczególnych elementów? Proszę o podanie również informacji czy to ASO czy ... nie-ASO ;] oraz podział [cena części-robocizna].
8. Czy ktoś miał może doświadczenia z podobnym problemem i może diagnoza jest inna?

Uprzedzając pytania: amortyzatory wymieniane rok temu, tłumik końcowy i tłumik drgań nowy, nowe tuleje, przeguby w dobrym stanie, drążki stabilizacyjne nowe (raczej zawieszenie wykluczam). Termin wizyty u mechanika jeszcze nie znany, bo - jak zawsze w takich przypadkach - chciałem poznać Wasze opinie.

Dziękuję za poświęcony czas :)
Pozdrawiam
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 12-08-2010, 17:41   

pasek sie ślizga albo alternator rzęzi. Czy ewidentnie jesteś pewien że to przy skrzyni? Podczas przyśpieszania to z tego co wiem to tylko pasek "świerszczy" a poduchy silnika i skrzyni to powinno być raczej stukanie bicie itp a nie skrzypienie
_________________

 
 
 
ThA-ReK 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 64
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12-08-2010, 21:09   

No i winowajca się dzisiaj znalazł podczas wizyty na 'szarpaku'. W miejscu, gdzie powinna być śrubka mocująca obudowę katalizatora jest ... dziura po śrubce. Jutro zostawię samochód i dowiem się czy śrubka została urwana, czy się po prostu odkręciła.

Swoją drogą czy ktoś z Was miał podobny problem o tak prozaicznej przyczynie tj
czy ktoś grzebał kiedyś (w tym samochodzie) przy katalizatorze czy może 'pumy już tak mają'?

Tak czy inaczej prosiłbym o odpowiedzi na pytania 4-7 skoro już zostały zadane - może komuś się przydadzą, a przekleić je można do tematu o poduszkach.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo