Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Opoya
20-09-2011, 15:29
Puma pali niesamowicie dużo
Autor Wiadomość
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2012, 00:54   

Z uperem maniaka przypominam:
przy wymianie sondy Lambda nie lutujemy kabli (jeśli przy wymianie trzeba przemontować "kostkę" ze starej do nowej sondy). Skręcamy "druciki" i zabezpieczamy opaską termokurczliwą. To bardzo ważne dla poprawnego działania sondy.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 01-03-2012, 11:05   

Pytam tylko z ciekawości: a co się dzieje kiedy polutujemy przewody?
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 01-03-2012, 11:27   

Pewnie oporność wzrasta, co się odbija na podawaniu parametrów do sterownika silnika (tak przypuszczam, ale to tylko przypuszczenie).
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-03-2012, 11:36   

tu raczej nie chodzi o to ze nie mozna tego lutowac, bo mozna, tylko nie jest to latwe,bo nie chce sie tych kabli cyna trzymac i trzeba by te kable najpierw jakos w kwasie oczyscic przed lutowaniem,zeby cyna chwycila. W dobrych zamiennikach sa zlaczki do zaciskania na kabel i wtedy nie trzeba lutowac. Ja jezdzilem przez rok bez problemow na 3 przewodach lutowanych (udalo sie),a 4-ty przewod byl zacisniety,bo jeszcze o tym nie wiedzialem ze tak trudno te kable sie lutuje. Nie bylo kompletnie zadnego skutku upocznego,auto palilo i jezdzilo poprawnie
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 01-03-2012, 12:05   

Łee to w razie czego kwas do lutowania mam. :D
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-03-2012, 14:32   

Skucha :P
Tak w skrócie chodzi o to, że sonda musi mieć wzorzec powietrza (chodzi głównie o ciśnienie atmosferyczne) i ma to wewnątrz siebie. Ta próbka musi mieć konakt z otoczeniem. Spełniane jest to przez wolną przestreń pomiędzy "drucikami". Więc jeśli przewód zostanie zalutowany, sonda nie będzie aktualizować danych i w pewnych okolicznościach, różnych od tych które były w trakcie zakładania, będzie dawać złe odczyty.

Aha - końcówki zaciskowe dodawane do niektóych sond spełniają te warunki.

WieSiu - nie wiem przez który przewód jest to realizowane, może właśnie przez ten, który nie był lutowany?

PS. info od Pawła, którego część z nas zna. Dowiedział się tego na szkoleniu dotyczącym sond Lambda i... tylko sond.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
bariwo 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Amparo Blue
Dołączyła: 22 Wrz 2009
Posty: 114
Skąd: Marki k/ Warszawy
Wysłany: 01-03-2012, 16:55   

O matko... w życiu bym nie wpadł na takie rozwiązanie :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo