Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zdjąć koło pasowe wału korbowego?
Autor Wiadomość
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 21-12-2011, 00:38   Jak zdjąć koło pasowe wału korbowego?

Hej,
Macie jakieś doświadczenie ze zdejmowaniem tego koła pasowego? Muszę wymienić uszczelniacz znajdujący się pod nim... TIS radzi użyć specjalnego narzędzia serwisowego :573: . Macie jakieś sposoby na to? Dla ułatwienia identyfikacji obiektu zarzucam foto :P :



BTW. I tak już sporo problemu miałem z odkręceniem śruby trzymającej to koło pasowe, a tu kolejny... :P .
 
 
 
wojteks 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 11 Maj 2008
Posty: 336
Skąd: Łódź
Wysłany: 21-12-2011, 08:16   

Powodzenia z tą robotą hehehe. Ja się więcej tego nie podejmę. Po pierwsze szczerze wątpię żeby to właśnie uszczelniacz ci przeciekał. Nawet jeśli zbiera ci się olej na śrubach bezpośrednio pod nim. Prawdopodobnie ścieka olej, który np: kiedyś wydobywał się spod uszczelki pokrywy głowicy. Koło pasowe wcale tak mocno nie siedzi i pierwszy lepszy, niewielki ściągacz sobie z nim poradzi. Ja kupiłem taki na ryneczku od jakiegoś dziadka i udało się. Po za tym jeśli nie masz specjalnego narzędzia to chyba raczej nie wydłubiesz starej uszczelki śrubokrętem. Będziesz musiał wyjąć całą pompę oleju a żeby to zrobić trzeba zdjąć najpierw całą miskę olejową i odkręcić tą czarną blachę osłaniającą rozrząd. Ale to wszystko to pikuś z zadaniem, które będzie cię czekało później bo będziesz musiał założyć pompę oleju, już z nową uszczelką na wał i to jest miszin inpasibul. Tak że upewnij się najpierw, że to właśnie z pod tej uszczelki cieknie bo robota jest przednia. Oczywiście ja jestem tylko mechanik amator heheh i może tylko mi się wydaje, że ta robota to mordęga bo brak mi umiejętności. Powodzenia
 
 
 
Tast 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1029
Skąd: Pruszcz Gd. / Londyn
Wysłany: 21-12-2011, 15:35   

Nie przypuszczałem, że może być inne źródło 'wycieku' niż ten uszczelniacz.. Mi wyglądało na to, że to właśnie on się 'poci'. Sprawdzę to dokładniej... Tak czy siak coś będę musiał z tym zrobić :roll: .
 
 
 
Stev92 


Silnik Pumy: 1.6
Rok prod. Pumy: 2001
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 237
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 25-12-2011, 18:54   

mi znajomy dotoczył i obrobił klucz do koła pasowego, idealnie się odkręca ;p
_________________
http://www.polskajazda.pl...ord/Puma/119247
Brak Sposobu Jest Sposobem...
Pozbycie Się Ograniczeń Stanowi Ograniczenie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo