Po niedługim czasie od wymiany rozrządu wraz z nowymi uszczelniaczami, pojawił się wyciek oleju na silniku po stronie rozrządu. Jednak nie można polegać nawet na mechaniku tylko najlepiej trzebaby robić wszystko samemu.
Chcę zdjąć plastikową osłonę rozrządu, żeby samemu przypatrzeć się przed oddaniem do mechanika, który to robił skąd może to cieknąć.
Gdzie są pochowane śruby i jakie jest dojście do nich, żeby zdjąć ten plastik?
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
Wysłany: 05-08-2013, 10:43
Górną osłonę chyba ściągniesz bez problemu, wystarczy się przypatrzeć lub wyczuć śruby ręką. Ale z dolną jest problem bo wg TIS'a trzeba najpierw ściągnąć koło pasowe, a jeśli je odkręcisz bez założenia blokady na wał to rozrząd się przestawi bo dokręcone koło pasowe dociska jednocześnie koło zębate (na którym pracuje pasek rozrządu). Niestety inżynierowie Forda nie zastosowali tam żadnego klina czy chociażby wielowypustu.
A co do samego wycieku to masz tylko cztery możliwości: uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelka pod pokrywą zaworów, uszczelniacz wału korbowego, i najmniej prawdopodobne wyciek z miski olejowej na krawędzi styku z blokiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum