Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 489 Skąd: Lublin
Wysłany: 18-03-2012, 21:05
Cytat:
Generalnie średnica gardzieli przepustnicy w escortach jest taka sama jak otworu wlotowego do kolektora, więc poza szybszą reakcją na pedał gazu to nic nie zmieni.
Aby to dało jakiś przyrost mocy musisz poszerzyć dolot do przepustnicy, zalożyć sportowy filtr o większej przepuszczalności, zmienić kolektor dolotowy tak aby średnica otworu wlotowego była conajmniej taka jak średnica gardzieli.
Trzeba też zadbać o to aby tunele w kolektorze ssącym prowadzące do poszczególnych zaworów miały odpowiednio dużą średnicę, zwiększenie wlotu nic nie da jeśli przepustowość kanałów niebędzie wystarczająca (wystarczy znajomość geometri ze szkoły podstawowej i mozna szybko i łatwo wyliczyć przepustowości).
Dotego pamietać należy że przeróbka samego dolotu powietrza bardzo zwiększy zużycie paliwa a moc wzrośnie minimalnie. Aby zysk mocy do wzrostu zużycia paliwa był sensowny to trzeba jeszcze przerobić wydech.
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 1147 Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 19-03-2012, 21:20
Moja pali 7-8l/ 100km. A już mam od dobrych paru lat nie jedną pumę. A jak wytłumaczysz zjawisko FRP ponad 150KM przy silniku 1.7? A rację tu masz- wszystko zależy od stylu jazy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum