Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej - wyparował !!
Autor Wiadomość
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 23-03-2012, 17:10   Olej - wyparował !!

Witam!
Moją pumę posiadam od 2 lat ... nigdy nie miałem problemów z olejem ... w ciągu tych 24 miesięcy tylko 2 razy musiałem go dolewać.
Kontrolując dzisiaj jego poziom stwierdziłem brak 2,5 l :!: :!:
Dodam, że w ciągu ostatnich 14 dni auto było "intensywnie" użytkowane - prawie 1600 km.
Co może być przyczyną tak ogromnego braku oleju :?:
Ostatnia dolewka była w styczniu ... ok. 500 ml ... i od tej pory chyba zaczął tak wcinać.
Samochód stoi w garażu, w którym nie ma plamki oleju :sad:
Proszę o pomoc :wink:
 
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2012, 17:14   

a nie zauważyłeś kopcenia?
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 23-03-2012, 17:50   

właśnie nie !! ;o
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-03-2012, 08:08   

intensywnie to jak ? bo jak z predkosciami autostradowymi to teoretycznie jest realne ze tyle wyparowalo i nawet bys tego nie zauwazyl
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 24-03-2012, 17:24   

tak, 80% trasy to autostrada ... prędkość ok. 120 km/h
Ale zaznaczam, że przy normalnym użytkowaniu (miesięcznie ok. 1400 km) - ok. 60% tras to także autostrady - i olej nie ubywał ;o
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-03-2012, 08:19   

Barman91, branie oleju powinno zaczac sie przy wiekszych predkosciach niz 120, raczej jakbyc lecial 160 i wiecej to rozumiem. 120,to niestety chyba cos z silnikiem skoro nigdzie nei wycieka. Dam ju na postoju porzadnie w palnik na rozgrzanym silniku i popatrz co leci z tlumika, najlepiej tak dodawaj i odejmuj gazu utrzymujac bardzo wysokie obroty.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 25-03-2012, 18:16   

WieSiu, zrobiłem jak napisałeś ... przy obrotach ok. 3-4 tyś pojawia sie gęsty dym ... wcześniej go nie zauważyłem,
Być może dlatego, że auto jest w gazie ??
Podejżewasz co może być przyczyną ??
 
 
 
poldek
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2012, 18:19   

Obstawiam na uszczelkę pod głowicą :(
 
 
deejay
[Usunięty]

Wysłany: 25-03-2012, 21:16   

mogą być też : uszczelniacze zaworów lub pierścienie
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-03-2012, 22:08   

Barman91 napisał/a:
przy obrotach ok. 3-4 tyś pojawia sie gęsty dym


rozumiem ze fioletowy ?

deejay napisał/a:
mogą być też : uszczelniacze zaworów lub pierścienie


tu odpowiedz jesli fioletowy. Dodam,ze uszczelniacze najczesciej daja efekt dymka przy odpalaniu auta po dluzszym postoju,a przy wyzszych obrotach to pierscienie.

Mam Escorta 2.0 co sobie dymi jak go cisne,a tak to dymka na postoju na jałowych obrotach nic nie puszcza. Obstawiam u siebie i u Ciebie pierscienie niestety :( Ale u Ciebie to jeszcze spalanie oleju do zaakceptowania.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Barman91 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 65
Skąd: Wodzisław Śląski
Wysłany: 26-03-2012, 16:43   

WieSiu napisał/a:
rozumiem ze fioletowy ?

dokładnie ... od razu po odpaleniu samochodu (jeszcze nie przełączył sie na LPG) ... po dodaniu gazu ... fioletowy dym.
 
 
 
ukochany17 
Obecnie e46M:)


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 435
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 07-04-2012, 23:18   

Jeśli uszczelka pod głowicą to i w płynie chłodzącym powinna się pokazywać tłusta maść. lub olej może mieć naloty płynu (jasne) przerobiłem już to ;/
_________________
Na zawsze razem....
 
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-04-2012, 10:40   

Barman91, jak od razu po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe moga byc do zmiany.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo