Siemka,
Jakiś czas temu miałem okazję nabyć bardzo tanio olej Statoil LazerWay LL 5W30. Na początku pomyślałem, że to nic specjalnego, ot zwykły olej, może nawet trochę gorszy od konkurencji?
Zainteresowałem się klasyfikacjami jakie spełnia i trochę się zdziwiłem:
ACEA A3/B3, A3/B4, C3:
Cytat:
A3/B3 - Stabilny olej przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych o wysokich osiągach oraz do silników wysokoprężnych w samochodach i lekkich vanach i/lub do wydłużonych okresów wymiany oleju i/lub do całorocznego stosowania olejów o niskiej lepkości, i/lub do ciężkich warunków pracy.
A3/B4 - Stabilny olej przeznaczony do stosowania w silnikach benzynowych o wysokich osiągach i silnikach z bezpośrednim wtryskiem diesla, ale również nadaje się do zastosowań opisanych w A3/B3.
C3 - Stabilny olej przeznaczony do stosowania jako olej ułatwiający pracę katalizatorów w pojazdach z DPF (filtr cząstek stałych) i TWC (katalizator trójdrożny) w silnikach benzynowych i diesla o wysokich osiągach oraz do lekkich vanów, o minimalnej lepkości HTHS z 3.5mPa.s. Oleje te zwiększają życie DPF i TWC.
Dodatkowo spełnia wymagania producentów takich marek jak BMW, Mercedes, VW (BMW LL-04, MB-Approval 229.51, VW 504.00, 507.00), które mówią mniej więcej to samo co klasyfikacja ACEA.
Teraz moje pytanie: zalać ten olej do Pumy? Czy lepiej go odsprzedać i znaleźć coś "normalnego" (bardziej znanego)? A może ktoś z Was miał okazję jeździć już na tym oleju (niekoniecznie w Pumie)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum