Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pomocy potrzebny wysprzęglik starego typu
Autor Wiadomość
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 29-12-2012, 18:06   pomocy potrzebny wysprzęglik starego typu

padł mi właśnie wysprzęglik...cieknie i nadaje się do wymiany... okazuje się że jest teraz problem z połączeniem wysprzęglików nowego typu ze sprzęgłem w starych modelach gdyż wysprzęgliki takie jak te oryginalne nie są już produkowane.. proszę o podpowiedzi i porady jak dobrać ten wysprzęglik i skąd dorwać ten przewód co jest tam ponoć potrzebny do odpowiedniego podłączenia i wymiany wysprzęglika... oryginalny wysprzęglik ma chyba końcówkę z gwintem a teraz takich już nie ma ponoć... Czy ktoś wymieniał taki wysprzęglik? i jak sobie z tym poradził? pomocy!
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Michał 

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-12-2012, 23:54   Re: pomocy potrzebny wysprzęglik starego typu

Ostatnio jak wymieniałem w swojej Pumie (mam silnik 1.4) sprzęgło (wysprzęglik, docisk i tarcze) to też okazało się, że miałem jeszcze wysprzęglik metalowy (stary typ). Kupiłem zestaw Luk'a z nowym wysprzęglikiem i został zamontowany bez większych problemów do starego typu przewodu hydraulicznego (o ile dobrze pamiętam, przy montażu nowego wysprzęglika należy przewód hydrauliczny sprzęgła połączyć bezpośrednio z wysprzęglikiem, a nie jak to było przy pomocy zaworu utrzymującego ciśnienie (symbol 7R290).

Jedną z różnic między nowym a starym typem wysprzęglika jest zmiana miejscami odpowietrznika z miejscem do połączenia wysprzęglika z przewodem hydraulicznym sprzęgła.

Przy wymianie wysprzęglika na nowy typ fachowcy z Forda polecają wymianę również tego przewodu na nowszy typ (Koszt nowego przewodu hydraulicznego w ASO Forda w Warszawie to 396 zł brutto). Jedyną rzecza jaka różni nowy typ przewodu hydraulicznego od starego jest według mnie jego długość! (jest minimalnie krótszy od starego typu - ze wzgledu na fakt zmiany miejsca podłaczenia przewodu do wysprzęglika).
 
 
felix77 
"TheCat"


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 70
Skąd: nowy targ
Wysłany: 30-12-2012, 07:59   

czyli..trzeba kupić nowy wysprzęglik i normalnie próbować go podpiąć do starego przewodu hydraulicznego? który tam sobie teraz w sprzęgle w skrzyni funkcjonuje? no bo skoro są takie same praktycznie a ten stary nie będzie uszkodzony to można i tak zrobić.. no dobrze a co z końcówką która połączy nowy wysprzęglik ze starym przewodem hydraulicznym..?będzie pasować?? o ile wiem to stare wysprzęgliki mają gwintowane zakończenie hydrauliczne (drugie to odpowietrzenie) To nie będzie wadzić? chodzi o to czy końcówka starego przewodu hydraulicznego ot tak spasuje do nowego wysprzęglika który nie ma już gwintowanej końcówki hydraulicznej..? i jeszcze pytanie ten zawór ciśnieniowy o którym wspomniałeś o symbolu (7R290) to jest coś takiego? :arrow: http://moto.allegro.pl/fo...2872655999.html ?? ?? a i jeszcze sprawa naprzemienności końcówek hydraulicznej i do odpowietrzenia bo w nowych wysprzęglikach są chyba odwrotnie jak w tych fabrycznych ? jak to pozamieniać?? jak to zrobić żeby dorze było? może pamiętasz coć ze szczegółow w montażu? a ten nowy przewód hydrauliczny sprzęgła który ASO proponuje za 396zł to nie jest czasem takie coś..? :arrow: http://moto.allegro.pl/ma...2849345131.html
_________________
W NOCY WSZYSTKIE "KOTY" :) SĄ CZARNE :)
 
 
 
Michał 

Dołączył: 30 Mar 2011
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2013, 23:34   

felix77 napisał/a:
czyli..trzeba kupić nowy wysprzęglik i normalnie próbować go podpiąć do starego przewodu hydraulicznego?


Ja tak zrobiłem i wszystko działa.


felix77 napisał/a:
no dobrze a co z końcówką która połączy nowy wysprzęglik ze starym przewodem hydraulicznym..?będzie pasować?? o ile wiem to stare wysprzęgliki mają gwintowane zakończenie hydrauliczne (drugie to odpowietrzenie) To nie będzie wadzić? chodzi o to czy końcówka starego przewodu hydraulicznego ot tak spasuje do nowego wysprzęglika który nie ma już gwintowanej końcówki hydraulicznej..?


Tak, będzie pasować - przynajmniej u mnie pasuje

felix77 napisał/a:
... i jeszcze pytanie ten zawór ciśnieniowy o którym wspomniałeś o symbolu (7R290) to jest coś takiego? :arrow: http://moto.allegro.pl/fo...2872655999.html ?? ??


Tak, to jest właśnie ten zawór - jest on niepotrzebny i nie montujemy go do nowego wysprzęglika.


felix77 napisał/a:
... a i jeszcze sprawa naprzemienności końcówek hydraulicznej i do odpowietrzenia bo w nowych wysprzęglikach są chyba odwrotnie jak w tych fabrycznych ? jak to pozamieniać?? jak to zrobić żeby dorze było?


Nic z tym nie robisz - zostawiasz tak jak jest.

felix77 napisał/a:
... może pamiętasz coć ze szczegółow w montażu? a ten nowy przewód hydrauliczny sprzęgła który ASO proponuje za 396zł to nie jest czasem takie coś..? http://moto.allegro.pl/ma...2849345131.html


Z montażu nic nie pamiętam, bo nie ja wymieniałem sprzęgło :) . Najprawdopodobniej to jest ten przewód.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo