Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z oświetleniem wewnętrznym
Autor Wiadomość
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 10-01-2010, 22:44   Problem z oświetleniem wewnętrznym

Witam wszystkich.Mam mały problem ze światełkiem koło lusterka w mojej pumie,chodzi o te że przełącznik tego światła ma 3 pozycje a mnie działają tylko 2 tzn.Da się wyłączyć i włączyć,a z tego co wiem to gdy się ustawi pośrodku to światełko powinno się zapalić,gdy otworzy się drzwi,a zgasnąć po jakimś czasie lub po uruchomieniu silnika,a u mnie wtedy nie świeci. Bardzo proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez Łysy1985 11-01-2010, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-01-2010, 23:39   

Być może nie działa ci wyłącznik krańcowy w drzwiach.

A tak poza tym to miło by było, gdybyś używał przecinków i kropek w swoich wypowiedziach! Punkt 11 regulaminu forum. Prosze poprawić post.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 21:11   

Dzięki za radę. Wyłącznik przy drzwiach,jest raczej w porządku.Sprawdzałem miernikiem przekaźnik i po otwarciu drzwi,pojawia się napięcie,a po zamknięciu,znika wydaje mi się ze może być uszkodzony przekaźnik,ale pewności nie mam.
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-01-2010, 21:30   

IMO do wymiany masz krańcówkę. U mnie jakiś czas temu świeciła się kontrolka otwartych drzwi pomimo tego, że drzwi były zamknięte. Podjechałem do elektryka i okazało się, że był właśnie walnięty ten wyłącznik przy zawiasie i nie działał na wszystko.

Walniętą końcówkę wykazał również mój wcześniejszy test, jak chciałem wprowadzić alarm w tryb serwisowy i naciskanie przycisku nic nie dawało.

Tak więc wyłącznik krańcowy poszedł do wymiany i teraz jest już wszystko w porządku.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 15-01-2010, 22:33   

Jeśli wyłącznik przy drzwiach był by walnięty,to kontrolka otwartych drzwi też by nie działała.
A kontrolka zapala się jak otworze drzwi,a gaśnie jak zamknę.Poza tym, jak włączone są światła,to piszczy dodatkowo jak otworze drzwi.
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 14:02   

Nie zgodzę się z Tobą. U mnie przy zamykaniu drzwi światełko w kabinie gasło, brzęczyk od świateł przestał piszczeć, ale kontrolka od drzwi paliła się nadal.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2010, 18:57   

Czegoś tu nie rozumiem. Skoro po zamknięciu drzwi przestawało piszczeć,to znaczy ze wyłącznik działa,bo gdyby nie działał,to by nadal piszczało.Albo są dwa wyłączniki,jeden od światła a drugi,od kontrolki drzwi.
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 19:28   

A nie pomyślałeś, że może jeden wyłącznik pełni 2 funkcje. Jeśli masz walniętą końcówkę to tak właśnie będzie się działo, że światło w kabinie gaśnie, a kontrolka otwartych drzwi świeci. Albo na odwrót. I tak właśnie było u mnie. Czy tak ciężko to zrozumieć.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-01-2010, 20:35   

Słoodzik ma chyba rację. Jak sa drzwi np niedomknięte to swiatło gaśnie, ale kontrolka świeci.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-01-2010, 21:12   

Napisałem to co powiedział mój elektryk. I jego słowa mają swoje potwierdzenie.
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
sharky 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Radiant Red
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 992
Skąd: Kalisz/Opatówek
Wysłany: 17-01-2010, 16:09   

Sama krańcówka to nie jest skomplikowane urządzenie, które może się popsuć w taki sposób, że jedno działa a drugie nie. To zwykły włącznik na sprężynce załączający coś poprzez zwarcie. Gdyby krańcówka się popsuła nic by nie działało. Mogą się jedynie gdzieś kabelki zwierać przez co np. kontrolka otwartych drzwi cały czas świeci lub może kabelki się od krańcówki odłączyły i dlatego coś nie działa wcale.
_________________
Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948

Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055
 
 
 
Łysy1985
[Usunięty]

Wysłany: 18-01-2010, 13:54   

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie, wczoraj rozebrałem przekaźnik, który jest odpowiedzialny ze włączanie światełko w kabinie. I gdy go dotknąłem na stykach, to światełko się zapaliło. A gdy zamknąłem drzwi to zgasło. Próbowałem tak parę razy i było tak samo. Co Wy na to?
 
 
zygiboos 
Obecnie: ST220 i Cougar


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 401
Skąd: skądinąd
Wysłany: 19-04-2013, 14:59   

Przepraszam, że odkopuję ale chyba masz to samo co ja, mi się samo światło potrafi zapalić na wybojach podczas jazdy.

Słyszę wtedy jak włącza się przekaźnik, chyba on jest walnięty coś mu się w środku styka jak się go ruszy. Łysy1985, możesz mi podpowiedzieć gdzie on jest jaki ma kolor? Ewentualnie fotka jakaś z zaznaczonym tym przekaźnikiem światełka w kabinie?

___________________________
Edit:

Już znalazłem ten przekaźnik, który dodatkowo jest też opóźniaczem. To ten czerwony obok żółtego odpowiedzialnego za przerywanie wycieraczek (widać go po wywróceniu bezpieczników na lewą stronę):



Przelutowanie wszystkich lutów w tych kostkach naprawiło problem, jeszcze testuje ale jest ok.
_________________

Tworzę www, Jestem Vikingiem, Obecnie: Mondeo ST220 3.0 V6
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo