Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:45
GAZ
Autor Wiadomość
isiek 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Medium Steel Blue
Dołączył: 03 Lis 2013
Posty: 9
Skąd: Świnoujście
  Wysłany: 10-11-2013, 14:32   

Trojanku6 i wiertełko, podziwiam Was za dobrą znajomość :cool: autka! Ja po tylu latach posiadania różnych samochodów, i to różnych marek, przywiązałem się do Pumeczki. Do tej pory oddawałem ją kiedy była potrzeba do mechaników, ale po wejściu na fora forda pumy, odważyłem się zacząć działać sam. Udało mi się zmienić osobiście silnik krokowy. Teraz nie mam problemów z obrotami. Jestem z Was i z siebie dumny. Dzięki za pomoc szanowna Młodzieży. Nie wpisałem do danych mojego wieku. Jestem emerytowanym wuefistą i pyknęła mi sześćdziesiątka. Proszę o dalszą współpracę w sprawie Pumći.
Z poważaniem isiek.((*_*))... :smile:
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-02-2014, 14:49   

Witam, zamierzam założyć gaz do mojej pumci (dojazd do pracy w jedną stronę 13km). Będę zakładał gaz z firmy EKO CAR GAZ (link) słyszałem dobre opinie na temat tego zakładu (a mieszkam 10km od firmy) lub mam do wyboru także AutoMix.

I teraz mam do was pytanie czy podzespoły ma dobrać mi na miejscu czy może polecicie mi jakieś sprawdzone podzespoły bo ja totalnie się na tym nie znam...


Eko Car GAZ

Dzięki i pozdrawiam :)
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 08-02-2014, 15:10   

13 km to trochę mało, zeby od razu gaz zakładać. Zanim Ci się przełączy na gaz to zdążysz dojechać do pracy. Chyba, że duzo jezdzisz poza tym.
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
ZeRT 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Cuirass
Dołączył: 25 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: WWA
Wysłany: 09-02-2014, 09:54   

Bez przesady. U mnie w największe poranne mrozy gaz załącza się po nie więcej niż 3km. Jeśli instalacja będzie dobrze dobrana i sprawnie działać większość trasy przejedziesz na gazie :D .
 
 
Marian1968 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 11 Sie 2012
Posty: 18
Skąd: Polska
Wysłany: 10-02-2014, 05:55   

Wiem z własnego doświadczenia że moment automatycznego przełączenia się na gaz zależy od ustawienia sterowania. Facet w serwisie ustawił mi w ten sposób że jak temperatura cieczy chłodzącej osiągnęła 40C autko się przełączało na gaz. Istnieje też możliwość ręcznego przełączenia na gaz. Mam instalację STAG4
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-02-2014, 09:52   

Poza tym nie tylko zimna się jeździ :)
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 10-02-2014, 16:06   

Ale czy jest sens aż tyle inwestować w instalację - kiedy to się zwróci... A akurat jestem zwolenniczką gazu ;)
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
valdermus 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 114
Skąd: Katowice
Wysłany: 10-02-2014, 20:56   

No dziennie będę robił około 30km czyli moim zdaniem się opłaca. Wpierw chcę sprawdzić stan techniczny silnika (kompresja itp) i później kupić gaz. Nie zamierzam rozstawać się z pumcią także chyba dobry wybór będzie wbić do niej gaz :) .

Podane 30km na dzien to minimum :) Kiedyś robiłem 60km dziennie, wtedy już mogłem założyć gaz :)
 
 
mlody3eci 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 200
Skąd: Praszka
Wysłany: 11-02-2014, 10:33   

Jak będziesz miał gaz to będziesz robił o wiele więcej kilometrów. Skoro wyjazd na weekend kosztuje o połowę mniej to na pewno będziesz z tego korzystał. U mnie przebiegi wzrosły czterokrotnie.
 
 
 
liptoneq 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2014, 21:24   

No, decyzja została podjęta. W środę zakładam sobie instalację gazową do pumiacza, mogę zostać przez część osób skrytykowany, ale to jest po prostu bardziej ekonomiczne bo teraz za 100 km płacę ok 42 zł a po założeniu instalacji będzie to tylko 25 zł (tak mniej więcej bo nie wiem ile będzie palić gazu, ale pewnie ok 10 litrów) dla mojego studenckiego portfela będzie to spora ulga zwłaszcza biorąc pod uwagę ilość kilometrów, które przejeżdżam (od kiedy ją kupiłem 28.09.2013 do dziś zrobiłem ok 9k km). Tak więc życzcie mi bezawaryjnej jazdy ;) ogólnie czytając opinie chyba nie ma tragedii, jakieś dodatkowe opinie poza tym co było w tym wątku?
 
 
bania 
MeganeII diesel(ble)


Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 384
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 15-04-2014, 07:16   

liptoneq, dobierz odpowiednio instalację, dbaj o nią to nie będzie problemów. Moja puma paliła 10-11 (po miescie)gazu niezależnie czy chciałem oszczędzić czy jeździłem z "fantazją". Życzę bezawaryjnej jazdy.
_________________
obecnie Megane II diesel(ble)
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 15-04-2014, 18:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-04-2014, 08:05   

liptoneq napisał/a:
a po założeniu instalacji będzie to tylko 25 zł


nie bedzie tylko,bo sporo paliwa idzie na uruchomienie auta i czekanie az przejdzie na gaz, zwlaszcza zima. Do tego jest drozsza obsluga auta na gazie i zawsze istnieje wieksze prawdopodobienstwo, ze bedzie cos nie tak (zwlaszcza zle zalozona/dobrana instalacja gazowa zwieksza takie prawdopodobienstwo). Jak bedziesz gaz zakladac, to tylko na sprawdzonych bardzo dobrych czesciach, inaczej nie ma to sensu zwlaszcza przy silniku 1.7, bo zapewne czasem tez bedziesz chcial go troche pocisnac :) Ja sie wyleczylem z tandetnych instalacji gazowych montowanych przez srednio przykladajacych sie do tego zadania pracownikow. Wole zaplacic 30% wiecej i pojechac tam gdzie wszyscy polecaja i gdzie w kolejce czeka sie nawet 2 miesiace.
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
trojan6 
Alfa Romeo GT 1.8TS


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1830
Skąd: Białystok, Łapy
Wysłany: 15-04-2014, 10:42   

liptoneq, tak jak piszą moi przedmówcy - tylko coś markowego. Polecam STAG lub BRC oraz wtryskiwacze Barracuda.

Spalanie. Ostatnio wyszło 9.75 na 600km trasie "normalnymi drogami krajowymi", żadna autostrada, przy średniej prędkości 89km/h.
_________________
Strony internetowe, pozycjonowanie - www.alfakoncept.pl
 
 
liptoneq 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 16 Wrz 2013
Posty: 67
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-04-2014, 13:02   

Okok dzięki za rady :) ogólnie gaz będzie mi zakladac firma gas-pol, chyba jest w porządku istnieją od 14 lat strona wygląda ok przez telefon też są konkretni więc mam nadzieje, że nie wybrałem źle ;) http://www.gas-pol.pl/
 
 
Chm.Oskar 
Młody, ale zdolny :D


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 243
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 07-06-2014, 09:47   

Tak czytam te Wasze komentarze i się zastanawiam, jako iż również posiadam Pumę z LPG, jak to jest z tym przełączanie się na gaz. Piszecie, że załącza Wam się po 5, czy 3 km. Instalacja w mojej Pumci jest z 2012r. Szczerze Wam powiem, że nawet nie wiem z jakiej firmy ;d U mnie gaz przełącza się nie później, niż po przejechaniu jakichś 500m. A jak jest gorąco, to przełącza się zaraz po uruchomieniu silnika. Z tego co mówił poprzedni właściciel, LPG włącza się, gdy temperatura silnika osiągnie ok. 30-40°C. Nie znam się za bardzo na tym, bo świeży w sprawach motoryzacyjnych jestem, ale to wszystko oznacza, ze moja instalacja jest w dobrym stanie i dobrej jakosci?
EDIT: sprawdziłem papiery i tak: Większość elementów jest z firmy Tomasetto. Zbiornik Stako 55l. Wtryskiwacz i przełącznik stag 4, a wtryskiwaczy Hana. Montowane 02.10.2012r. W Dąbrowie Górniczej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo