|
Auto nie odpala |
| Autor |
Wiadomość |
BuLaS

Dołączył: 15 Wrz 2011 Posty: 206 Skąd: Rawicz
|
Wysłany: 04-02-2015, 20:59 Auto nie odpala
|
|
|
| Witam. Mam taki problemik auto coś mi nie chce zapalić. Akumulator 3 letni ,nie słychać nawet odgłosu jakby się wyczerpał . Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Opoya
Szarak ST225

Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-02-2015, 00:42
|
|
|
| Wsłuchaj się czy pracuje pompa paliwa. |
_________________
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
|
|
|
|
 |
leman
12 lat myję i reperuję
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 05-02-2015, 11:35
|
|
|
| A co się dzieje z kontrolkami na desce w pozycji II kluczyka? A co się z nimi dzieje w III pozycji (zapłon)? |
|
|
|
 |
sharky

Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 05-02-2015, 11:53
|
|
|
| BuLaS napisał/a: | | Zero reakcji po przekręceniu kluczykiem co poradzicie ? | Tzn.? Opisz dokładniej co się dzieje np. czy kontrolki się zapalają, czy słychać pompę paliwa, czy auto kręci. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
|
|
|
 |
Barbara3121958

Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 11-05-2017, 19:39
|
|
|
| Proszę o radę. Jeżdżę Pumą od 4,5 roku. Nigdy nie miałam problemów z uruchomieniem. Sytuacja była tego rodzaju: przejechałam kilka kilometrów, gdzie w między czasie zatrzymywałam się dwukrotnie. Niestety przy kolejnym uruchomieniu samochodu nastąpił problem z odpaleniem. Kontrolki świecą, kręci, obroty dochodzą do 900, potem lekkie szarpanie i spadają do zera. Wcześniej podczas jazdy nie miałam żadnych oznak, że coś się zaczyna dziać. Ot tak po prostu nie mogę uruchomić silnika. Będę wdzięczna za wszelką pomoc. |
|
|
|
 |
leman
12 lat myję i reperuję
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 12-05-2017, 14:17
|
|
|
Spróbuj od tego ---> http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=9185 i sprawdź masę na silnik.
Chociaż z Twojego opisu, tak coś w kierunku pompy idzie. Przed "odpaleniem" włącz tak ze cztery razy pompę tzn. kluczyk na II, jak usłyszysz pompę to kluczyk na 0 potem na II itd. Za np. piątym razem spróbuj odpalić. |
|
|
|
 |
Barbara3121958

Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 12-05-2017, 19:46
|
|
|
| leman, Dziękuje za odzew. Poszedłeś w dobrym kierunku! :smile: Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. Twoja wiedza jest dla nas bezcenna. :smile: |
|
|
|
 |
leman
12 lat myję i reperuję
Dołączył: 20 Paź 2010 Posty: 434 Skąd: okolice śląska
|
Wysłany: 12-05-2017, 20:36
|
|
|
| Barbara3121958 napisał/a: | | Problemem był bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa. | Bezpiecznik, jak sama nazwa wskazuje zabezpiecza przed czymś :razz:. Raz zabezpieczył. Ale przepalenie go jest skutkiem a nie przyczyną! Sugeruję przyjrzeniu się zasilania w paliwo, poczynając od filtra.
[ Dodano: 12-05-2017, 22:06 ]
No i ważne który to był bezpiecznik? Czy F28 (15A jasnoniebieski) czy F35 (10 czerwony), bo na nich "wisi" przekaźnik który załącza pompę paliwa. Jak F35 to jak wyżej napisałem - układ pompy paliwa. Jak F28 to przyczyną jego przepalenia może być np. ... klimatyzacja ale pompa też :razz:
Albo sam przekaźnik był przyczyną, więc profilaktycznie zamień go na ten który obsługuje długie światła (zamień je miejscami).
 |
|
|
|
 |
Dukes

Dołączył: 09 Sty 2013 Posty: 735 Skąd: Pniewy
|
Wysłany: 13-05-2017, 05:12
|
|
|
| Pompa paliwa padnie w niedługim czasie, przerabiałem to samo :P |
|
|
|
 |
sharky

Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 992 Skąd: Kalisz/Opatówek
|
Wysłany: 13-05-2017, 20:41
|
|
|
| Też to przerabiałem :arrow: tp://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7883&postdays=0&postorder=asc&start=0 Pompa paliwa została wymieniona na nowy zamiennik, niestety do tego zabiegu trzeba ściągać bak paliwa. Wraz z wymianą pompy obowiązkowo został założony nowy filtr paliwa + zlane całe paliwo z baku z całym syfem - syfu prawie wcale nie było. :) Bak z kolei został oczyszczony z zewnątrz z rdzy i zabezpieczony farbą. Po wymianie bezpiecznik się już nie przepala, jedyne co zauważyłem to jakby minimalnie większe zużycie paliwa, nie wiem czy to wina nowej pompy, czy stylu jazdy. |
_________________ Ten, co opatentował podświetlany schowek. :mrgreen: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7948
Sprawdź swoją Pumę po numerze VIN: http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=7055 |
| Ostatnio zmieniony przez sharky 15-05-2017, 17:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Barbara3121958

Dołączyła: 16 Sie 2012 Posty: 193 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 15-05-2017, 00:39
|
|
|
| Dziękuję wszystkim za rady. Przesyłam pozdrowienia! |
|
|
|
 |
|
|