To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Nadwozie, podwozie i wnętrze - zabezpieczenie przed korozją

Maciek - 10-01-2011, 13:09
Temat postu: zabezpieczenie przed korozją
Mam pytanie do naszych lakierników i speców - w zeszłym roku zdzierałem szlifierką do żywej blachy progi - malowałem podkładem białym tlenowym po odtłuszczeniu rozpuchem, na to bazę i 3 warstwy bezbarwnego. pod koniec listopada z uwagi na pojawienie się rudych kropek i odprysków lakieru znowu zdzierałem - szczotą i malowałem to barankiem na grubo - dziś znów zaglądam i widzę na progu już szczątki baranka i znowu rudo - czym to zabezpieczyć żeby po zimie się nie posypała blacha?
Mr.Maya - 10-01-2011, 16:16

Wyczyscic do czystego na to odrdzewiacz, pozadny podklad czastkami zywicy (zapomnialem jego nazwy) baza klar. Na to wszytko baranek. Moze gdzies nie siadl Ci dobrze lakier i dlatego masz takie cyrki.
Maciek - 12-01-2011, 15:53

tzn jak - po wyczyszczeniu i odrdzewiaczu maluję podkładem z cząstkami żywicy, potem baza klar. (w ogóle co znaczy baza klar.?) i potem barankiem?
rafalski69 - 12-01-2011, 23:17

A ja zrobiłem na lato tak, wyczyściłem starą farbę i ten gumowo-biały baranek. Na to tylko CortaninF ( reaguje z blachą, na rdzy robi sie niebieskie i twarde, nie dopuszcza powietrza do miejsc gdzie jest rdza. Natomiast gdzie nie ma pozostaje "płynne" do momentu pojawienia sie rdzy czy też gołej blachy). Później na to baranek Boola na pistolet. Po czym jak to przeschło ( po miesiącu) zastrzyk w progi i elementy "zamknięte" również był to środek marki Bool ( podobno najlepszy). I jak na razie nie mam problemu nic nie widać już ponad pół roku nawet tera po zimie. A efekt jest bo robiłem to dosyć dokładnie i chyba precyzyjnie bo samo wyczyszczenie podwozia, nadkoli itd zajęło mi chyba siedem dni :mrgreen: ale mówię tylko o czasie jak wracałem z pracy
Mr.Maya - 13-01-2011, 14:47

Maciek napisał/a:
tzn jak - po wyczyszczeniu i odrdzewiaczu maluję podkładem z cząstkami żywicy, potem baza klar. (w ogóle co znaczy baza klar.?) i potem barankiem?
Dokladnie w takiej kolejnosci. Baza to lakier ktory nadaje kolor naszemu autu a klar to nic innego jak lakier bezbarwny zabezpieczajacy baze. Sama baza jest bardzo miekka i szybko ulegla by uszkodzeniu.
Maciek - 14-01-2011, 19:38

dzięki za podpowiedzi, jak będzie cieplej będę działał
rafalski69 - 14-01-2011, 20:36

Tak jak pisałem na rdzę i goła blachę wyczyścić to, dobrze odtłuścić CortaniF a później możesz sobie robić podkłady co tylko zechcesz, a zresztą robie test na boku z tym środkiem ile wytrzyma goły bez baranka i z barankiem zamoczony w roztworze solnym :razz:
Maciek - 15-01-2011, 17:41

to czekam na wyniki testu. bo bez baranka prezentowałoby się znacznie lepiej
Mr.Maya - 15-01-2011, 21:56

A jaki problem na baranek polorzyc warstwe lakieru??
Maciek - 17-01-2011, 15:01

No tak ale baranek jest taki.. chropowaty więc bezbarwny chyba nie zakryje tych nierówności..
Mr.Maya - 17-01-2011, 21:33

Ale jak ladnie to zrobisz to nikt nie pomysli ze to Ty robiles tylko ze fabrycznie tak bylo. Wiele aut tak ma zrobione np. wszytkie VAG-i


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group