Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zabezpieczenie przed korozją
Autor Wiadomość
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 10-01-2011, 13:09   zabezpieczenie przed korozją

Mam pytanie do naszych lakierników i speców - w zeszłym roku zdzierałem szlifierką do żywej blachy progi - malowałem podkładem białym tlenowym po odtłuszczeniu rozpuchem, na to bazę i 3 warstwy bezbarwnego. pod koniec listopada z uwagi na pojawienie się rudych kropek i odprysków lakieru znowu zdzierałem - szczotą i malowałem to barankiem na grubo - dziś znów zaglądam i widzę na progu już szczątki baranka i znowu rudo - czym to zabezpieczyć żeby po zimie się nie posypała blacha?
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 10-01-2011, 16:16   

Wyczyscic do czystego na to odrdzewiacz, pozadny podklad czastkami zywicy (zapomnialem jego nazwy) baza klar. Na to wszytko baranek. Moze gdzies nie siadl Ci dobrze lakier i dlatego masz takie cyrki.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 12-01-2011, 15:53   

tzn jak - po wyczyszczeniu i odrdzewiaczu maluję podkładem z cząstkami żywicy, potem baza klar. (w ogóle co znaczy baza klar.?) i potem barankiem?
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 12-01-2011, 23:17   

A ja zrobiłem na lato tak, wyczyściłem starą farbę i ten gumowo-biały baranek. Na to tylko CortaninF ( reaguje z blachą, na rdzy robi sie niebieskie i twarde, nie dopuszcza powietrza do miejsc gdzie jest rdza. Natomiast gdzie nie ma pozostaje "płynne" do momentu pojawienia sie rdzy czy też gołej blachy). Później na to baranek Boola na pistolet. Po czym jak to przeschło ( po miesiącu) zastrzyk w progi i elementy "zamknięte" również był to środek marki Bool ( podobno najlepszy). I jak na razie nie mam problemu nic nie widać już ponad pół roku nawet tera po zimie. A efekt jest bo robiłem to dosyć dokładnie i chyba precyzyjnie bo samo wyczyszczenie podwozia, nadkoli itd zajęło mi chyba siedem dni :mrgreen: ale mówię tylko o czasie jak wracałem z pracy
_________________

 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 13-01-2011, 14:47   

Maciek napisał/a:
tzn jak - po wyczyszczeniu i odrdzewiaczu maluję podkładem z cząstkami żywicy, potem baza klar. (w ogóle co znaczy baza klar.?) i potem barankiem?
Dokladnie w takiej kolejnosci. Baza to lakier ktory nadaje kolor naszemu autu a klar to nic innego jak lakier bezbarwny zabezpieczajacy baze. Sama baza jest bardzo miekka i szybko ulegla by uszkodzeniu.
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 14-01-2011, 19:38   

dzięki za podpowiedzi, jak będzie cieplej będę działał
 
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 14-01-2011, 20:36   

Tak jak pisałem na rdzę i goła blachę wyczyścić to, dobrze odtłuścić CortaniF a później możesz sobie robić podkłady co tylko zechcesz, a zresztą robie test na boku z tym środkiem ile wytrzyma goły bez baranka i z barankiem zamoczony w roztworze solnym :razz:
_________________

 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 15-01-2011, 17:41   

to czekam na wyniki testu. bo bez baranka prezentowałoby się znacznie lepiej
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 15-01-2011, 21:56   

A jaki problem na baranek polorzyc warstwe lakieru??
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Maciek 
A6 4.2 QUATTRO


Dołączył: 16 Wrz 2009
Posty: 492
Skąd: Lublin/Łęczna
Wysłany: 17-01-2011, 15:01   

No tak ale baranek jest taki.. chropowaty więc bezbarwny chyba nie zakryje tych nierówności..
 
 
 
Mr.Maya 
Kamikaze Driver


Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 2256
Skąd: Gliwice
Wysłany: 17-01-2011, 21:33   

Ale jak ladnie to zrobisz to nikt nie pomysli ze to Ty robiles tylko ze fabrycznie tak bylo. Wiele aut tak ma zrobione np. wszytkie VAG-i
_________________
160KM & 375NM by DURASOFT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo