| 
				
					| Sam naprawiam - Kodowanie pilotów IrDA
 
 Darkdog89 - 25-11-2014, 15:22
 
 
  	  | Opoya napisał/a: |  	  | 1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie sięświecić ciągłym światłem, wówczas przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyjmujemy go ze stacyjki. System jest wówczas gotowy do programowania. Czas jaki mamy na programowanie, to 30 sekund. 
 2. Kierujemy pilot diodą IrDA w strone portu podczerwieni (obły przedmiot przy oświetleniu wewnętrznym w podstufitce). Wciskamy przycisk z jednąstrzałką > i czekamy, aż zapali się na chwilędioda na pilocie. Trzymając nadal wciśnięty przycisk > wciskamy ten z dwoma strzałakami >> trzy razy, puszczamy oba przyciski.
 
 3. Led przy zegarku zamiga, co oznacza przypisanie pilota do auta.
 
 4. Powtarzamy punkt 2 z następnymi pilotami.
 
 5. Kończymy programowanie przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II (zapłon), z powrotem do 0 i wyciągamy kluczyk ze stacyjki. Gotowe!
 | 
 
 Witam starałem się zrobic zgodnie z instrukcją ale pojawił sie problem może będziecie w stanie mi pomóc.
 
 Wkładam kluczyk i przekręcam na pozycje I zapala mi się czerwona lampka, wyciągam kluczyk. Naciskam i przytrzymuje przycisk otwierania w pobliżu modułu IRDA, gdy trzymam przycisk otwierania lampka na pilocie miga mi tylko raz wtedy naciskam 3 razy przycisk zamykania i nie migają mi żadne lampki ani na pilocie anie ta dioda przy zegarku. Nic się nie dzieje a włożenie kkluczyka i ustawienie w pozycje II także nic nie daje. Ktoś jest mi w stanie pomóc?
 Opoya - 25-11-2014, 16:40
 
 Masz Pumę z '99, więc czy na pewno masz alarm na podczerwień?
 
 Nie "w pobliżu modułu IRDA" tylko "w stronę portu" - to (w przypadku alarmu z IrDA) zasadnicza różnica. Pilot i port muszą się "widzeć".
 Darkdog89 - 25-11-2014, 20:03
 
 Mam zmieniałem pumę w ostatnim czasie i w tej znajduje się moduł IRDA, a nie zmieniłem danych na forum. (ten czarny piździk przy lampce na podsuwitce) Czyli do czego mam przyłożyć tego pilota podczas kodowania do tego czarnego modułu przy podsuwitce?
 Opoya - 25-11-2014, 23:08
 
 No to zaktualizuj dane, to przecież chwila, a w takich sytuacjach jak widać bardzo się to przydaje.
 
 Nie musisz nigdzie przykładać, tylko skierować "okiem" pilota (w tym przypadku po prostu grotem kluczyka, "oko" jest tuż obok nasady grota) w stronę tego "czegoś" w podsufitce. Wiesz przecież jak działa pilot taki jak np. do TV - tu jest dokładnie to samo.
 Możesz też sprawdzić czy IrDA w pilocie działa, kierując "oko" w stronę obiektywu włączonego aparatu (może być w komórce) i oczywiście patrząc od strony od której się patrzy
   
 Tak wygląda działający pilot widziany obiektywem aparatu (fotka dzięki Darpuslo):
 
 
   Darkdog89 - 26-11-2014, 12:19
 
 Mój kluczyk z pilotem który kupiłem na Ebayu nie posiadał "oka" dziury na diode więc przełożyłem pilota do innego kluczyka z "okiem". I tu moje zdziwienie pilot nie posiada diody w obiektywie aparatu nic nie widać i fizycznie ja tam diody w pilocie nie mam. To jak ma to się mi łączyć z IRD w samochodzie, musze do pilota załatwić sobie diode czy nie ? Pilot reaguje ale mam wrażenie że podczas kodowania nie widzi portu IRD to przez brak diody?
 
 Tu zdjęcie mojego pilota.
 
 http://wrzucaj.net/image/LHt
 Opoya - 26-11-2014, 13:33
 
 Czyli sprawa jasna - bez diody nie da rady, bo jak pilot ma wysłać impuls do samochodu?
 IMO kup sprawny pilot IrDA, bo w tym Twoim to nie wiadomo jakie są "bebechy". Dokupisz diodę i zamontujesz, a później okaże się, że to i tak nic nie da, bo to pilot radiowy... W tych samych obudowach (dwuprzyciskowych) były piloty na podczerwień i radiowe.
 Pilot musi mieć "oko" czyli diodę (a nie dziurę) od strony nasady grota, jak na fotce, którą zamieściłam.
 Darkdog89 - 26-11-2014, 13:39
 
 Ok to sie kurde naciołem z tym piltem a 13 Funtów z wysyłka mnie wyniosło a na reklamacje nie wyśle bo się wogle nie opłaca. będe szukał kolejnego pilota.
 
 [ Dodano: 04-12-2014, 15:56 ]
 Kupiłem już odpowiedni pilot i sprawdziłem wysyła sygnał IRD (miga jak się patrzy przez aparat) i pojawił się inny problem
 
 Wkładam kluczyk i przekręcam na pozycje I zapala mi się czerwona lampka, wyciągam kluczyk. Naciskam i przytrzymuje przycisk otwierania celując "okiem pilota w moduł IRD, gdy trzymam przycisk otwierania lampka na pilocie miga mi tylko raz wtedy naciskam 3 razy przycisk zamykania i  lampka na pilocie miga 5 razy, ale  nie miga ta dioda przy zegarku (cały czas świeci sie ciągłym światłem).A włożenie kluczyka i ustawienie w pozycje II także nic nie daje. Ktoś jest mi w stanie pomóc? Czyżby rozwalony moduł IRD ? Albo jakiś bezpiecznik od modułu ?
 
 |  | 
 |  |