| Przesunięty przez: Gaydek 21-04-2013, 10:23
 | Kodowanie pilotów IrDA | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Opoya   Szarak ST225
 
  
 Dołączyła: 14 Wrz 2004
 Posty: 4581
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-08-2008, 00:32   Kodowanie pilotów IrDA |   
 |  
               | 
 |  
               | Wprawdzie o kodowaniu pilotów IrDA było kilka razy, ale jak dotąd nie było zamieszczonego sposobu, by zaprogramować więcej niż jeden pilot do tego samego samochodu. Niedawno znalazłam sposób kodowania pilota, do którego był dopisek, że tak można zaprogramować do 4 pilotów. Ponieważ mam dwa piloty IrDA, stwierdziłam, że wypróbuję metodę. Udało się i teraz mogę otwierać/zamykać auto dwoma pilotami.
 
 Procedura jest taka sama jak w przypadku kodowania jednego pilota, ale różni się na końcu (pkt 4), przytaczam całość.
 Dla zakodowania jednego pilota opuszczamy punkt 4.
 
 1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem, wówczas przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyjmujemy go ze stacyjki. System jest wówczas gotowy do programowania. Czas jaki mamy na programowanie, to 30 sekund.
 2. Kierujemy pilot diodą IrDA w strone portu podczerwieni (obły przedmiot przy oświetleniu wewnętrznym w podstufitce). Wciskamy przycisk z jedną strzałką > i czekamy, aż zapali się na chwilę dioda na pilocie. Trzymając nadal wciśnięty przycisk > wciskamy ten z dwoma strzałakami >> trzy razy, puszczamy oba przyciski.
 3. Led przy zegarku zamiga, co oznacza przypisanie pilota do auta.
 4. Powtarzamy punkt 2 z następnymi pilotami.
 5. Kończymy programowanie przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II (zapłon), z powrotem do 0 i wyciągamy kluczyk ze stacyjki. Gotowe!
   
 Uwaga! W stacyjce są cztery położenia kluczyka: 0 - wiadomo, I - ACC (accessories), II - zapłon, III - uruchomienie silnika, pozycja pracy. Programując przekręcamy kluczyk do pozycji I nie II! To częsty błąd przy programowaniu.
 
 PS. we wcześniejszych opisach jest podane, że przycisk >> wciskamy cztery lub pięć razy, wystarczy trzy. Sprawdzone przy programowaniu jednego i dwóch pilotów.
 |  
				| _________________ 
 Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi
  Uwielbiam Cie  (by bleade) Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ksenon   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Dołączył: 23 Paź 2011
 Posty: 3
 Skąd: papenburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-04-2013, 21:25   Re: Kodowanie pilotów IrDA |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Opoya napisał/a: |  	  | 
 1. Przękręcamy kluczyk do pozycji I (Acc) i czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem
 | 
 
 Ile trzeba czekać żeby się dioda zaświeciła  ciągłym światłem ?
 Nie jestem w stanie jej do tego zmusić. Próbowałem na wszelkie możliwe sposoby jakie mi do głowy przyszły, nawet z pozycją II próbowałem, niestety nie znalazłem na forum podobnego problemu, tz znalazłem , ale to była winna pomylenia pozycji II z I
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Marian1968   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Kolor Pumy: Panther Black
 Dołączył: 11 Sie 2012
 Posty: 18
 Skąd: Polska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-04-2013, 08:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja kolego miałem ten sam problem. Jeżeli faktycznie nie mylisz pozycji I z pozycją II to musisz odczekać jakieś 10-15 sekund. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Opoya   Szarak ST225
 
  
 Dołączyła: 14 Wrz 2004
 Posty: 4581
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-04-2013, 09:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mniej więcej, niestety nie sprawdzę dokładnie, nie mam już Pumy. Dlatego proszę kogos z Pumą i pilotem na podczerwień o zmierzenie czasu oczekiwania. 	  | Marian1968 napisał/a: |  	  | 10-15 sekund. | 
 |  
				| _________________ 
 Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi
  Uwielbiam Cie  (by bleade) Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ksenon   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1999
 Dołączył: 23 Paź 2011
 Posty: 3
 Skąd: papenburg
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-04-2013, 18:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Marian1968 napisał/a: |  	  | 10-15 sekund. | 
 
 czekałem nawet raz 5 min.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Opoya   Szarak ST225
 
  
 Dołączyła: 14 Wrz 2004
 Posty: 4581
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-04-2013, 20:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | 5 minut? Zdecydowanie za długo - te 10-15 sekund to powiedzmy "średnia z pamięci" (stąd moja prośba o dokładne sprawdzenie), więcej, szczególnie przy aż takiej różnicy, jest nie do zaakceptowania i na pewno nie jest to normą. |  
				| _________________ 
 Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi
  Uwielbiam Cie  (by bleade) Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MarcinP   Świeżak, ale ambitny!
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 04 Sty 2013
 Posty: 177
 Skąd: Nowy Dwór Gdański
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adrianus   
  
 Dołączył: 16 Kwi 2007
 Posty: 678
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-02-2014, 08:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam pytanie - bo kupiłem Pumę bez zamykania na pilota, a mam pilota po starej pumie jednego. Czy dodawał ktoś ori pilot z tą centralką  IRDA przy lampie i czy jest to kwestia plug IN czy trzeba coś aktywować taśmę dodawać itp ??  Z góry dzięki za info. Alarmu mi nie trzeba tylko zamykanie z pilota. A nie chce kupować i nosić przy kluczyku dodatkowych pilotów bo wiem że wówczas to jest proste do zrobienia. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charlee   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 5
 Skąd: OLSZTYN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 11:22   problem z kluczykiem |   
 |  
               | 
 |  
               | witam jestem nowy mam problem z zaprogramowaniem kluczyka fajnie wszystko opisujecie tylko jak przekrecam kluczyk na poz.1 lampka nie chce świecić światłem stałym tylko cały czas mryga i generalnie jest wielka klapa bo nie da sie zaprogramować kluczyka co mam zrobić pomóźcie swieżakowi  i dajcie sie cieszyć z pierwszej pumy w życiu pozdrawiam czekam na pomoc |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Opoya   Szarak ST225
 
  
 Dołączyła: 14 Wrz 2004
 Posty: 4581
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 12:22 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ile odczekałeś?  Jeśli powyżej kilkunastu sekund to trochę za długo jednak trudno będzie sprawdzić to przez net. Sprawdzałeś czy baterie w pilocie są sprawne? 	  | Cytat: |  	  | czekamy, aż dioda immobilisera przy zegarku zacznie się świecić ciągłym światłem | 
 
 PS. to programowanie pilota, nie kluczyka!
 |  
				| _________________ 
 Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi
  Uwielbiam Cie  (by bleade) Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charlee   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 5
 Skąd: OLSZTYN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 12:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | witam czekałem i krótka chwile i długą i nic cały czas mryga baterie wymienione są na nowe  także raczej to nie bateria także chyb a bez serwisu sie nie obejdzie widzę pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Opoya   Szarak ST225
 
  
 Dołączyła: 14 Wrz 2004
 Posty: 4581
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-06-2014, 17:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | charlee, zanim zaczniesz pisać kolejne posty, przeczytaj regulamin i zacznij pisać po polsku. Wiesz co to są znaki przestankowe? Jak nie, to się dowiedz i zacznij ich używać. 
 Za mało danych podajesz, ale wygląda na to, że brak jest komunikacji pilota z nadajnikiem. Bez dobrego elektryka raczej się nie obejdzie.
 |  
				| _________________ 
 Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi
  Uwielbiam Cie  (by bleade) Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | liptoneq   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 16 Wrz 2013
 Posty: 67
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 00:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | charlee miałem podobny problem, pomogła wymiana modułu komfortu może u Ciebie też zadziała  musiałbyś przepiąć działający i sprawdzić czy wtedy uda Ci się zaprogramować pilota   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | charlee   
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1998
 Dołączył: 23 Cze 2014
 Posty: 5
 Skąd: OLSZTYN
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 07:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki liptoneq mechanik mi mówi, że mam coś  poplątane w kablach i są popalone końcówki bo jakiś symptomatyczny ekspert (były właściciel)coś tam musiał grzebać .Także trzeba to wyprostować może wtedy lampka zacznie świecić światłem stałym i stanie się jasność   pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MarcinP   Świeżak, ale ambitny!
 
  
 Silnik Pumy: 1.7 VCT
 Rok prod. Pumy: 1997
 Kolor Pumy: Moondust Silver
 Dołączył: 04 Sty 2013
 Posty: 177
 Skąd: Nowy Dwór Gdański
 
 | 
            
               |  Wysłany: 25-06-2014, 10:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem baterie w kluczyku i chciałem go zaprogramować. Wszystko szło gładko, do momentu, w którym pilot miga 5 razy. Kontrolka immobilisera też powinna zamigać 5 razy, jednak tak się nie dzieje i pilot nie działa. Jakieś pomysły? 
 Używałem kilku sposobów, w tym tego, który sam opisałem tutaj* i którego używałem wcześniej i działał.
 
 
 * http://klubpumy.pl/viewto...=1388&start=240
 
 [ Dodano: 30-06-2014, 10:27 ]
 Udało mi się zaprogramować pilot, udało się dopiero, gdy przyłożyłem kluczyk do odbiornika w suficie.. W dodatku nie za każdym razem działa, nawet jak przyłożę.. Baterie nowe, ktoś ma pomysł?
 |  
				| _________________ Moja Pumba <3
 http://img809.imageshack.us/img809/2799/pumek.png
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |