Napęd, silnik, sprzęgło i skrzynia biegów - zawor bocznikowy czyszczenie = katastrofa
griffith - 08-05-2013, 10:33
W przypadku mojego kociaka wszelkie problemy (a było ich sporo) rozwiązała regulacja zaworu bocznikowego - nie trzeba było go nawet ściągać i czyścić. Na boku jest taka śrubka, którą wystarczy odpowiednio dokręcić/odkręcić i wszystko nagle działa idealnie.
dr_dario - 12-05-2013, 20:31
griffith mam pytanie czy sam regulowales ten zawor bocznikowy czy robil to mechanik i jak to wygladalo,oraz czy auto musialo byc podpiete pod kompa
griffith - 12-05-2013, 22:52
Czysta mechanika spod znaku "sam naprawiam". Żadnych warsztatów, żadnych komputerów. Wystarczy odpowiedni klucz.
Najlepiej robić to we dwie osoby - jedna podkręca śrubkę, druga siedzi we włączonym samochodzie i patrzy, co się dzieje z obrotami. Po ustawieniu we właściwy sposób dobrze wyłączyć i włączyć autko ponownie, żeby sprawdzić czy po uruchomieniu obroty nie falują. U mnie po pierwszej regulacji falowały, ale po powtórzeniu całej procedury było już ok.
Powodzenia dr_dario, mam nadzieję, że regulacja zaworu pomoże i Twojej pumce!
MarcinP - 13-05-2013, 13:25
A gdzie jest ta śrubka do regulacji, bo u mnie nie ma nic takiego na bocznikowym..
griffith - 13-05-2013, 20:18
Zdjęć od siebie nie mam, ale widać też na zdjęciu katalogowym:
Na szczycie zaworu (lewa strona zdjęcia) widać takie wgłębienie - tam właśnie jest regulacja.
Na tym zdjęciu widać to nawet lepiej:
trojan6 - 13-05-2013, 20:56
Tutaj ?
griffith - 13-05-2013, 22:18
Tak, tutaj.
zelpenek - 12-06-2013, 09:48
Witam,
Mam pytanie, po zdjęciu zaworu bocznikowego nie ujrzałem żadnej uszczelki pod nim, wyczyściłem go i zamontowałem bez niej.
Obroty trochę się może ustabilizowały albo mi się wydaję.
I moje pytanie czy może to mieć związek z brakiem tej usczelki?
Jak tak podjadę dzisiaj kupić.
trojan6 - 12-06-2013, 10:07
Producent przewidział uszczelkę pod zaworem, dlatego, jeżeli nie posiadasz takiej proponowałbym nabyć ją i zamontować.
sharky - 12-06-2013, 17:09
Są 2 uszczelki. Pierwsza gumowa, druga papierowa. Papierową można sobie raczej podarować albo wyciąć ładnie z tekturki i podłożyć. Ważna jest ta gumowa.
Dukes - 12-06-2013, 17:52
Wszystkim właścicielom Pumy proponuje zaopatrzyć się w arkusz gambitu 0.5 mm i samemu sobie wycinać te uszczelki, to przecież bardzo prosty wzór
ZeRT - 17-06-2013, 08:54
U mnie uszczelka jest blaszana lakierowana O_o.
MarcinP - 17-06-2013, 08:56
U mnie też..
ZeRT - 21-06-2013, 12:52
Stoję przed zakupem zaworu wolnych obrotów i tutaj mam pytanko do tych, którzy mieli już nieszczęście wymieniać ten podzespół.
Na alledrogo można dostać ten element za 113 zł od firmy getze. Natomiast inne zamienniki kosztują od 150zł do 455zł za motocrofta.
Miał ktoś doświadczenia z zamiennikami? Może ktoś coś polecić?
zygiboos - 21-06-2013, 13:22
Ja od 3 miesięcy jeżdżę na zamienniku za 100 parę zł (Firmy SKV Germany). Kupiony dokładnie tutaj: http://allegro.pl/nowy-si...3271434728.html
Sąsiad też ma zamiennik w w fokusie (ale chyba jakiś inny, chiński) i od roku żadnego problemu. W przeciwieństwie do elektrozaworka nagrzewnicy to chyba tutaj akurat mogę polecić zamiennik.
|
|
|