To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Hyde park - Tomasz Strozik wsiada do Pumy

Gaydek - 29-02-2008, 23:42
Temat postu: Tomasz Strozik wsiada do Pumy
Cytat:
2008.01.17 14:01
Tomasz Strozik wsiada do Pumy

Po raz pierwszy w historii wyścigów samochodowych w Polsce w nadchodzącym sezonie kibice będą mieli możliwość obejrzenia w akcji Forda Pumę. Posiadaczem tego samochodu na początku tego roku stał się Tomasz Strozik. Zawodnik z Warszawy obecnie przygotowuje auto pod kątem startów w wyścigach płaskich i górskich, gdzie zamierza bronić wywalczone w 2007 roku szarfy Mistrza Polski.

Po ubiegłorocznej dominacji w klasie E1-1150 zarówno w Wyścigowych jak i Górskich Samochodowych Mistrzostwach Polski, Tomasz Strozik w przyszłym sezonie wystartuje w Fordzie Puma. Samochód został kupiony od Jana Urbanka, który występował nim w Długodystansowych Samochodowych Mistrzostwach Czech.
- Tak jak o wielu rzeczach, również w przypadku tego zakupu zadecydował przypadek. Informację o tym, że samochód ten jest do sprzedania otrzymałem od Pana Mariana Czapki. Decyzję musiałem podjąć dosyć szybko i w przeciągu dwóch dni byliśmy już w Czechach, gdzie zakupiliśmy Forda – powiedział Tomasz Strozik.

Samochód obecnie jest przygotowywany w siedzibie Strotom Moto. Najważniejszą modyfikację jaka jest obecnie wprowadzana w Pumie stanowi nowa jednostka napędowa. Silnik o pojemności 1600 ccm zastąpi 2-litrowy Ford Duratec. Puma powinna w tej specyfikacji osiągać moc w granicach 230 – 250 KM.
- Na razie wszystko jest jeszcze w budowie – stwierdził kierowca. - Mam tylko nadzieję, że nowy regulamin, który nie został jeszcze zatwierdzony, pozwoli na zmianę pojemności silnika. Puma oprócz nowego motoru, będzie miała także inny pakiet aerodynamiczny. Dotarły już do mojej firmy elementy karoserii z żywicy, a samochód po wprowadzeniu zmian będzie w wersji Super1600. Nie planujemy modyfikacji zawieszenia, które jest wystarczająco dobre. Zmienimy jeszcze system zasilania z gaźników na wtryskowy i użyjemy w pełni programowalnego komputera DTA S40 który będzie obsługiwany przez współpracującego z nami Artura Ryzińskiego. Dodatkowo w skrzyni biegów skrócone będą przełożenia główne oraz użyty zostanie mechanizm Torsena. Mimo, że samochód jest o wiele bardziej zaawansowany technicznie od Fiata CC, będziemy starali się bazować na wcześniejszych doświadczeniach.

W zbliżającym się sezonie reprezentant Automobilklubu Rzemieślnik planuje starty w pełnym cyklu WSMP oraz DSMP. - Zastanawiam się jeszcze nad występami w GSMP, ale dużo w tym wypadku będzie zależało od zebranego budżetu – dodaje kierowca. Na razie udało nam się pozyskać tylko jednego sponsora . Jest nim firma zajmująca się obróbką silników. Mieści się ona przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i wspiera nas już od pewnego czasu swoim doświadczeniem.

Jak przyznaje zawodnik celem zespołu tak jak w ubiegłym sezonie będzie walka o czołowe pozycje klasie w cyklu DSMP. Po zajęciu szóstego miejsca w generalce za kierownicą Fiata Cinquecento, apetyt w nadchodzącym sezonie będzie z pewnością większy. - Nie można jednak wykluczyć chorób wieku dziecięcego, jakie mogą się zdarzać na początku sezonu. Samochód przejdzie bowiem szereg modyfikacji, które mam nadzieję, przyniosą zamierzony efekt– powiedział Strozik.
Nie poznaliśmy jeszcze drugiego zawodnika z którym Tomasz Strozik będzie się zmieniał za kierownicą Pumy podczas trzygodzinnych wyścigów. - Mój dotychczasowy partner został niedawno szczęśliwym ojcem i być może nie wystartuje w sezonie 2008. Mam jednak trzech kolejnych kandydatów do zespołu i już w lutym powinienem poznać nazwisko zawodnika z którym wystartuję w rywalizacji DSMP– powiedział kierowca Pumy.
Obsługą samochodu podczas rund WSMP oraz GSMP zajmie się Jędruś-Motorsport. Po każdej rundzie nad prawidłowym przygotowaniem samochodu do następnego startu będzie się zajmował już sam zawodnik. - Ubiegły sezon pokazał, iż jest to sprawdzone rozwiązanie i nie zamierzamy zmieniać tego dobrze działającego systemu pracy – komentuje reprezentant Automobilklubu Rzemieślnik.
Więcej zdjęć nowo zakupionego samochodu znajdą Państwo na stronie zawodnika pod adresem www.strotom-moto.pl. Tam również będziemy zamieszczać najświeższe informacje oraz zdjęcia przedstawiające etapy modyfikacji Pumy.


http://strotom-moto.pl/in...=news&p=0&id=72
http://www.infomoto.pl/te...,wsiada,do,pumy

Był Kasiborski (rallycross, http://www.iks-ino.pl/index.php?i=11 ) i Guzek (rajdy, http://www.norbertguzek.pl/index.php ). Teraz jest Strozik (wyścigi samochodowe, http://strotom-moto.pl/index.php?site=news ) a to oznacza, że w Polsce pojawiła się trzecia wyczynowa Puma :D .

Agunia - 01-03-2008, 00:59

no no 2.0 :) ajjjj

ciekawe czy Pumką też będzie wygrywał :)

Opoya - 01-03-2008, 01:51

Super wiadomość :)
Jestem ciekawa który to silnik (z Fiesty ST?).

Anonymous - 01-03-2008, 06:49

No prosze! Teraz Puma bedzie jeszcze bardziej znana :) moze wiecej osob sie zdecyduje na jej zakup! Oby Tomasz Strozik nią wygrywał i pokazał co to autko potrafi :)
Lukas - 01-03-2008, 12:02

Fajnie, mają za dużo o jeden silnik ciekawe czy by go nie oddali w dobre ręce :mrgreen:
Anonymous - 01-03-2008, 14:33

Co ci po 1.6?
Lukas - 01-03-2008, 14:37

to 1.6 pewnie generuje około 180 koników
adrianus - 17-09-2008, 11:39

dzisiaj ( w dzień urodzin Gaydka :lol: ) znalazłem na www.pumapeople.com fajne foto http://www.pumapeople.com...req=si&img=2623



Polak i Puma o które nie słyszałem ??

było ??? mam nadzieję że nie :-)

Gaydek - 17-09-2008, 12:01

Było (-> pierwszy post w tym temacie) i nie było... :) . Wkrótce na forum pojawi się więcej info nt. Kasiborskiego i jego rallycrossowej Pumy.

BTW to moja fotka :D .

adrianus - 17-09-2008, 13:00

Gaydek czekam :-) na więcej info :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group