To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Elektryka i oświetlenie - padło tylko50% urządzeń - cuda !

leman - 26-01-2012, 19:37
Temat postu: padło tylko50% urządzeń - cuda !
Postaram się zwięźle :wink: Po jedno dobowym postoju na na parkingu padły;
- kierunkowskazy, wentylator nawiewu wnętrza, otwieranie szyb, otwieranie bagażnika
reszta działa bez zarzutu w tym wszystkie światła, awaryjne też, otwieranie drzwi (mam z kluczyka), ogrzewanie szyby, wycieraczki, spryskiwacz, radio,.. pumka śmiga normalnie. Jedyna anomalia to "żarzenie się" diody od recyrkulacji powietrza choć po wciśnięciu, zapala się i słychać jak działa silniczek
Nie ma jakiegoś super zwarcia, bo po całej nocy aku na poziomie 12,5V, zrobiłem testSELF - wszystko OK, sprawdziłem (przedzwoniłem) wszystkie bezpieczniki (w komorze silnika też) i .. Może ktoś, kto ma TIS podpowie gdzie łączy się otwieranie szyb z kierunkami ? Przypuszczam, że to jakaś kostka wiązki kabli albo przekaźnik.
Pisząc to pomyślałem o resecie kompa choć szczerze nie widzę w tym logiki :cry:

rafalski69 - 26-01-2012, 19:55

A patrzyłeś czy nie było ingerencji jakiegoś zwierzaka. Tym bardziej jak samochód stoi na wolnej przestrzeni. Dla przykładu; ojciec ostatnio miał podobnie. Rano wsiada do auta odpala a tam większość kontrolek świeci jak w samolocie ( dodam że to VW nowy z tego roku) i okazało się że kuna weszła do komory silnika w nocy żeby się ogrzać i pogryzła przewody itd. Wtedy większość wiązki kabli w silniku była do wymiany. :572:
leman - 27-01-2012, 17:36

prawie na pewno, moim problemem jest jeden z dwóch małych czarnych G1UHQ FOAB-14B192-AA :razz:
Anonymous - 03-02-2012, 16:04

mam taki sam problem ale jak wjade w dobrą dziure to sie wszystko włancza :)
leman - 06-02-2012, 09:15

To na 100% przekażnik. Spróbuj go wyciągnąć i przeczyścić styki- 10 min roboty. U mnie niestety się zjarał :cry:
Anonymous - 09-02-2012, 15:08
Temat postu: gdzie on jest?
????
Jarek1993 - 15-02-2012, 23:07

a może to przyczyna mrozów :) jak się ociepli to może wszystko wróci do normy, u mojego taty w passacie 2008r. w wyniku mrozów cała elektronika szaleje :)
leman - 16-02-2012, 13:07

mróz ma niewątpliwie wpływ na elektrykę- dlatego zaproponowałem oczyszczenie, osuszenie tzn. poprawienie styków.
Szczegółowo wygląda to tak. Po ściągnięciu schowka zasłaniającego skrzynkę bezpieczników, trzeba odkręcić dwa wkręty i "wepchnąć" całą skrzynkę do środka. Objawią się po drugiej stronie przekaźniki. Moim problemem był ten w lewym górnym rogu, czarnych G1UHQ FOAB-14B192-AA (w prawym rogu jest taki sam!). W mojej wersji (1.4 V'2000r) jest on zasilany bezpośrednio z bezpiecznika 60 A który jest w komorze silnika, którego też warto potraktować papierkiem ściernym :razz:

Anonymous - 23-02-2012, 21:07

takie pytanko mam problem siadły kierunkowskazy , dmuchawa powietrza oraz szyby ... :-/ sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i nic podejrzewam przekażnik tylko nie wiem który to bo jak je wyciągałem to wszystkie takie same były jak je sprawdzić czy są dobre czy zepsute ?? z góry dzięki za info .
Tast - 24-02-2012, 07:02

Według instrukcji padł Ci żółty bezpiecznik 60 A znajdujący się w dodatkowej skrzynce bezpieczników pod maską.

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=1973

leman - 24-02-2012, 09:05

Tast - możliwe ale niekoniecznie :razz: bezpiecznik to skutek, nie przyczyna

k48hellfire - tak z lenistwa przeczytaj cały topic , to co pisze powyżej..



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group