To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

Układ kierowniczy, zawieszenie, hamulce i koła - Sciąganie Auto na prawo-pomocy

Rogero - 15-03-2015, 10:27
Temat postu: Sciąganie Auto na prawo-pomocy
Witam mam pewien problem ostatnimi czasy wymienialem łaczniki stabilizatora oraz gumy czyli tuleje, i normalnie wszystko bylo okej gdy zmienilem opony za letnie (na których jezdzilem tamten rok) i zaczeło mnie znosic na prawa strone troche a nie raz bardzo , przy zjezdzie z góry mnie sciagało bardzo i dziwnie kierownica chodzi tzn jak jakies wyboje albo dziury to tak lata dziwnie , inaczej niz na zimowych itp

Bylem u mechanika i mowi ze wszystko jest okej i nie jest mozliwe ze sie zbieznosc zmieniła, mowi ze raczej wina opon kupilem nowe opony 195/5015 tak jak tamte zmieniłem wczoraj i dalej to samo wszystko bylo wyważone tylko jedna felga byla lekko do prostowania ale dalismy tak ze nie powino nic sciagac jesli to przez felge, Naprawde prosze o pomoc nie wiem za co sie brac ;(

a i jak mam prosto koła to kierownica jest w lewo troche pochylona mowi to bo moze to cos pomoze.

Prosze o pomoc

tomcio - 15-03-2015, 10:58

To że koła są prosto, a kierownica przekrzywiona to wina tego kto ustawiał zbieżność. Przejedź się do jakiejś stacji diagnostycznej - niech sprawdzą zbieżność, kąty pochyleń kół, i amortyzatory.
Rogero - 15-03-2015, 12:00
Temat postu: thx
Dzieki poradze sie ciebie i podjade :) i zdam relacje
screen - 15-03-2015, 14:51

Dokładnie, tak jak pisze tomcio ,skrzywiona kierownica po ustawieniu zbieżności to ewidentna wina osoby ustawiającej zbieżność. Większość mechaników to dramat.
Rogero - 15-03-2015, 15:49
Temat postu: a
Czyli jak wymieniał mi łaczniki i gumy stabilizatora to wtedy mi zbieżnośc zmienił ?

[ Dodano: 15-03-2015, 15:52 ]
Bo wlasnie zaczelo mnie tak znosic jak zmienilem opony na letnie ,ale przed jezdzilem na zimowych wiadomo miejszych 165/60/14 jakos tak chyba a jak zmienilem na letnie te normalnie zaczelo mnie znosic , a ja jezdzilem jeszcze na zimowych jak mi robił te łaczniki i gumy

screen - 15-03-2015, 20:56

Po zmianie opon nie powinna ci się zmienić pozycja kierownicy. Jeżeli kierownica byłaby ok a znosi cię na prawo lub lewo , to z dużym prawdopodobieństwem któraś z przednich opon jest na złom. Przełóż koła stronami. Jeżeli zacznie cię znosić w drugą stronę to opona jest złom- okiem nie stwierdzisz.
Rogero - 15-03-2015, 21:05

Ale wlasnie ja kupilem nowe opony Debica presto 195/50/15 i dalej ale troche mniej sciaga,ale troche prawe koło w górnej czesci jest pochylone w strone amora , chyba jak na moje oko

Najlepsze jest to ze na zimowych oponach jest git ale kierownica dalej krzywo

screen - 15-03-2015, 21:57

Jeżeli na zimowych jest ok, tylko kierownica skręcona to zbieżność do poprawki. Jeżeli na nowych oponach cię ściąga to winna albo felga, albo opona . Swoją drogą Dębica to nie jest dobra opona delikatnie mówiąc-takie jest moje zdanie.
Rogero - 15-03-2015, 22:13

A wiesz moze ile kosztuje takie nastawienie zbieznosci ? No znam duzo ludzi co polecaja te opony ale kazdy ma swoje zdanie :) sa nowe , mam originalne felgi te wiatraki , wolal bym kupic nowe niz je prostowac bo chyba prostowanie to drogie zalezy ile tych felg ale wulkanizator powiedzial ze jedna jest lekko do prostowania
Dukes - 15-03-2015, 23:17

U mnie w mieście robią geometrię za 80 zł na laserowym sprzęcie, podejrzewam, że im większe miasto tym cena będzie większa.
Darkdog89 - 16-03-2015, 11:46

U mnje też geomatria 100 zł kosztuje a prostowanie 40 zł od felgi w Bydgoszczy płaciłem.
WieSiu - 16-03-2015, 22:22

Darkdog89 napisał/a:
U mnje też geomatria 100 zł kosztuje


w pumie geometrii sie nie robi, a jedynie mozna zrobic zbieżność,wiec w razie czego nie dajcie sie naciagac i pytajcie o cene samej zbieżności

Dukes - 16-03-2015, 22:26

WieSiu, jak zwał tak zwał, generalnie sprzęt u tego mechanika robi zbieżność i mierzy geometrię, co dla 90% społeczeństwa i tak będzie znaczyć to samo więc nie ma się czego dąsać :P
Rogero - 16-03-2015, 22:39
Temat postu: x
Sluchajcie dzis bylem na stacji kontroli i mowi czy moze sprawdzic czy jest rowno itp a on ze mi za darmo ustawi to wiec wjechalem na kanal wszedl i jakimis kluczami dziwnymi mi to nastawiał ale na oko ..... wiec chyba lipa? tzn teraz mam kiere prosto i kola tez jak jade , ale slyszalem ze moze troche nawet milimetrów złe zrobil to i kola moga sie zużywać bardzo szybko ?
Anonymous - 16-03-2015, 23:10

Na oko się już takich rzeczy nie ustawia.

http://www.akra.com.pl/pliki/Hunter%20merc-1.jpg - tylko laserowo.
Taka przyjemność to koszt ok. 100zł. ( ja już raz ustawiałem po zakupie auta ) Teraz mnie to czeka ponownie gdyż planuje bardziej obniżyć auto.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group