Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sciąganie Auto na prawo-pomocy
Autor Wiadomość
Rogero 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 15-03-2015, 10:27   Sciąganie Auto na prawo-pomocy

Witam mam pewien problem ostatnimi czasy wymienialem łaczniki stabilizatora oraz gumy czyli tuleje, i normalnie wszystko bylo okej gdy zmienilem opony za letnie (na których jezdzilem tamten rok) i zaczeło mnie znosic na prawa strone troche a nie raz bardzo , przy zjezdzie z góry mnie sciagało bardzo i dziwnie kierownica chodzi tzn jak jakies wyboje albo dziury to tak lata dziwnie , inaczej niz na zimowych itp

Bylem u mechanika i mowi ze wszystko jest okej i nie jest mozliwe ze sie zbieznosc zmieniła, mowi ze raczej wina opon kupilem nowe opony 195/5015 tak jak tamte zmieniłem wczoraj i dalej to samo wszystko bylo wyważone tylko jedna felga byla lekko do prostowania ale dalismy tak ze nie powino nic sciagac jesli to przez felge, Naprawde prosze o pomoc nie wiem za co sie brac ;(

a i jak mam prosto koła to kierownica jest w lewo troche pochylona mowi to bo moze to cos pomoze.

Prosze o pomoc
 
 
tomcio 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Dołączył: 06 Lut 2007
Posty: 1365
Skąd: RLE
Wysłany: 15-03-2015, 10:58   

To że koła są prosto, a kierownica przekrzywiona to wina tego kto ustawiał zbieżność. Przejedź się do jakiejś stacji diagnostycznej - niech sprawdzą zbieżność, kąty pochyleń kół, i amortyzatory.
_________________
Naprawa laptopów, płyt głównych, urządzeń sieciowych, sprzętu estradowego i studyjnego, telewizorów i monitorów LCD... Poza tym reszta elektroniki po uzgodnieniu :)
Pumy już nie ma :(
 
 
 
Rogero 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 15-03-2015, 12:00   thx

Dzieki poradze sie ciebie i podjade :) i zdam relacje
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2015, 14:51   

Dokładnie, tak jak pisze tomcio ,skrzywiona kierownica po ustawieniu zbieżności to ewidentna wina osoby ustawiającej zbieżność. Większość mechaników to dramat.
 
 
Rogero 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 15-03-2015, 15:49   a

Czyli jak wymieniał mi łaczniki i gumy stabilizatora to wtedy mi zbieżnośc zmienił ?

[ Dodano: 15-03-2015, 15:52 ]
Bo wlasnie zaczelo mnie tak znosic jak zmienilem opony na letnie ,ale przed jezdzilem na zimowych wiadomo miejszych 165/60/14 jakos tak chyba a jak zmienilem na letnie te normalnie zaczelo mnie znosic , a ja jezdzilem jeszcze na zimowych jak mi robił te łaczniki i gumy
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2015, 20:56   

Po zmianie opon nie powinna ci się zmienić pozycja kierownicy. Jeżeli kierownica byłaby ok a znosi cię na prawo lub lewo , to z dużym prawdopodobieństwem któraś z przednich opon jest na złom. Przełóż koła stronami. Jeżeli zacznie cię znosić w drugą stronę to opona jest złom- okiem nie stwierdzisz.
 
 
Rogero 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 15-03-2015, 21:05   

Ale wlasnie ja kupilem nowe opony Debica presto 195/50/15 i dalej ale troche mniej sciaga,ale troche prawe koło w górnej czesci jest pochylone w strone amora , chyba jak na moje oko

Najlepsze jest to ze na zimowych oponach jest git ale kierownica dalej krzywo
 
 
screen 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 247
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 15-03-2015, 21:57   

Jeżeli na zimowych jest ok, tylko kierownica skręcona to zbieżność do poprawki. Jeżeli na nowych oponach cię ściąga to winna albo felga, albo opona . Swoją drogą Dębica to nie jest dobra opona delikatnie mówiąc-takie jest moje zdanie.
 
 
Rogero 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 15-03-2015, 22:13   

A wiesz moze ile kosztuje takie nastawienie zbieznosci ? No znam duzo ludzi co polecaja te opony ale kazdy ma swoje zdanie :) sa nowe , mam originalne felgi te wiatraki , wolal bym kupic nowe niz je prostowac bo chyba prostowanie to drogie zalezy ile tych felg ale wulkanizator powiedzial ze jedna jest lekko do prostowania
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 15-03-2015, 23:17   

U mnie w mieście robią geometrię za 80 zł na laserowym sprzęcie, podejrzewam, że im większe miasto tym cena będzie większa.
 
 
Darkdog89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Jewel Green
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 328
Skąd: Barcin
Wysłany: 16-03-2015, 11:46   

U mnje też geomatria 100 zł kosztuje a prostowanie 40 zł od felgi w Bydgoszczy płaciłem.
 
 
WieSiu 

Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 654
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-03-2015, 22:22   

Darkdog89 napisał/a:
U mnje też geomatria 100 zł kosztuje


w pumie geometrii sie nie robi, a jedynie mozna zrobic zbieżność,wiec w razie czego nie dajcie sie naciagac i pytajcie o cene samej zbieżności
_________________
Jest: Escort 2.0 RS CABRIO 1991
Escort 1.8TD 90KM VAN 1997
Był: Puma 1.7 1997
Scorpio 2.9 COSWORTH sedan 1995
http://www.monit.com.pl/
 
 
Dukes 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Kolor Pumy: State Blue
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 735
Skąd: Pniewy
Wysłany: 16-03-2015, 22:26   

WieSiu, jak zwał tak zwał, generalnie sprzęt u tego mechanika robi zbieżność i mierzy geometrię, co dla 90% społeczeństwa i tak będzie znaczyć to samo więc nie ma się czego dąsać :P
 
 
Rogero 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 28 Sty 2015
Posty: 14
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 16-03-2015, 22:39   x

Sluchajcie dzis bylem na stacji kontroli i mowi czy moze sprawdzic czy jest rowno itp a on ze mi za darmo ustawi to wiec wjechalem na kanal wszedl i jakimis kluczami dziwnymi mi to nastawiał ale na oko ..... wiec chyba lipa? tzn teraz mam kiere prosto i kola tez jak jade , ale slyszalem ze moze troche nawet milimetrów złe zrobil to i kola moga sie zużywać bardzo szybko ?
 
 
kozii
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2015, 23:10   

Na oko się już takich rzeczy nie ustawia.

http://www.akra.com.pl/pliki/Hunter%20merc-1.jpg - tylko laserowo.
Taka przyjemność to koszt ok. 100zł. ( ja już raz ustawiałem po zakupie auta ) Teraz mnie to czeka ponownie gdyż planuje bardziej obniżyć auto.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo