Przesunięty przez: Gaydek 05-05-2009, 18:12 |
Pomoc w wyliczeniu spalania. |
Autor |
Wiadomość |
billie [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2009, 18:07 Pomoc w wyliczeniu spalania.
|
|
|
witam wszystkich, majowo. i od razu opiszę krótką historię z tankowania, dojazdu i powrotu z majówki.
w czwartek wieczorem zatankowałem do pełna na orlenie, 95. tankowałem sobie spokojnie kiedy pistolet odbił po raz pierwszy. odbił po raz drugi. odbił po raz trzeci, odłożyłem go.
pytanie pierwsze. jeżeli zbiornik ma 42 litry, ile zatankowałem w taki sposób? tata mówił, że więcej. jeśli tak, to ile więcej?
pojechałem na majówkę, miałem okazję do wyliczenia spalania w trasie. pomijając fakt, że w drodze powrotnej stałem w korku od zawiercia. -.-
rezerwa zapaliła się po przejechaniu 558 km.
czytałem na forum, że rezerwa to 9 - 10 litrów.
kolejne pytanie. ile miałem paliwa na pokładzie po tankowaniu w taki sposób, do trzech odbić? ile paliwa spaliłem do momentu włączenia się kontrolki rezerwy?
pozdrawiam. :) |
|
|
|
|
Boogie
adm
Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-05-2009, 18:58
|
|
|
Spaliła 34-35l pewnie na całej trasie, ale dokładnie nikt Ci nie powie |
_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
|
|
|
|
|
robertpuma1910
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 21 Kwi 2007 Posty: 1088 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 05-05-2009, 19:12
|
|
|
Zatankuj znów do 3go odbicia pistoletu przejedź 100 km lub nawet 558 i ponownie zatankuj i zobacz ile paliwa tankujesz wyjdzie spalanie na 100km Twój wynik jest bardzo dobry - spalanie wg mnie ok 7 l / 100 km |
_________________ Srebrna strzała ----> Puma Stycznia 2008 i Października 2008
|
|
|
|
|
lukirat
&Kamila
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 145 Skąd: Brodnica-Toruń
|
Wysłany: 06-05-2009, 16:26
|
|
|
Musiałeś chyba nie przekraczać 120km/h. Ja ogólnie jak jechałem do Niemiec w marcu Pumą-około 2000km w niecałe 20 godzin to spalanie miałem na poziomie 8,5 litra/100km. Więc Twój wynik spalania jest jak najbardziej OK, jeśli jechałeś spokojnie. Bak Pumy ma faktycznie 42 litry, a rezerwa od 8-9 litrów. Rezerwa pozwala-oczywiście jeśli się nie szaleje na przejechanie nawet 110 kilometrów. |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 12-05-2009, 05:56
|
|
|
No to ładnie przejechałeś;)i wynik całkiem dobry.A może ktoś ma jakieś rekordy w spalaniu
1,7? |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 12-05-2009, 07:17
|
|
|
ja na baku 350 km to moj niechlubny wynik (da sie przejechac duzo mniej na baku )
a najlepszy jesli dobrze pamietam to bylo cos ok 520 km |
|
|
|
|
lukirat
&Kamila
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 145 Skąd: Brodnica-Toruń
|
Wysłany: 12-05-2009, 07:26
|
|
|
Po zatankowaniu jakiegoś "g***" na stacji "Bliska" przejechałem na baku około 360 km i skończyło się to staniem na autostradzie. Najlepszy wynik to 660 km na V-Power 100 z Shell'a. |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 12-05-2009, 07:29
|
|
|
z tym 660km jestem pod wielkim wrażeniem;) |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
lukirat
&Kamila
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 145 Skąd: Brodnica-Toruń
|
Wysłany: 12-05-2009, 07:39
|
|
|
V-Power robi swoje. Trasa Toruń-Olsztyn-Reszel-okolice i z powrotem. Zaznaczam, że jechałem w czwórkę i ze względu na teściową nie przekraczałem 130km/h. Ogólnie jechałem od 90-110km/h podziwiając krajobraz. |
|
|
|
|
cobraswiecie
CSW Kuj-Pom
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 1318 Skąd: Świecie n/W
|
Wysłany: 12-05-2009, 08:11
|
|
|
No to niezły ciężar musiał ciągnąć;)))Ile taka V-Power stoi? |
_________________ Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami...
Moja Pumka:
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/74364
|
|
|
|
|
lukirat
&Kamila
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 145 Skąd: Brodnica-Toruń
|
Wysłany: 12-05-2009, 08:53
|
|
|
Ja cały czas jeżdżę na V-Powerze 100. Cena 4,79 zł. za litr. Spalanie około 8-8,5 litra na 100km przy szybkim jeżdżeniu i w mieście. |
|
|
|
|
guzieiro [Usunięty]
|
Wysłany: 13-05-2009, 09:42
|
|
|
a możecie mi powiedzieć przy ilu tysiącach obrotów najlepiej zmieniać bieg,aby jeździło się najoszczędniej??:) Wczoraj,jak wsiadłem do tej pumci to w ogole nie mogłem wyczuć tego momentu tak silnik cicho chodzi:) W ojca VW Polo 1.2 (to dopiero ma kopa 55 koni:) ten moment odrazu było słychać przy 2500 obrotów. A w Pumie jak to jest?? |
|
|
|
|
Damianos
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączył: 25 Gru 2008 Posty: 269 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 13-05-2009, 16:23
|
|
|
ponoc niby przy 3000- 3500 tysia zmieniac bieg zeby bylo oszczednie,
ja ostatnio zmieniam przy 2500 |
|
|
|
|
lukirat
&Kamila
Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 145 Skąd: Brodnica-Toruń
|
Wysłany: 14-05-2009, 06:19
|
|
|
Ale Puma nie służy do oszczędnego jeżdżenia. |
|
|
|
|
lewadzki [Usunięty]
|
Wysłany: 14-05-2009, 08:34
|
|
|
no raczej |
|
|
|
|
|