| 
		Problem z obniżaniem pumy | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Misiek89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2009, 18:19   Problem z obniżaniem pumy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziś przy okazji wymiany górnej poduszki amortyzatora i łożyska postanowiłem wypróbowac sprężyny obniżające. No i nie pasują   
 
Standardowe sprężyny maja mniej zwojów i są wyższe, lecz problem tkwi w mocowaniu. Moje na przodzie kończą się w tym samym miejscu co się zaczynają mniej więcej jak na tym zdjęciu:
 
 
 
Standardowa sprężyna kończy się mniej wiecej o 1/3 zwoja bliżej niż ta na fotce i stąd ten problem. A siedzenie standardowej jest tak wyprofilowane, że niepasuje i łożysko niechce się kręcić.
 
Jak to rozwiązać? Czy są jakieś inne górne mocowania sprężyny gdy się obniża? I jak to u was jest?
 
Ciąć spręzyny raczej niechce...
 
I jeszcze jedno pytanie. Jak się powinno montować sprężyny progresywne? bo z jednej strony mają gęściejsze zwoje a z drugiej rzadsze.
 
 
Jeśli to istotne to amortyzatory to Sachs Advantage.
 
Pozdrawiam i dziękuje za rady! | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2009, 18:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jakiekolwiek kombinacje nie wchodzą w grę. To zawieszenie, tu nie ma kompromisów. Jedyne wyjście - kupić sprężyny dedykowane do Pumy. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2009, 18:45   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprężyny są dedykowane do pumy. Tył pasuje idealnie, lecz przednie kończą się tak jak na zdjęciu, a seryjne kończą sie o 1/3 zwoju bliżej i w tym problem. Czy wszystkie sprężyny obniżające kończą sie w tym samym miejscu? | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2009, 18:55   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kurcze nie pamiętam jak to było w przypadku moich sprężyn, bo choć były założone we fieście to i do pumy pasowały idealnie.
 
A amorki też założyłeś sportowe? Czy na zwykłych się bujasz    Jeżeli tak to w niedługim okresie będziesz musiał i to wymienić    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2009, 19:14   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Żeby wam lepiej zobrazować problem znalazłem ogrinalne seryjne sprężyny do fiesty:
 
 
 
I po porównaniu z fotka z góry widać, że sprężyny seryjne kończą się o 1/3 zwoju wcześniej. Moje sprężyny są dedykowane do pumy (sprawdzałem w katalogach) więc niepojmuje czemu niepasują. A amortyzatory mają jeszcze 80 % sprawności i niewiem czy to możliwe, ale chyba mają skrócony skok. Amortyzator pracuje w zakresie 3 - 4 cm. Czytałem, że właśnie seria Adventage występowała w dwóch wariantach - seryjnym i o obniżonym skoku.
 
I czy przy obniżaniu pumy trzeba wymienić coś jeszcze?
 
I gęstym zwojem do góry czy do dołu?     | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-08-2009, 19:17   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Pogadaj z ewą40 to będziesz wiedział dlaczego doradzam zmianę amorków na sportowe   
 
A specjalistą od zakładania sprężyn jest Morgan    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 adrianus  		  
		 
          
  
                  Dołączył: 16 Kwi 2007 Posty: 678 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-08-2009, 07:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Misiek89 wystarczy górne mocowanie springów obrócić nieco - o 1/3 obrotu tak żeby spasowało - przecież tam nie ma wyżłobień a po złożeniu łożysko będzie Ci się kręcić - kilka dni temu obczajałem temat - sprawdząłem orginał z pumy  fiesty i essa.
 
łozysko przylega do mocowania nieco pod kątem i dopiero po złożeniu i dociśnięciu leży jak powinno. W razie problemów zapodaj foto jak to złozyłeś do kupy i zobaczymy    a łożysko nie kręci się całe tylko kręci się na poduszce górnej - z tego co mówisz to ja nie widze problemu. 
 
 
 	  | Misiek89 napisał/a: | 	 		  | I gęstym zwojem do góry czy do dołu?  | 	  
 
 
tym co masz na foto po prawej do dołu    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Misiek89  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Kolor Pumy: Panther Black 
                  Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 196 Skąd: Poznań City 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-08-2009, 12:18   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dzięki pomocy Pusi porównałem jej sprężynki i moje. Okazało się, że jednak się różnią (są o te 1/3 zwoja za długie) i nie pasują   . Dziwne bo firma raczej niejest jakąś tanią podróbką i wg katalogu powinny pasować.
 
Producent Mad Springs zółta seria Sportive
 
Kit number:	 VV-061349
 
Lowering (mm):	 40/40
 
http://www.mad-suspension.co.uk/home2.htm
 
Nowki kosztowały 450 zł ale niestety kupował je poprzedni właściciel prawie pół roku temu więc reklamacja nie wchodzi w gre   
 
 
Puki co założone tylko tylne springi i wrażenie z jazdy dwojakie. Tył opadł o jakies 6 cm i może fajnie to wygląda, ale jeździ sie średnio. Trochę buja na dziurach, ale to pewnie przez seryjne amorki. Chyba wróce do serii bo średnio mi się teraz jeździ.
 
Pozdrawiam i dziekuję za pomoc! | 
             
						
				_________________ http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez nomka 10-08-2009, 08:43, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ivek  		  
		 
         puma 1.7 125 km
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               sory ale się wtrącę 
 
 
kumpla sposób na obniżenie eskorta w cabrio był banalny w prostocie 
 
kupił 2 sprężyny utwardzone które defakto miały obniżyć auto o jakieś 4-5 cm ale po załozeniu okazała sie ze escort jak stoi tak stał wysoko na tyle , wiec sie zdenerwował i obciął sprężynę o ok 1,5 uzwojenia i auto obnizyło sie o ok 5-6cm i jest git 
 
 
czy taki sposób jest dobry czy ma jakieś wady bo w sumie kupić zwykłe spręzynyi i wyciąć jeden zwój i auto jest niższe   
 
 
czekam na dyskusje     | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
   | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez ivek 10-08-2009, 16:54, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:21   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprężyny jeżeli są nowe nie usiądą od razu. Dopiero po jakimś czasie... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ivek  		  
		 
         puma 1.7 125 km
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to ciekawe ze od razu osiągnął glebę o jakieś 4cm i po kilku kilometrach jeszcze trochę opadł | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Bo jak przyciął zwoje to od razu usiadło... Przecież to logiczne... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ivek  		  
		 
         puma 1.7 125 km
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to zle zrozumiałem twoja wypowiedz która zapewnie nie była kierowana do mojej osoby lub sam nie doczytałeś mojej wypowiedzi | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 laurenth1981 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Oj doczytałem twoje wypowiedzi i wyjaśniłem chyba jasno   
 
Moja też opadła po pewnym czasie troszkę więcej... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ivek  		  
		 
         puma 1.7 125 km
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 17 Lis 2008 Posty: 372 Skąd: oborniki 
                           
                | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-08-2009, 16:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dobra i tak nie zrozumiałes o co mi chodził czekam na opinie innych osób | 
             
						
				_________________ Pozdrawiam wszystkich a w szczególności ciebie Gość
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |