Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gaydek
25-12-2006, 23:38
Ogrzewanie
Autor Wiadomość
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-08-2005, 11:09   Ogrzewanie

Problem jest nastepujacy.
Jak sie zrobi troche zimniej na dworze, to przy wlaczonym ogrzewaniu prawie nic nie czuc.
Nawet na nagrzanym silniku.
Powietrze leci chodnawe.
Teraz to jeszcze nie problem, ale jak sie zaczna chlody, to bedzie tragedia.
Mam podejrzenie co to moze byc, ale wole miec pewnosc : )

I jeszcze jedna sprawa. Jak w czasie deszczu wlacze ogrzewanie, to bardzo szybko zaparowuja mi szyby : (
W sumie nawet jak wlacze chlodzenie to zaparowuja. Dopiero po wlaczeniu klimy jest w porzadku.
Ale przeciez nie bede wlaczal klimy w pazdzierniku-listopadzie.
Na co zwrocic uwage mechanikowi?
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
damianroy
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2005, 18:14   ogrzewanie

przeczytaj mój post o temacie pokrętlo zimne ciepłe na 100% masz ten sam problem co ja znaczysie miałem bo sobie z nim poradziłem
pozdrawiam
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 17-08-2005, 01:32   

Rathi klimę i tak musisz od czasu do czasu włączyć ( praktycznie co miesiąc na kilka minut, to dla jej dobra). Klimatyzacja nie przeszkadza jeśli włączasz ogrzewanie, tylko osuszy Ci powietrze w autku. Najprawdopodobniej padło Ci pokrętło, albo zawór od nagrzewnicy i jest ciągle zamknięty. Ja tak miałem. Pozdro.:wink:
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-08-2005, 09:20   

Znaczy jak mam ustawione na grzanie i wlacze klime, to powinno chlodzic czy nie?
Bo u mnie chlodzi niezaleznie od ustawienia pokretla.
Kilka minut wlaczonej klimy w zimie, to bylaby porazka.
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Jacek 


Dołączył: 06 Mar 2005
Posty: 272
Skąd: Biłgoraj
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 17-08-2005, 10:58   

Rathi działa u Ciebie w ogóle regulacja temperatury?
 
 
 
Boogie 
adm


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 2370
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-08-2005, 00:55   

jak włączysz klima i ogrzewanie to powinno wiać ciepłe powietrze ale osuszone przez klime.
_________________
Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-08-2005, 08:03   

Czyli mam cos zepsute, bo leci zimne.
W przyszlym tygodniu bede to naprawial. Jak nie zapomne, to dam znac co bylo.
Dziekuje za odpowiedzi : )
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Rathi 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Dołączył: 30 Maj 2005
Posty: 184
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-09-2005, 11:29   

U mnie jednak padl elektrozawor. A przynajmniej wymiana pomogla i teraz juz ladnie grzeje i chlodzi : )
Niestety, kosztowalo mnie to 327 zl (w tym 55 za plyn chlodzacy).
_________________
Robert z Krakowa
http://dragonus.pl/
Sklep z grami planszowymi, wypożyczalnia gier
 
 
 
Sid0r 

Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2010, 14:05   

Witam,

Odświeżam temat, ponieważ właśnie coś podobnego mi się zaczęło przytrafiać.
No więc zacznijmy od tego, że nawet kiedy silnik jest nagrzany - nie wpada ciepłe powietrze, czyli tak jak powyżej.

Ale... Kiedy rozpoczynam ostrzejszą jazdę (trzymam pumę cały czas na wysokich obrotach, np. do 5 tys na 1biegu, do 5 tys na 2biegu itd) wtedy zaczyna być wszystko ok i z powrotem ogrzewanie działa (temp. silnika wynosi tyle samo co przy normalnej jeździe).

Niedługo minie kolejne 13 tys km (a co tyle robię przeglądy), dlatego na pewno zwrócę na to uwagę mechanikom, lecz jeśli ktoś mógłby mi pomóc, to może zaoszczędziłbym trochę kasy.

Pozdrawiam,
Karol
 
 
 
tusia8510 
Tempus fugit...


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Moondust Silver
Dołączyła: 26 Wrz 2008
Posty: 2126
Skąd: Gorzów/Kołobrzeg
Wysłany: 02-10-2010, 14:53   

Zapewne elektrozawór nagrzewnicy.
Aczkolwiek cena jaką zapłacił Rathi zdecydowanie wysoka, chyba że coś tam więcej mu grzebali... u mnie było -> zawór 135zł plus odpowietrzenie układu - usługa 40 zł razem 175 zł
_________________
https://www.ratujemyzwier...-dla-kulki-otoz
 
 
rafalski69 
1.4 i 1.7


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1999
Kolor Pumy: Pacific Green
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 1147
Skąd: Stradunia /Opolskie
Wysłany: 02-10-2010, 19:44   

ja to też wymieniłem i tak elektrozawór z xxx firmy ( nie Chinszczyzna! ) i tak w jednej hurtowni za ten sam zawór chcieli 160zł a znowu w innej hurtowni za tą samą markę 60zł wymiana samemu bo jest prosta :mrgreen:
_________________

 
 
 
KELLUNIA 


Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączyła: 23 Cze 2010
Posty: 86
Skąd: MIŃSK MAZOWIECKI
Wysłany: 03-10-2010, 18:58   

Rathi napisał/a:
U mnie jednak padl elektrozawor. A przynajmniej wymiana pomogla i teraz juz ladnie grzeje i chlodzi : )
Niestety, kosztowalo mnie to 327 zl (w tym 55 za plyn chlodzacy).



straaaaaasznie dużo... :shock: ja niedawno wymieniałam taki elektrozawór bo mi w warsztacie przy montażu gazu rozwalili i sama część kosztowała 56zł (w warszawie) ... a wymiana jest bajecznie prosta :shock:
 
 
 
Tomko 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Józefów
Wysłany: 05-10-2010, 14:39   

Witajcie, u mnie kiedyś tylko grzało..Wymieniłem elektrozawór (jeden z tych tańszych) i na jakieś 3-4 miesiące był spokój. Teraz zauważyłem że działa tylko zimne powietrze bez względu na położenie pokrętła ciepło/zimno. Zaobserwowałem też ciekawostkę - gdy silnik pracuje na wyższych obrotach a pokrętło jest w pozycji "ciepłej" to zaczyna grzać. Dzieje się tak tylko przez czas kiedy silnik pracuje na wyższych obrotach, przy spokojniejszej jeździe potrafi zacząć znowu chłodzić. Czy ma ktoś na to radę? Czy to kwestia zaworu? może zakamienionego układu? a może coś innego ?? :???:
 
 
Słoodzik 
zakręcony,po całości


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 10 Maj 2008
Posty: 2608
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-10-2010, 16:10   

Hmm... termostat :roll:
_________________
Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.

Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™
 
 
 
Tomko 

Silnik Pumy: 1.4
Rok prod. Pumy: 1998
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Józefów
Wysłany: 06-10-2010, 10:57   

Dzisiaj zaobserwowałem jeszcze jedną ciekawą rzecz, po ustawieniu pokrętła na max ciepłe grzało non stop, ale nie reagowało na regulacje w zakresie od pół do max ciepłego, po przełączeniu na zimne, chłodziło ale później po przestawieniu na ciepłe nie chciało grzać dopóki silnik nie zaczął pracować na wyższych obrotach. Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo