| 
		Kontrolka ręcznego mi się świeci | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 akfarium  		  
		 
         srebrna niunia
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 130 Skąd: nowy sącz 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-10-2009, 09:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Polceam np. http://www.ford-esklep.pl...ct&prod_id=1595
 
 
PS. oczywiście płyn, sklep jest przypadkowy. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 akfarium  		  
		 
         srebrna niunia
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 130 Skąd: nowy sącz 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Szczepan  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1997 
                  Dołączył: 01 Paź 2008 Posty: 198 Skąd: Wrocław 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-10-2009, 10:04   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a ja dodam, że możesz kupić płyn DOT5  i wymienić cały, a nie dolewać, zdecydowanie lepsza jakość i podwyższona maksymalna temperatura na wrzenie, a cena nie wiele wyższa     | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markko  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 2001 
                  Kolor Pumy: Ford Racing Blue 
                  Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 1063 Skąd: Warszawa / Piaseczno 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-10-2009, 16:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | michaelsz napisał/a: | 	 		  | zdecydowanie lepsza jakość i podwyższona maksymalna temperatura na wrzenie | 	   i zdecydowanie szybciej sie zużywa | 
             
						
				_________________ Ford Escort Cabrio Ghia Edition 1.8 
 
1997 Black Panther Recaro w skórze
 
Ford Puma Futura 1.7
 
2000 Black Panther Recaro w skórze | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 akfarium  		  
		 
         srebrna niunia
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Kolor Pumy: Moondust Silver 
                  Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 130 Skąd: nowy sącz 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Innos  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Opoczno/Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-06-2011, 22:29   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Podczepię się pod ten temat bo chyba najbardziej tutaj to pasuje.
 
od paru dni zauważyłem, że gdy wykonuje ostry skręt w lewo przy takich średnich prędkościach (ok. 30-40 km/h) zapala mi się lampka hamulca ręcznego, gdy prostuje kierownice, zaczyna migać aż gaśnie całkowicie.
 
Wiecie może czym to może być spowodowane. Jutro jeszcze sprawdzę dokładniej w jakich sytuacjach zapala mi się kontrolka i sprawdzę płyn (jak pisaliście wyżej).
 
W każdym bądź razie problem opisałem gdyby to jednak nie chodziło o płyn. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Opoya  		  
		 
         Szarak ST225
  
  
                  Dołączyła: 14 Wrz 2004 Posty: 4581 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-06-2011, 01:25   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Najpierw sprawdź poziom płynu, jeśli niski, sprawdź czy gdzieś nie wycieka, ale IMO to klocki są już cienkie. | 
             
						
				_________________ 
 
Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
 
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
 
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
 
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
 
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi    Uwielbiam Cie    (by bleade) 
 
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
 
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Boogie  		  
		 
         adm
  
  
                  Dołączył: 12 Wrz 2004 Posty: 2370 Skąd: Poznań 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 07-06-2011, 18:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdź koniecznie klocki, nawet jak po dolewce płynu problem zniknie. | 
             
						
				_________________ Admin jest jak pogoda - trzeba zaakceptować, bo nic nie możesz zrobić, aby go zmienić
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Innos  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Opoczno/Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18-06-2011, 19:39   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               zwlekałem ze sprawdzeniem klocków i dziś miałem nieciekawą sytuację...
 
dojeżdżałem do skrzyżowania, zaczynam hamować bo czerwone światło. Hamuje i po chwili pedał hamulca stał się taki lekki (minimalnym naciskiem dociska się go na maxa,) kontrolka ręcznego (P) się zapaliła i ciągle pali, a samochód przestał hamować (hamował ale strasznie słabo, naprawdę słabo). Na szczęście nikt przede mną nie jechał to go nie stuknąłem, ale przez czerwone przejechałem i tu znów szczęście zdążyłem wyhamować przed samym skrzyżowaniem dróg. Próba hamowania ręcznym również bez skutku.
 
Jadąc przez miasto max 30km/h dojechałem do mechanika na sprawdzenie klocków i ogólnie całych hamulców.
 
 
W tym wszystkim jest jeszcze najlepsze, że studiuję w Radomiu i dziś miałem wracać do mojego rodzinnego miasta Opoczna, ale postanowiłem jednak zostać na ten weekend w Radomiu. Na trasie jeżdżę czasem naprawdę szybko. I gdyby taka sytuacja zdarzyła mi się na trasie to prawdopodobnie skończyłbym na jakimś drzewie.
 
 
mam nauczkę na przyszłość by nie ignorować ani zaniedbywać jakichkolwiek awarii/usterek auta | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Dietih  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 365 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-06-2011, 19:46   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Innos napisał/a: | 	 		  | po chwili pedał hamulca stał się taki lekki (minimalnym naciskiem dociska się go na maxa,) kontrolka ręcznego (P) się zapaliła i ciągle pali, a samochód przestał hamować (hamował ale strasznie słabo, naprawdę słabo) | 	  
 
a kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy ?
 
są dwie możliwości - albo masz poważny ubytek  płynu w układzie ( na co wskazuje kontrolka hamulca) albo po prostu "zagotowałeś" stary płyn , zapowietrzony układ lub zagotowany płyn daje takie objawy jak "lekki" pedał hamulca (wpadanie pedału w podłogę).
 
 
na marginesie, sprawdzić klocki zawsze warto     | 
             
						
				_________________ Puma - była od IX 2004 do IX 2012 
 
była  Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio
 
jest Alfa Romeo Giulietta 2.0 jtdm 170 km
 
www.psycholog-lublin.com.pl | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20-06-2011, 12:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | U mnie "lekki pedał" oznaczał konieczność wymiany cylinderków z tyłu, które jak się okazało zaczęły przepuszczać. | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Innos  		  
		 
          
  
                  Silnik Pumy: 1.4 
                  Rok prod. Pumy: 1999 
                  Dołączył: 04 Mar 2010 Posty: 36 Skąd: Opoczno/Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2011, 20:02   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               klocki i tarcze sprawdzone, są w porządku. Słoodzik ma racje.
 
Do wymiany były szczęki hamulcowe oraz cylinderek hamulcowy.
 
 
Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem szefa warsztatu, ale przez to że szczęki się rozleciały, zacząłem tracić płyn hamulcowy i dlatego pomimo dobrych klocków i tarcz samochód bardzo słabo hamował, aczkolwiek hamował xP
 
(szef warsztatu trochę nie wyraźnie mówił i ja mogłem coś pomieszać więc nie wiem czy dobrze napisałem xP)
 
 
dziękuje z wszystkim za pomoc i zainteresowanie moim problemem, pozdrawiam was, jesteście Wielcy    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Słoodzik  		  
		 
         zakręcony,po całości
  
  
                  Silnik Pumy: 1.7 VCT 
                  Rok prod. Pumy: 1998 
                  Dołączył: 10 Maj 2008 Posty: 2608 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-06-2011, 21:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Innos napisał/a: | 	 		  | Nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem szefa warsztatu, ale przez to że szczęki się rozleciały, zacząłem tracić płyn hamulcowy... | 	  
 
 
Bardzo dobrze zrozumiałeś    | 
             
						
				_________________ Żyjesz po to aby jeździć. Jeździsz po to aby żyć.
 
 
Porucznik Gwiezdnej Floty Słód™ | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Gaydek 21-06-2011, 22:21, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |