Klub Forda Pumy Strona Główna Klub Forda Pumy
istnieje od 2000 roku

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbinka
Autor Wiadomość
Gaydek 
admin


Dołączył: 12 Wrz 2004
Posty: 6402
Skąd: Brodnica
Wysłany: 16-11-2009, 10:12   

daro85 napisał/a:
skoro puma posiada 2 sondy lambda jedną przed drugą za katalizatorem????

Nie każda Puma wyposażona jest w dwie sondy.

http://klubpumy.pl/viewtopic.php?p=70920#70920
http://klubpumy.pl/viewtopic.php?t=3179
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 16-11-2009, 10:18   

daro85, ja mam 2 sondy...nie rozumiem problemu. W czym problem żeby wywalić kata? Ja mam wywalony u siebie.
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 16-11-2009, 12:26   

i co nic się nie stało jak wywaliłeś katalizator? silnik normalnie chodzi? słyszałem że jak są 2 sondy to nie mozna wywalać katalizatora bo się jaja dzieją z silnikiem tak mi mówił mechanik. przy okazji jak mozna się dowiedzieć która ma się wersje silnika MHA czy MHB, gdzie to jest opisane?
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 16-11-2009, 12:36   

Która wersja silnika to ja nie wiem jak się dowiedzieć.
Sondy...
W razie jakby działy się jakieś jaja to zawsze można drugą sonde wsadzić w kawałek rurki.
W taki sposób żeby sonda nie była bezpośrednio w wydechu tylko w rurce w wydechu. Żeby łapała tylko część spalin :)

Ja nie mam katalizatora. mam 2 sondy, turbinę, mocno przelaną mieszankę i nic się nie dzieje. Nic złego :)
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 16-11-2009, 12:47   

a ty masz ta drugą sondę w rurce czy nie? jak tam u ciebie spalanie i osiągi? jaką turbinę masz? chyba nie ten smieszny wiatraczek który był opisany na forum :mrgreen: ja mam tylko dedykowaną wkładkę k&n zamiast seryjnego filtra i sportowy dedykowany wydech ultera. stożka nie zakładałem bo boję się trochę o przepływomierz bo kilku moich kumpli załozyło stożek w samochodach z przepł. i po przejechaniu około 5 tyś. przepływka do wymiany i silnik zaczął wariować. miałem załozony dolot ale w aucie bez przepływki. tak samo założyłem magnetyzery (dobre) do pumy z poprzedniego auta ale silnik zaczął dziwnie chodzić więc je wyciagłem ( pole magnetyczne źle działa na elektronikę a w pumie jej nie brakuje). pozdro
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
Ostatnio zmieniony przez Opoya 16-11-2009, 21:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kolin 
NÓdziaŻ :D


Dołączył: 17 Sie 2008
Posty: 842
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 16-11-2009, 12:53   

daro85 napisał/a:
tak samo założyłem magnetyzery (dobre) do pumy z poprzedniego auta ale silnik zaczął dziwnie chodzić więc je wyciagłem ( pole magnetyczne źle działa na elektronikę a w pumie jej nie brakuje). pozdro


Widzę że na tuningu to się znasz... A co ty masz za elektronike w Pumie to ja nie wiem.
_________________
Alfa Romeo 147 By Zender...

JTD powered by Cinsoft
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 16-11-2009, 13:45   

miałem na myśli ogólnie rzecz biorąc czujniki i CPU. nie napisałeś mi o tych osiagach i spalaniu po załozeniu strumienicy w pumce? silnik ci normalnie chodzi bez katalizatora z 2 sądami? to mechanik wprowadził mnie w błąd.

Boogie: Sąd sądem, a sprawiedliwość musi być po naszej stronie...
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
Ostatnio zmieniony przez Boogie 17-11-2009, 22:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Speedy 
czarna strzala->


Rok prod. Pumy: 2001
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 906
Skąd: Gdańsk
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 16-11-2009, 14:00   

daro85,
Mam dwie sondy i nie mam katalizatora. Drugiej sondy nie mam na razie w rurce i nic się nie dzieje. Silnik chodzi normalnie.

Pytanie o spalanie i osiągi musimy przesunąć na koniec tygodnia. Jadę na hamownie ok czwartku więc dam znać:)

Różne samochody różnie na to reagują i mają prawo wyskakiwać błędy i silnik ma prawo chodzić inaczej, gorzej. U mnie jest akurat OK. Póki co...
_________________
"Tuning to Twój wróg" :P
seryjne 277PS i 367Nm ;]
------------------------------
!!=-~Speedy~-=!!
 
 
 
Opoya 
Szarak ST225


Dołączyła: 14 Wrz 2004
Posty: 4581
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-11-2009, 21:30   

daro85, Twój wywód o magnetyzerach uszkadzających elektronikę jest wyssaany z palca :P Jako przykład podam moją Pumę, która miała założone magnetyzery przez poprzedniego właściciela. Obecnie Puma ma 11 lat i nigdy nic z elektroniki nie było uszkodzone.
_________________

Opoya ma wysublimowany gust (by foo)
Opoya [...] może wszystko (by Snaco)
Opoya [...] jesteś Boska (by Waluś)
Opoya, Jestes super dziewczyna (by Mr.Maya)
Jak zwykle Matula Opoyka nie przezyje jak sie nie przyczepi :-) Uwielbiam Cie :-) (by bleade)
Opoya, [...] gratki dla ciebie kochaniutka (by rafalski69)
Opoya opoko ty nasza (by Beata)
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 17-11-2009, 10:27   

nie powiedziałem że uszkadza tylko że źle wpływa na prace silnika a to róźnica. podaje na swoim przykładzie. założyłem i po około 2 tyg. silnik zaczął nierówno chodzić na wolnych obrotach. zdemontowałem magnesy i po paru dniach jak silnik się rozmagnesował wszystko wróciło do normy. więc nie mów że wyssałem to z palca! może masz inny typ magnesów neodymowych.
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
 
 
 
daro85 
Fanatyk Forda Pumy


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 2000
Dołączył: 02 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 17-11-2009, 16:28   

inaczej mówiąc jak napisał kolega speedy "mam 2 sondy i nie mam katalizatora" czy to takie trudne do zrozumienia :smile: nie ma katalizatora bo go wywalił a ma wersję silnika z 2 sondami lambda. :grin:
_________________
Auto jest jak prostytutka, bo często się p......li
Ostatnio zmieniony przez Gaydek 18-11-2009, 15:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Misiek89 


Silnik Pumy: 1.7 VCT
Rok prod. Pumy: 1997
Kolor Pumy: Panther Black
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 196
Skąd: Poznań City
Wysłany: 17-11-2009, 17:55   

Myśle, że Pusi chodziło o sądy.
A co do magnetyzerów to ja też mam i nienarzekam :mrgreen: Niemam porównania przed i po ale jak już są i nieszkodzą to zostają :mrgreen: Może poprostu źle założyłeś? 2 sztuki powinny być na przewodzie paliwowym w odległości ok 5 cm od siebie, a jeden większy na dolocie powietrza za przepływką :mrgreen: Przynajmniej ja tak mam. Może pomyliłeś przewody paliwowe bo tam jest kilka podobnych wężyków i stąd twoje problemy.

Boogie: "Nie" z czasownikami piszemy oddzielnie.
_________________
http://www.polskajazda.pl...Ford/Puma/70792
Ostatnio zmieniony przez Boogie 17-11-2009, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2000-2021 klubpumy.pl | wykonanie: zespół | hosting: WEBdev

Korzystanie z forum oznacza akceptację regulaminu w aktualnym brzmieniu (ostatnia aktualizacja: 18.08.2013)

Kontakt: admin@klubpumy.pl



phpBB by przemo